Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صداي ايران از روابط عمومی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران دومین جلسه دور جدید همکاری های مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و «جمعیت» روز چهارشنبه یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ با حضور دکتر محمدرضا مسجدی دبیرکل «جمعیت»، دکتر عادلی رییس هیأت مدیره «جمعیت» در استان قم، حجت‌الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی معاونت آسیب های اجتماعی و تبلیغات تخصصی، حجت الاسلام و المسلمین رباطیان مدیر واحد ارتباط با حوزه‌های علمیه در «جمعیت» دکتر محمد علیگل مدیر اجرایی «جمعیت» در استان قم و سایر مدیران جمعیت و اعضای نمایندگی جمعیت قم در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور برگزار شد و ظرفیت‌های همکاری طرفین مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام ملانوری در این جلسه، ضمن خیرمقدم به حاضرین، دخانیات را مقدمه اعتیاد و بزهکاری دانست و افزود دخانیات نه تنها آسیب‌های جسمانی بیشماری را به جامعه وارد می‌کند بلکه هزینه‌های استعمال دخانیات و هزینه‌های درمان بیماری های ناشی از آن که از بیت المال تامین می شود را در شرایط کنونی اقتصاد کشور بسیار مهم قلمداد کرد که باید با راهکارهای موثر نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد.
حجت‌الاسلام ملانوری گفت: دشمنان ما خصوصاً آمریکا در ۸ سال دفاع مقدس  بسیاری از جوانان ما را به شهادت رساندند و اکنون با واردات سیگار و بیماریهای ناشی از مصرف آن جوانان کشور را به کام مرگ می‌کشانند که این دو مورد دو بار فرهنگی متفاوت به همراه دارند،

وی افزود: دخانیات و اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است که در اولویت قرار دارد . اگر این اولویت ها به درستی و به موقع تعیین شوند می‌توان نسبت به رفع بهتر و سریعتر آنها اقدام نمود.
حجت الاسلام ملانوری در ادامه از وجود بیش از ۹ هزار طلبه طرح های هجرت، امین، بینات و نسیم رحمت خبر داد که آمادگی تبلیغ و فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با دخانیات در فضای حقیقی و مجازی در سراسر کشور  را دارند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تصریح کرد؛بیش از ۸ هزار نفر از این ۹ هزاز طلبه، در فضای مجازی فعال هستند که در شرایط پاندومی کرونا موقعیت بسیار مناسبی برای فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری و مبارزه با استعمال دخانیات است.
دکتر مسجدی نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم نامه همکاری حوزه و جمعیت ،شروع پاندمی کرونا را در به تاخیر افتادن و عملیاتی کردن این همکاری ها موثر دانست و ابراز امیدواری کرد این فعالیت ها به زودی عملیاتی شود.
دبیرکل جمعیت، از شهر قم به عنوان پایگاه مهم تربیت نیروهای علمی در ایران و جهان یاد کرد و گفت: شهر قم با وجود مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه جایگاه بسیار خاصی دارد و بر اساس برنامه سازمان جهانی بهداشت که به‌عنوان شهر مذهبی بدون دخانیات معرفی شده است باید به بهترین شکل در اجرای آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری، فرمانداری و نهادهای دولتی در شهر قم اظهارداشت: باید فعالیت‌های اجرایی به خوبی در بخش‌های تبلیغ آموزش و پژوهش به خوبی صورت گیرد و از موقعیت های پیش رو به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.
دکتر مسجدی تبلیغات بصری را در این زمینه بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: برای فرهنگ سازی باید از مردم کمک گرفت و آنها را در این کار دخیل کرد .
وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری های انجام شده، ابراز امیدواری کرد که در این راه با خدمت‌رسانی به مردم، قم را به عنوان اولین شهر بدون دخانیات ایران معرفی کنیم.
این جلسه مصوباتی نیز به همراه داشت که مهمترین آنها به شرح زیر است:
تاسیس دفتر مخصوص مبارزه با دخانیات در حوزه علیمه
اهتمام ویژه به اجرای طرح شهر مذهبی بدون دخانیات

قم پیگیری تدوین پایان نامه های مناسب در زمینه دخانیات و مواد مخدر

تولیدمحتوا برای مبارزه با دخانیات و انتشار در فضای مجازی

تولید برنامه های آموزشی برای کودکان و نوجوانان
بهره‌مندی از وجود ۹ هزار طلبه در قالب طرح های امین هجرت بینات و نسیم رحمت در زمینه مبارزه با دخانیات
برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب به عنوان مربیان پیشگیری از استعمال دخانیات



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران حوزه هاي علميه دبير كل جمعيت مبارزه با دخانیات استعمال دخانیات حوزه های علمیه حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه، شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. - اخبار سیاسی -

فاطمه محمد بیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره علت کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص زنان در کشور گفت: نیمی از جمعیت کشور را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و به تناسب مسئله رسیدگی به ارتقا بهداشت مادر و کودک و سلامت زنان و کودکان وابسته به تخصص مهم زنان و زایمان است.

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

 

وی با بیان اینکه عدم تامین امکانات اولیه اسکان برای متخصصان خانم در شهرستان‌ها معمولا باعث می‌شود که این پزشکان خانم کمتر در مناطق محروم مشغول طبابت شوند، خاطرنشان کرد:  برای عبور از این بحران دولت می‌تواند با دادن امکانات بیشتر تحقق کامل قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که تمامی این موارد در بند‌های مختلف آن گنجانده شده، حضور متخصصان زنان را در شهرستان‌ها را بهبود بخشد.

محمد بیگی ادامه داد: اگر این امکانات به طور کامل مهیا شود چه بسا پزشکان متخصص زنان بتوانند با خانواده در آن منطقه حضور پیدا کنند و منافاتی هم با بحث خانواده محوری آنها نداشته باشد و به مردم مناطق محروم خدمت کنند.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در قانون جوانی جمعیت تعیین کرد که مراکز سطح سه ناباروری و درمان ناباروری در استان‌ها ایجاد شود و برای ارتقا حوزه مامایی و بیماری‌های مربوط به زنان هم بندهای خوبی گنجانده شده است.

نماینده قزوین در مجلس توضیح داد: متاسفانه به دلیل کمبود پزشک و کم توجهی دولت به این عرصه ما شاهد نوعی نقص در حوزه تخصصی برای تامین نیرو در حوزه زنان هستیم. کشور ما با ابر چالش جمعیت مواجه است.

وی با اشاره به اینکه ابرچالش جمعیت مهمترین مشکل ما است خاطرنشان گفت: وقتی می‌توانیم این مهمترین مشکل را حل کنیم که مهمترین اولویت ها و توجهمان را به تامین نیروی انسانی و ارتقا سلامت مادر و کودک تخصیص دهیم.

محمد بیگی با انتقاد از اینکه این اولویت را در حال حاضر مشاهده نمی‌کنیم، گفت:سهم سلامت از جی دی پی زمانی تا هشت درصد افزایش پیدا کرده بود ولی در حال حاضر حدود 3 و نیم درصد است.

وی افزود: تا وقتی که نگاه تصمیم گیران و قانون گذاران ما به حوزه سهم سلامت, تامین نیروی انسانی نگاه اولویت دار نباشد نه می‌توانیم مسئله جمعیت را حل کنیم و نه می‌توانیم کمبود پزشک متخصص زنان را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی