Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ایران زمین - کمتر از یک‌سال پیش بود که انتشار فیلم و عکس وضع اسفناک و انبوه زباله‌ها در محوطه باغ وحش و حیوانات گرسنه و سرما زده در قفس؛ پای این باغ وحش را به رسانه‌ها و فضای مجازی کشاند و این بار تصویر لاشه یک قوچ یا بز در قفس شیر گرسنه آن را خبرساز کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: موضوع فیلم منتشر شده از یکی از حیوانات باغ وحش ارومیه در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران نظری به ایرنا گفت: باغ وحش ارومیه متعلق به بخش خصوصی است و هم اکنون نیز به علت شیوع ویروس کرونا بازدید از آن بسیار کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: هیچ مجوزی از سوی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان برای این باغ وحش صادر نشده است.
باغ وحش درنای ارومیه در ۲۰ کیلومتری جاده شهید کلانتری به‌ سمت تبریز واقع شده و بیش از ۱۶ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و مجموعه‌ای بزرگ شامل ۱۰۷ هکتار را دربر می‌گیرد.
بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه در سال‌های اخیر اعتراضات بسیاری به نحوه نگهداری و رسیدگی به حیوانات این باغ وحش داشته‌اند چرا که برخی استانداردهای لازم در زمینه نگهداری از حیوانات در این مکان نادیده گرفته شده است.
آیا شیرهای باغ وحش ارومیه با قوچ‌ها و بزهای وحشی تغذیه می‌شوند؟ این پرسشی است که با انتشار تصویری تازه از این باغ وحش مطرح شده است.
یونس علی اکبرزاده مدیر باغ وحش درنای ارومیه با تکذیب این شایعه عنوان می‌کند طی ماه‌های اخیر اگرچه شکم خود و خانواده‌اش را نتوانسته با گوشت سیر کند اما با قربانی کردن بز و گاو برای شیرهای گرسنه باغ وحش و حفظ این گونه‌ها خود را به آب و آتش می‌زند.  مدیر و صاحب باغ وحش درنای ارومیه در گفت‌و‌گو با «ایران»گفت: یک بار دیگر در رابطه با وضعیت این باغ وحش و رسیدگی به حیوانات آن در رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ای در داخل و خارج از کشور شانتاژ صورت گرفت و خبرنگاران با انتشار اخبار کذب سعی کردند بار دیگر این باغ وحش را که تنها هدف احداث آن طی دو دهه اخیر حفظ و حمایت از این موجودات زنده و با ارزش هستند زیرسؤال ببرند. وی با بیان اینکه اخیراً خبری مبنی بر قربانی کردن یک قوچ برای تغذیه یک شیر در سایت‌های خبری منتشر شده است، افزود: این خبر کذب است و تنها یک بز را برای سیر کردن یک شیر که به‌طور طبیعی خوی درندگی دارد قربانی کردم تا او در این زمستان سرد سیر شود و پیش از آن نیز یک گاو را برای سیر کردن آن قربانی کردم چون قرار نیست برای سیر کردن شکم یک حیوان درنده و با ارزش و نادر از نان خشک استفاده کنم.
وی با اشاره به اینکه طی 18 سال اخیر تمامی سرمایه شخصی خود را صرف نگهداری و حفاظت از این جانداران و محیط زندگی آنها کرده‌ام، اظهار داشت: طی این سال‌ها من و همسرم تمام زندگی، حتی خانه شخصی خود را که در حال حاضر در گرو یکی از بانک‌های عامل است و قرار است مصادره شود صرف این مکان کرده‌ام تا شاید خدمتی به این جامعه کنم، اما اکنون می‌بینم برخی افراد با انتشار اخبار کذب سعی در از بین بردن این فضا دارند. وی تعداد گونه‌های تحت حفاظت و نگهداری در این باغ وحش را 100 نوع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 100 گونه جاندار در این باغ وحش نگهداری می‌شوند از جمله خرس که وزنی بالغ بر یک تن دارد و گونه بی‌نظیری است و شتری که وزن آن بالغ بر 2 تن است. می‌دانید که نگهداری از این موجودات نیازمند صرف هزینه زیادی است و در شرایط فعلی و با توجه به اینکه یک سالی نیز بیماری کرونا شیوع پیدا کرده دیگر بازدیدکننده چندانی نداریم و این بر درآمدزایی ما تأثیرمنفی گذاشته است.
مدیرباغ وحش درنای ارومیه خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های این پارک عدم زیبا‌سازی به‌دلیل فضای گسترده آن است که در پی انتشار اخبار کذب، استاندار و نمایندگان محیط زیست از این مکان دیدن کرده و با بررسی فیلم‌ها متوجه کذب بودن موضوع شده‌اند و قرار شده است با برگزاری جلسات مشترک برای ساماندهی، مرمت و زیباسازی این پارک اقدامات لازم به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک انجام شود.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: باغ وحش ارومیه باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر

شهردار نصیرشهر از جمع‌آوری ۱۵۰ قلاده سگ بلاصاحب خبر داد و گفت: مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در خارج از بافت مسکونی نصیرشهر ساخته می‌شود تا جمع‌آوری سگ‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد. - اخبار استانها -

فرشاد شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رباط‌کریم، با تأکید بر جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در نصیرشهر گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از نظر روانی و امنیت خانواده‌ها در جامعه تأثیر مثبت و به‌سزایی دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 150 قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری‌شده است، افزود: جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و ولگرد با جدیت ادامه دارد و مردم می‌توانند محل متمرکز سگ‌ها را به شهرداری نصیرشهر اطلاع دهند.

شهردار نصیرشهر با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب توسط پیمانکار انجام می‌شود، تصریح کرد: این سگ‌ها پس از جمع‌آوری و عقیم‌سازی به مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در شهر پرند منتقل می‌شوند.

افزایش 18 درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران

شهسواری خاطرنشان کرد: شهرداری نصیرشهر درصدد ساخت مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب در خارج از بافت مسکونی این شهر است تا سگ‌های ولگرد با سرعت بیشتری جمع‌آوری و در نزدیکی شهر طبق استاندارد‌ها نگهداری شوند‌.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشف سلاح عجیب از شکارچیان حیات وحش/ عکس
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • این دهه‌شصتی خبرساز طراح لایحه حجاب است؛ سمت‌های او چه بوده است؟
  • اقدام خبرساز ستاره اروگوئه‌ای: داروین نونیز تمام عکس‌هایش با پیراهن لیورپول را پاک کرد!
  • اقدام عجیب «تتلو» در زندان خبرساز شد
  • (ویدئو) تتلو باز هم خبرساز شد؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • تیپ متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد(+عکس)
  • (عکس) واکنش خبرساز هادی چوپان به روز شیراز