Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@15:10:12 GMT

بایدن بن سلمان را به میز محاکمه می‌کشاند؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۸۸۷۲۰

بایدن بن سلمان را به میز محاکمه می‌کشاند؟

عربستان سعودی با بهره گیری از رسانه های گسترده خود و کمک های سنگین مالی به ستاد دونالد ترامپ تلاش کرد تا انتخابات آمریکا را به سود دونالد ترامپ رقم بزند اما بخت با ترامپ و با محمد بن سلمان یار نبود و در نهایت جو بایدن به پیروزی رسید.

بنیامین نتانیاهو نیز به نوبه خود از لابی صهیونیستی پر نفوذ آمریکا خواست تا تمام توان خود را برای پیروزی مجدد دونالد ترامپ به کار گیرد اما علیرغم تلاش های لابی صهیونیستی دونالد ترامپ شکست خورد و کاخ سفید را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعی است اعضای ستاد انتخاباتی جو بایدن تحرکات مقامات دو رژیم اسرائیل و عربستان را زیر نظر داشت و در زمان مناسب انتقام سختی از این دو رژیم خواهند گرفت.

جو بایدن در ورود به کاخ سفید چندین پرونده سنگین علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را بازگشایی خواهد کرد و از این رو در آینده نزدیک عربستان ناخواسته دچار تغییراتی در ساختار قدرت خواهد شد. پرونده حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، پرونده قتل دردناک جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی، جنگ ظالمانه عربستان علیه مردم یمن، باج ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان به دونالد ترامپ و موضوع نقض حقوق بشر در عربستان بخشی از پرونده هایی است که جو بایدن به زودی خواهد گشود.

اما آنچه که بیش از همه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را نگران کرده وجود رابطه تنگاتنگ بین محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان و حزب دموکرات آمریکا است. محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان که به دستور محمد بن سلمان اکنون در حصر خانگی به سر می برد از دیرباز با رهبران حزب دموکرات از جمله شخص جو بایدن رابطه سیاسی گسترده ای برقرار کرده اما به دستور دونالد ترامپ از چرخه قدرت در عربستان خارج شد. در واقع محمد بن سلمان بدون توجه به پیچیدگی های اجتماعی و سیاسی ایالات متحده تصور می کرد که دونالد ترامپ برای مدت ۸ سال در کاخ سفید باقی
خواهد ماند و به همین دلیل به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در سبد دونالد ترامپ قرار داد.

اکنون ظاهرا تیم جو بایدن قرار است در درجه اول دو پرونده مهم را علیه محمد بن سلمان در دستور کار خود قرار دهد. پرونده اول خروج پرونده حادثه ۱۱ سپتامبر از طبقه بندی محرمانه خواهد بود، زیرا کنگره آمریکا در گزارش حادثه ۱۱ سپتامبر حدود ۲۸ صفحه مربوط به دخالت عربستان در این حادثه را جزء بخش محرمانه گزارش قرار داد و منتشر نکرد. اگر این بخش از گزارش به در خواست اکثریت اعضای مجلس نمایندگان در کنگره از طبقه بندی محرمانه خارج شود عربستان باید ده ها میلیارد دلار غرامت به آسیب دیدگان این حادثه پرداخت کند.

پرونده دیگر، قتل دردناک جمال خاشقچی روزنامه نگار برجسته سعودی بود که در دوم اکتبر ۲۰۱۸ به دستور محمد بن سلمان در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید. فرزندان جمال خاشقچی که تابعیت آمریکایی دارند با پیروزی جو بایدن، علیه محمد بن سلمان به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کردند و از دادگاه خواستند که ولیعهد عربستان را به جرم قتل پدرشان، تحت تعقیب قرار دهد. محمد بن سلمان برای خروج از بن بست احتمالی، اختلافات خود را پس از ۳ سال با دولت قطر حل کرد تا بتواند در آینده از ظرفیت این کشور برای میانجی گری بین تیم بایدن و رژیم عربستان استفاده کند.

مشابه چنین شرایطی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد، زیرا دونالد ترامپ به شدت از نتانیاهو حمایت کرد و موجب شد تا علیرغم مخالفت های گسترده در اراضی اشغالی، وی همچنان در قدرت باقی بماند. شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی، شناسائی جولان سوریه به عنوان بخشی از حاکمیت رژیم اسرائیل، طرح معامله قرن و ترور
فرماندهان بلند پایه محور مقاومت از جمله سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بخشی از امتیازاتی بود که دونالد ترامپ به نتانیاهو داد.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اگاهی از مخالفت جو بایدن با توسعه شهرک سازی و احتمال بازگشت آمریکا به برجام، رئیس موساد را برای مذاکره با دولت جو بایدن به واشنگتن اعزام کرد. اما دورنمای سیاست منطقه ای جو بایدن نشان می دهد که سرنوشت سیاهی در انتظار او و همچنین محمد بن سلمان خواهد بود. این دو شخص در آینده نزدیک از چرخه قدرت اسرائیل و عربستان خارج خواهند شد.

این احتمال نیز وجود دارد که دادگاه فدرال به در خواست خانواده جمال خاشقچی و بر اساس ادله موجود محمد بن سلمان را دستگیر و برای محاکمه به آمریکا منتقل کند.

۳۱۰۳۱۱

کد خبر 1479515

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا جوزف بایدن عربستان رژیم صهیونیستی اسرائیل جمال خاشقچی محمد بن سلمان محمد بن سلمان دونالد ترامپ جمال خاشقچی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

کد خبر 847156 برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت