Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «نمونه‌هایی از شعر فارسی در آغاز سده بیست و یکم میلادی» توسط کامیار عابدی منتشر شد.

این‌ پژوهشگر و منتقد ادبی درباره انتشار کتاب جدید خود که در انتشارات کتاب بهار منتشر شده است، به ایسنا گفت: این کتاب آنتولوژی یا منتخب شعر فارسی است؛ من از چند سال پیش تصمیم گرفتم بر روی آنتولوژی‌های موضوعی و تاریخی کار کنم و این کتاب یکی از اولین آنتولوژی‌هایی بود که کار کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ این شعرها را ‌از دفترهای شعری که بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۷ منتشر شده بود انتخاب کردم. در آن دو سال تصمیم گرفتم دفترهای شعری را که در آن زمان می‌خوانم بررسی کنم و از بین آن‌ها آثار ۲۶۸ شاعر را انتخاب کردم. درواقع در این کتاب نمونه‌ شعرهای ۲۶۸ شاعر آمده است.

او افزود: در آن دو سال من از مجله «اندیشه و هنر» خواهش کردم شعرهایی را که انتخاب کرده‌ام به صورت دو مجله چاپ کنند که در آن زمان چاپ و نایاب شد. در  سال‌های ۸۶ و ۸۷  که آن دو مجله چاپ شد، احسان یارشاطر تحلیلی از این شعرها نوشت که در آن سال چاپ شد و در این کتاب هم آمده است؛ در واقع این کتاب همان دو مجله با ویرایش نو و مقدمه‌ای نو است.

کامیار عابدی همچنین درباره کتاب‌های دیگر خود گفت: کتاب «پنجاه سپیدسرا؛ منتخب و تحلیلی از آثار پنجاه سپیدسرا از احمد شاملو تا دهه ۱۳۷۰» در ۲۶۶ صفحه در انتشارات مروارید منتشر خواهد شد. کتاب دیگری را نیز به تازگی به نشر مروارید داده‌ام با عنوان «صدسال شعر زنان ایران» که در این کتاب شعرهایی از ۳۰۰ شاعر زن از دوره مشروطه تا دهه ۹۰ انتخاب شده است، البته شعر نو، نیمایی و سپید.

«مهدی حمیدی شیرازی: شاعر و عاشق»، تک‌نگاری درباره زندگی، شعرها، آراء و مناقشه‌های ادبی حمیدی شیرازی دیگر کتاب کامیار عابدی است که در ۵۲۸ صفحه در «انتشارات موسسه فرهنگی - هنری جهان کتاب» در بهمن امسال منتشر خواهد شد. او می‌گوید دو کتاب دیگر هم در مرحله آماده‌سازی در دست ناشران دارد که به احتمال زیاد سال بعد منتشر خواهد شد: «کتاب مستطاب کلاغ‌ها، زاغ‌ها و زاغک‌ها» که کتابی تحلیلی و ذوقی درباره حضور کلاغ و زاغ و زاغک در ادبیات شرق و غرب (ادبیات تطبیقی) است. ناشر این کتاب هم «نشر کلاغ» است.ٰ و «دریچه‌ای به شعر سپید پارسی» که تحقیق و تحلیل ریشه‌ها و جوانب نمونه‌ها و گرایش‌های مختلف شعر سپید در ایران از آغاز شکل‌گیری تا حدود پایان دهه ۷۰ است. ناشر این کتاب هم «موسسه فرهنگی - هنری جهان کتاب» است.

در نوشته پشت جلد کتاب «نمونه‌هایی از شعر فارسی در آغاز سده بیست و یکم میلادی» که در ۶۳۳ صفحه و در قطع رقعی با قیمت ۱۶۰ هزار تومان در انتشارات کتاب بهار در دسترس مخاطبان قرار گرفته، آمده است: کامیار عابدی، پژوهشگر و منتقد شعر معاصر، در سال‌های ۱۳۸۶-۱۳۸۷ کوشید تا از میان چندصد دفتر شعر منتشرشده ایران در سال‌های ۱۳۸۰-۱۳۸۷، یعنی نخستین سال‌های سده بیست و یکم میلادی، شماری از شعرها را از گرایش‌های ادبی و فکری گوناگون انتخاب کند. مجموعه حاضر، که در همان دوره به صورت دو شماره کامل از مجله «اندیشه و هنر» منتشر شد، ویرایشی نو و پیراسته از آن انتخاب‌هاست. استاد احسان یارشاطر (۱۲۹۹-۱۳۹۷) نیز در سال ۱۳۸۷ تحلیلی نکته‌سنجانه از این منتخب شعر نوشت که در ویرایش حاضر نقل شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کامیار عابدی کامیار عابدی شعر فارسی منتشر شد نمونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۸۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی آموزش و پرورش استان سمنان از تقدیر ۳۰ معلم نمونه استان به طی هفته معلم خبر داد و بیان کرد: انگیزه بخشی و قدردانی از خدمات معلمان هدف این برنامه است.

وی با بیان اینکه سه معلم نیز برای قدردانی در سطح ملی به دبیرخانه گرامیداشت مقام معلم در وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است، ابراز کرد: طرح شناسایی معلمان نمونه از ابتدای سال در تمام تحصیلی در تمام طول سال در استان اجرایی شده است.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ملاک‌های انتخاب معلمان نمونه، بیان کرد: معلمانی که از حیث عملکردی با داشتن وجدان کاری بالا در این فهرست جای می گیرند.

همتی مسئولیت‌پذیری را دیگر ملاک انتخاب معلمان نمونه یاد کرد و بیان داشت: پشتکار، خلاقیت و ابتکار عمل در کنار اخلاق‌مداری دیگر ملاک های انتخاب یک معلم نمونه است.

وی با بیان اینکه معلمان نمونه از طریق نظرات دانش‌آموزان، اولیا، همکاران هم‌پایه و هم‌رشته، مدیران و ارزیابان انتخاب می شوند، گفت: طی برنامه ای از این معلمان تقدیر خواهد شد.

کد خبر 6092455

دیگر خبرها

  • ۳۰ معلم نمونه استان سمنان تقدیر می‌شوند
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد