Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:18:08 GMT

توسعه صنعت کشاورزی با بهره گیری از پهپادها

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۰۳۴۰

توسعه صنعت کشاورزی با بهره گیری از پهپادها

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: گروهی از کشاورزان شهرستان کرج با کمک و تسهیلات دولتی اقدام به خرید پهپاد کشاورزی کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه به کمک پهپادها می‌توان به زمین‌های کشاورزی و زراعی را سمپاشی کرد، ادامه داد: این پهپادها با استقبال بهره برداران مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوریکه برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها کاربرد داشته و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس آن‌ها با سموم شیمیایی، عدم ورود دستگاه‌ها و ادوات سنگین  به مزرعه  برای پیشگیری از فشردگی خاک و غیره می‌شود.

وی یادآور شد: این دستگاه‌ها در عین حال هزینه عملیات کشاورزی را کاهش داده و باعث دقت در سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم و تسریع کار شده است، و نهایتا به ما اجازه می‌دهد به مساحت بیشتری از زمین و در زمانی کمتر رسیدگی نماییم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امروزه پهپادها به همه صنایع و امور اجرایی از جمله کشاورزی راه یافته اند و می توان گفت انقلاب کشاورزی در آینده نزدیک در راه است. در این راستا پهپادها را می توان آینده دنیای کشت و کار دانست که علاوه بر کنترل راحت تر مزرعه، منجر به تولید محصولات باکیفیت تری خواهند شد. 

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ناگزیر به استفاده از پهپادهای کشاورزی  برای مقابله با چالش‌های بیشمار این حوزه خواهیم بود و بدون شک پهپادهای کشاورزی علیرغم گرم شدن کره زمین، بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، در حالی که همزمان تأثیرات مخرب زیست محیطیِ صنعت کشاورزی بر کره زمین را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی پهپاد کرج توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، صمد بهزاد در بازدید شاهین رستم‌پور مشاور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای تولید بذور سبزی و صیفی‌جات در این شرکت انجام شده است.
وی تاکید بر لزوم فراهم شدن فضای مناسب و بستر علمی در تولیدات زراعی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: این مجتمع اقتصادی به دنبال تحقق تولید محصولات کشاورزی پول‌ساز با راندمان بالا بوده و این امر را در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان این که در کنفرانس کشاورزی اوراسیا مقرر شد که ایران بذر مورد نیاز کشور‌های منطقه را تامین کند و مقدمات آن در وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است، اظهار کرد: برای تحقق این هدف، با دعوت از کارشناسان و تولیدکنندگان اوراسیا، توان مجتمع عظیم ملی کشت و صنعت مغان را در زمنیه تولید بذر به صورت شایسته معرفی خواهیم کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز در این بازدید با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشت و صنعت مغان در زمینه‌های مختلف گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه تولید بذر، ارقام جدیدی را معرفی کرده و با جایگزینی ارقام پربازده و اقتصادی، عملکرد تولیدی این شرکت را افزایش دهیم.
شاهین رستم‌پور آینده کشاورزی ایران را منوط به فراهم شدن بستر تولیدات پایه، علمی و فعالیت تحقیقاتی مجتمع‌‎هایی مانند کشت و صنعت مغان دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت موجود در این بنگاه اقتصادی بزرگ استان اردبیل، می‌توان نهال‌های خوبی را در این شرکت تولید و به باغات کل کشور معرفی کرد.
وی با اشاره به آینده درخشان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حوزه تولید بذر و نهال اظهار کرد: کشت و صنعت مغان با همکاری متخصصان بین‌المللی بذر به زودی تولید بذر محصولاتی همچون خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، کدو، هندوانه، ملون و لوبیا را شروع خواهد کرد.
مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: پس از آزمایش اولیه و تایید لاین برای سال آتی و معرفی برند مشترک می‌توان بازار خوبی را در زمینه تولید بذر برای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فراهم و از واردات بذور مختلف جلوگیری کرده و بازار داخلی را با بذور تولیدی برند مغانه تامین کرد.
رستم‌پور سرمایه‌گذاری در بخش تولید بذر را دارای سود کلان عنوان و تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت مغان می‌تواند با برنامه‌ریزی پنج ساله در امر تولید بذور صیفی و نهال، چند برابر تولیدات فعلی خود سود کسب کند.

دیگر خبرها

  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی