Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@03:24:15 GMT

مهاجمان خسیس فوتبال ایران!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۰۶۹۸

مهاجمان خسیس فوتبال ایران!

آمار و ارقام نشان می‌دهد حتی فراغت از استرس حضور تماشاگران هم باعث افزایش تعداد گل‌ها در فوتبال ایران نشده است.

به گزارش شریان نیوز، «تقریبا در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس‌کرونا شاهد غیبت تماشاگران در ورزشگاه‌ها هستیم. این موضوع مسلما خوشایند نیست و بعضا جذابیت مسابقات فوتبال را در حد نمایش‌های کم‌رمق تلویزیونی تنزل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال انتظار می‌رود ورزشگاه‌های خالی حداقل یک حسن داشته باشد؛ آن هم این که بازیکنان بدون فشار تماشاچی بازی‌های باکیفیت‌تری ارائه بدهند و نرخ گل‌های رد و بدل شده افزایش یابد، اما در لیگ بیستم فوتبال تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

صدالبته بحران گلزنی در فوتبال ایران ریشه دارد و سال‌هاست که در این مورد بحث می‌شود. بیشترین ترانسفر‌های این سالیان فوتبال کشورمان در فاز هجومی بوده و این مساله در افت آمار گلزنی بی‌تاثیر نیست. با این حال آمار و ارقام نشان می‌دهد حتی فراغت از استرس حضور تماشاگران هم باعث افزایش تعداد گل‌ها در فوتبال ایران نشده است.

کمی کمتر از فصل گذشته

مقایسه آمار و ارقام ۱۱ هفته ابتدایی امسال با پارسال نشان می‌دهد تعداد گل‌ها کاهش داشته است. فصل گذشته در پایان هفته یازدهم مجموعا ۱۸۰‌گل در لیگ برتر به ثمر رسیده بود، اما امسال این عدد به ۱۶۹ گل کاهش یافته است. البته پرسپولیس هنوز دو بازی عقب‌افتاده دارد و شاید برگزاری این دو مسابقه رکورد امسال را به پارسال نزدیک کند.

در لیگ بیستم تا پیش از آغاز هفته دوازدهم باید ۸۸ بازی انجام می‌شد که تعویق دو دیدار پرسپولیس این عدد را به ۸۶ رسانده است. در همین راستا تقسیم تعداد گل‌ها به تعداد مسابقات نشان می‌دهد در هر بازی فصل‌جاری به طور میانگین ۱.۹۶ گل رد و بدل شده؛ یعنی ما حتی دو گل در هر بازی هم نداشته‌ایم.

علاوه بر غیبت تماشاگران، تیم‌ها همچنان در حال استفاده از امتیاز پنج تعویض هستند و شاید انتظار می‌رفت این امکان هم به افزایش جذابیت مسابقات کمک کند، اما فعلا اتفاقی دیگر رخ داده است. غیر از داده‌های کمی، مشاهدات کیفی هم نشان می‌دهد لیگ ایران فیزیکی‌تر و خشن‌تر از هر زمان دیگری شده و تیم‌ها عمدتا به کسب پیروزی ولو با کمترین فاصله می‌اندیشند.

 

در بقیه دنیا چه خبر است؟

میانگین گل‌های رد و بدل شده در لیگ برتر ایران در حالی حتی به عدد ۲ در هر بازی هم نمی‌رسد که در بقیه نقاط دنیا وضعیت بسیار بهتر از این است. به طور مشخص در مقایسه با پنج لیگ برتر دنیا، قحطی گل در ایران به‌وضوح جلب توجه می‌کند.

در حال حاضر در لیگ برتر انگلستان به طور متوسط در هر بازی ۲.۷۱ گل به ثمر می‌رسد.

در اسپانیا و فرانسه هم این میانگین به ترتیب ۲.۴۳ و ۲.۷۵ است. با این حال دو لیگ ممتاز اروپایی از این نظر سرآمد هستند.

در بوندسلیگای آلمان در هر دیدار ۳.۰۷ مرتبه توپ از خط‌ها عبور می‌کند و در سری A ایتالیا به طور متوسط هر بازی ۳.۱۱ گل دارد. به این ترتیب روشن می‌شود که ایتالیا بین پنج لیگ معتبر اروپا پرگل‌ترین مسابقات را دارد.

جالب است بدانید در همین آسیا هم مثلا لیگ قطر به طور میانگین در هر بازی ۳ گل را تجربه می‌کند و متوسط گلزنی در لیگ عربستان کمی کمتر از این عدد است؛ بنابراین روشن است که کم‌گل‌بودن فوتبال ایران ریشه‌های عمیق و متفاوتی دارد که از سوی کارشناسان باید بررسی شود.»

منبع: شریان

کلیدواژه: فوتبال ایران نشان می دهد تعداد گل ها لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: متاسفانه همیشه قبل و بعد از بازی سپاهان، مشکلاتی برای پرسپولیس به وجود آمده که امیدوارم مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش مشرق، محمد منصوری پیشکسوت پرسپولیس در خصوص تساوی سرخ‌پوشان پایتخت مقابل سپاهان اصفهان، اظهار داشت: بازی با سپاهان برای ما خیلی مهم بود که متاسفانه نتوانستیم به سه امتیاز دست پیدا کنیم. این ۳ امتیاز می‌توانست ما را به صدر جدول برگرداند، اما شک ندارم در بازی‌های آینده توان صدرنشینی را داریم و باید منتظر لغزش استقلال باشیم. امیدوارم بازیکنان در هفته‌های باقی‌مانده بیشترین تلاش خود را انجام دهند.

وی در مورد توهین‌هایی که بانوان هوادار پرسپولیس شد، گفت: قطعا باید با آن فرد برخورد شود چون به بانوان تیم پرسپولیس توهین کرده است. نمی‌دانم چرا باشگاه سپاهان این فرد را جزو کانون هواداران خود قبول نمی‌کند، چراکه تصاویر زیادی از او منتشر شده و این فرد در اتوبوس هواداران سپاهان بوده است. در نهایت باید با خاطیان برخورد شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه آیا اوسمار ویرا برای فصل بعد در پرسپولیس می‌ماند، گفت: به عنوان هوادار و پیشکسوت پرسپولیس دوست دارم بماند، چون بازی‌های پرسپولیس در نیم فصل کاملا تغییر کرده است. امیدوارم مدیریت با اوسمار تمدید کند چون شک ندارم با حضور او می‌توانیم در آسیا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

منصوری در خصوص بازگشت علیرضا بیرانوند به ترکیب تیم، خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که او در این بازی مهم درون دروازه قرار گرفت و همه هواداران از این موضوع خیالشان راحت شد و امیدوارم دیگر شاهد مصدومیت بیرانوند نباشیم. خوشبختانه در بازی‌های بعدی هم حضور دارد و دروازه تیم را بیمه می‌کند.

وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس در فصل بعد نیاز به جذب بازیکن دارد؟ تصریح کرد: ۱۰۰ درصد پرسپولیس نیاز به بازیکن دارد. خوشبختانه امیررضا رفیعی در این چند بازی عملکرد خوبی داشته و متاسفانه فقط در بازی آلومینیوم گل خورده است. با این حال، تیم نیاز به یک دروازه‌بان و یک دفاع وسط دارد تا برای فصل بعد به مشکل نخورد. امیدوارم مدیریت باشگاه بتواند خواسته‌های کادرفنی را برآورده کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی آینده این تیم مقابل نساجی مازندران، گفت: درست است نساجی در این فصل نتایج ضعیفی به دست آورده، اما همیشه تیمی منسجم و دونده بوده و از زمانی که ساکت الهامی به این تیم برگشته، متحول شده است. امیدوارم پرسپولیس با تمام توان بازی کند و ۳ امتیاز را به دست آورد که بتوانیم به قهرمانی نزدیک شویم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • جهانبخش در باشگاه صدتایی‌های فاینورد
  • آمار ضعیف مهاجمان استقلال در لیگ برتر
  • عکس| اتفاق باورنکردنی در لیگ ایران؛ گل‌گهر با ۲ لباس مختلف بازی کرد!
  • ستاره جوان فوتبال ایران میلیون دلاری شد
  • منصوری: توهین به هواداران در شان فوتبال ایران نیست/ پرسپولیس می‌تواند به صدر بازگردد
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!
  • شاگرد برانکو و کرانچار قشنگ‌ترین گل فوتبال ایران را زد!
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • کار سخت مهاجمان پرسپولیس برابر «پولی»/ آمار خیره کننده مرد برزیلی