Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولیعهد عربستان روز یکشنبه راهبرد جدید صندوق سرمایه‌گذاری عمومی این کشور را برای پنج سال آینده اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و رئیس هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری عمومی در یک سخنرانی گفت که هدف از این راهبرد، افزایش کیفیت زندگی و دستیابی به توسعه پایدار است.

موجودی این صندوق تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ تریلیون ریال سعودی خواهد رسید.

او افزود که بناست تا پایان سال ۲۰۲۵ موجودی صندوق به چهار میلیون ریال عربستان برسد و ۱.۸ میلیون فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

به گفته ولیعهد عربستان سعودی بر اساس این طرح سالانه ۱۵۰ میلیارد ریال سعودی هزینه اقتصاد داخلی خواهد شد و دولت بخش خصوصی را شریکی بسیار مهم در این زمینه می‌بیند.

به گزارش ایندیپندنت، بن سلمان افزود تا پایان دوره پنج ساله، سهم شرکت‌های داخلی از طرح‌های عمرانی به شصت درصد خواهد رسید.

بن سلمان گفت که این طرح بخشی از چشم‌انداز «سعودی ۲۰۳۰» با هدف ایجاد بخش‌های جدید، شکل دادن به مشارکت‌های اقتصادی راهبردی و بومی‌سازی فناوری و دانش است تا «بر اثر توسعه و تنوع در اقتصاد کشور، جایگاه پادشاهی سعودی به عنوان شریک محبوب سرمایه‌گذاری در جهان تثبیت شود.»

پیشتر  بن سلمان پروژه عظیم «خط» را در شهری که «نئوم» نام خواهد گرفت، افتتاح کرد.  او در مراسم افتتاحیه این پروژه که هدفش بهره‌برداری از انرژی پاک و حفظ محیط زیست است، گفت: «این انقلابی در شهرسازی است برای انسان‌ها، جایی که انسان‌ها در اولویت‌اند...چرا باید منابع طبیعی را برای توسعه قربانی کرد؟ چرا باید سالانه یک میلیون انسان در تصادفات رانندگی جانشان را از دست بدهند؟»

او افزود که شهر یک میلیون نفری نئوم، صد و هفتاد کیلومتر عرض دارد و نود و پنج درصد انرژی مصرفی آن تجدیدپذیر است.

یکی از پروژه‌های مدرن و بلندپروازانه دولت عربستان، پروژه احداث «شهر هوشمند نئوم» است. این پروژه با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های «صندوق سرمایه گذاری عمومی» آن کشور و سرمایه‌گذاری خصوصی به ‌انجام خواهد رسید و در صورت تحقق، می‌تواند به الگویی برای کشورهای منطقه تبدیل شود.

عملیات احداث این پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری در پاییز سال ۲۰۱۷ آغاز شد. عربستان در نظر دارد تا با احداث این مگاپروژه، بتواند رقیبی برای شهرهایی چون سنگاپور و دوبی در نزدیکی کانال سوئز ایجاد کند، و از مزایای اقتصادی و ژئوپلتیک آن پروژه بهره‌مند شود. این شهر، از انرژی‌های تجدیدپذیر بهره خواهد گرفت و انرژی مورد نیاز در بخش‌های مسکونی و تجاری آن، با اتکا به انرژی خورشیدی تامین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان صندوق سرمایه گذاری عمومی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند