Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فرمانداری ارومیه گفت: رایزنی‌ دیپلماتیک برای انجام عملیات جست و جو و استرداد پنج نفر از اتباع کشورمان که هفته گذشته در خاک ترکیه گرفتار بهمن شدند، ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، رسول مقابلی در خصوص حادثه ۲۹ دی ماه گذشته و گرفتار شدن پنج نفر از اهالی بخش کوران شهرستان ارومیه در ریزش بهمن اظهار کرد: از همان ابتدای وقوع حادثه و اطلاع از عزیمت تعدادی از اهالی روستا به مناطق مرزی، بلافاصله پس از بررسی اطلاعات موجود، تمام امکانات این شهرستان برای پیگیری وضعیت مفقودان بسیج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طریق مبادی مرزی ایران، درخواست بررسی و اقدام عاجل برای جست‌وجوی مفقودان به نیروهای مرزی ترکیه اعلام شده است.

سرپرست فرمانداری ارومیه ادامه داد: اکیپ‌هایی از نیروهای مرزی ترکیه به محل حادثه اعزام و ساعت‌ها جست‌وجو انجام گرفته که تاکنون بی نتیجه مانده است ضمن آنکه نیروهای امدادی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ابتدای وقوع حادثه آماده اعزام به محل حادثه بودند.

مقابلی تصریح کرد: تاکنون به دلیل اینکه این حادثه در کشور ترکیه اتفاق افتاده، نتوانسته‌ایم موقعیت و محل مفقودان را پیدا کنیم و از خانواده آنها تقاضا می‌شود تا شکیبا باشند.

وی تاکید کرد: از هیچ تلاشی چه از طریق نیروهای مرزبانی و امدادی در این سوی مرز و چه با رایزنی‌ها از طریق به‌کارگیری امکانات کشور ترکیه فروگذار نخواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری ارومیه افزود: با تمام توان پیگیری‌های لازم را از طرف کشور ترکیه نسبت به شناسایی و تعیین تکلیف وضعیت مفقودان انجام می‌دهیم.

گفتنی است، روز ۲۹ دی ماه گذشته بر اثر کولاک برف در مرز ایران و ترکیه پنج نفر از اتباع ایرانی مفقود شدند؛ سعید حقیقی بخشدار صومای برادوست در این خصوص گفته بود: حوالی ظهر با سقوط بهمن در ارتفاعات نوار مرزی ایران و ترکیه، پنج تن از اهالی روستای "کوران" بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه مفقود شده‌اند.

روستای کوران بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه، در هشت کیلومتری مرز ایران و ترکیه قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 470692

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اروميه فرماندار ارومیه بهمن وقوع کولاک برف آذربایجان غربی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

تیم های هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها آغاز شد اما تاکنون هیچ اثری از این کودک یافت نشده است.

در همین راستا فرهاد شیبک فرماندار کلاله اظهارکرد: طی رایزنی و پیگیری های صورت گرفته تا ساعاتی دیگر نیروهای کمکی از استان و شهرستانهای گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله ای در منطقه حاضر می شوند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می شود.

وی گفت: تلاش ها برای پیدا کردن کودک گمشده با تمام ظرفیت ادامه دارد.

کد خبر 6092970

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد