Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی؛استاندار یزد؛نماينده مردم شريف اردكان درمجلس شوراي اسلامي و مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در فرمانداری اردکان،طی مراسمی تفاهم‌نامه مرمت، بازسازی و احیای مجموعه تاریخی پردیسان به امضا رسید.

به گزارش ایران اکونومیست-در این مراسم که با حضور جمعی از علاقه مندان و فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی همراه بود؛دکتر مونسان، بعد از شنیدن نظرات فعالان این حوزه در خصوص اهمیت اقدام ارزشمند مدیر عامل چادرملو در توجه به میراث ماندگار شهرستان اردکان گفت: میراث فرهنگی هرکشوری نماد هویت،تاریخ، تمدن و فرهنگ آن کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش ایران در شکل گیری تمدن بشری افزود: وظیفه ما و هر دوستدار هویت ملی و میهنی تلاش در جهت حفظ آثار به جا مانده از پیشینیان و انتقال آن به ایندگان است.
دکتر مونسان، اردکان را از جمله شهرهای با اصالت و تاریخی کشور دانست و از اراده و همت مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و اعضای هیات مدیره این شرکت در پیشگام شدن در جهت احیای این بافت تاریخی تقدیر و تشکر کردو اظهار امیدواری نمود: این اقدام ، الگویی باشد برای سایر صنایع که در کنار توسعه صنعتی و رشد بنگاههای اقتصادی خود به توسعه فضاهای گردشگری که می تواند زمینه اشتغال و بهبود فضای کسب و کار این صنعت هم کمک کند گام بردارند. وی افزود: این اقدام ارزنده شرکت چادرملو نقطه عطف این حرکت شایسته و قابل تقدیر است.
مهندس تقی زاده مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت چادرملو نیز ضمن تشکر از حضور وزیر میراث فرهنگی در مراسم امضای تفاهم‌نامه گفت: شرکت چادرملو در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود توجهی جدی دارد و بر همین اساس در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالانه مشارکت می نماید. وی افزود: ما خود را متعهد میدانیم در برابر راه اندازی هر واحد صنعتی یک اقدام مهم و اثر بخش هم در راستای توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه برداریم و امیدواریم با همکاری و همدلی که در مسئولان این استان و شهرستان اردکان وجود دارد این مهم محقق گردد.
دکتر دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس نیز از مثبت اندیشی مهندس تقی زاده در اقدامات توسعه بخش و خدمات عام المنفعه ایشان تقدیر و تشکر کرد.
در پایان‌ این مراسم ،تفاهم نامه مرمت ، بازسازی و احیای مجموعه بافت قدیم پردیسان اردکان به امضای مهندس میرزایی مدیر عامل صندوق حفظ و احياي وزارت میراث فرهنگی ،صنایع دستي و گردشگری و مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل و عضو هیات مدیره چادرملو رسید . سپس مجموعه پردیسان مورد بازدید وزیر و هیئت همراه قرار گرفت.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میراث فرهنگی مدیر عامل تقی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی درجلسه شورای معاونین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 20  اثر تاریخی در استان تعیین حریم شده که با این آثار ،تعداد آثار تاریخی ثبت ملی شده استان به یکهزار و ۸۰۹ اثر رسیده است.

داوود فرازی افزود: همچنین ۳۴  اثر تاریخی شناسایی شده که پرونده‌های آنها برای مطالعه و بررسی جهت ثبت ملی شدن به تهران ارسال شده است.

فرازی در ادامه اظهارکرد: برای توسعه موزه‌های استان اقداماتی صورت گرفته و یا دردستور کار قرارگرفته است که از آن جمله می‌توان به موزه‌های میاندوآب، بوکان و موزه صلح سردشت اشاره کرد.

معاون امور مجلس و حقوقی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: همجواری با چند کشور خارجی فرصت و ظرفیت مناسبی برای آذربایجان‌غربی است و این استان با برخورداری از این ظرفیت می‌تواند به مقصد سفرگردشگران تبدیل شود.

جواد واحدی، با تأکید بر لزوم اهتمام و جدیت مسئولان حوزه گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی برنامه هایی را که تدوین شده بود به درستی انجام داده است.

واحدی، با بیان اینکه امروز می‌توانیم درآمد گردشگری را به رخ نفت بکشیم،تصریح کرد: درگذشته شناسنامه نداشتیم و در حد سازمان دیده می شدیم اما امروز وظایفی از دولت گرفتیم که انقلاب بزرگی در شرح وظایف به شمار می‌رود.

معاون امور مجلس و حقوقی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در بحث معرفی و شناساندن ایران به دنیا با جدیت عمل کرده است.

پس از این جلسه با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان استانی یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای پنج نفر احداث شده است، دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی