Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن هماتولوژی با بیان اینکه تقریبا همه داروهای سرطانی موجود در لیست رسمی درمانی کشور تحت پوشش بیمه قراردارند،گفت:۴۵۰متخصص سرطان در کشور فعالیت داشته و کمبودی در این خصوص نداریم.

محمد اسلامی،رئیس انجمن هماتولوژی و آنکولوژی در نشست خبری با اشاره به وضعیت سرطان در ایران،اظهار داشت:بین ۱۰۰تا ۱۵۰هزار مورد سرطانی در سال در کشور شناسایی می شود

وی ادامه داد:آمار سرطان در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن هماتولوژی بیان داشت:اکنون حدود ۴۵۰ نفر فارغ التحصیل و متخصص سرطان و خون بالغین در کشور داریم و در همه مناطق این متخصصان حضور داشته و کمبودی نداریم.

اسلامی با اشاره به داروهای درمان سرطان،افزود:از نظر دسترسی به داروهای جدید تر محدودیت های وجود دارد اما از نظر هزینه سرطان و داروهای داخلی تفاوت زیادی شاهد نیستیم.

وی گفت:  به علت تحریم ها و مشکلات  دسترسی کامل به دارو های درمان سرطان در کشور وجود ندارد.

اسلامی با اشاره به اینکه داروهای درمان سرطان که در لیست رسمی کشور قرار دارند تقریبا  همگی تحت پوشش بیمه هستند،بیان داشت:البته دسترسی همه بیماران به داروهای درمان سرطان با توجه به هزینه های جانبی آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد:علاوه بر دولت بیماران سرطانی نیازمند حمایت های بخش های دیگر هم هستند.
اردشیر قوام زاده،استاد برجسته سرطان شناسی در این نشست، اظهار داشت:ابتلا به سرطان به علل مختلفی مانند مصرف سیگار،کم تحرکی،نمک،الکل،تریاک و نوع تغذیه مرتبط است.

وی با مقایسه پزشکی ایران با علم پزشکی در دنیا،تصریح کرد:علم و کارهای مربوط به آن که در کشورمان صورت گرفته با دنیا برابری می کند و حتی سطح پزشکی ما از کانادا و انگلیس نیز بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد:البته به علت وجود تحریم مشکلاتی ایجاد شده اما از نظر سطح علمی بسیار بالا هستیم.

این استاد سرطان شناسی ابراز داشت: ۶۰تا ۷۰ درصد بیماران  سرطانی  پیوند مغز استخوان  در ایران قادر به ادامه زندگی خود  و حتی فرزندان شدن هستند.

برچسب ها: محمد اسلامی ، سرطان شناسی ، هماتولوژی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000M6T

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: محمد اسلامی سرطان شناسی هماتولوژی درمان سرطان سرطان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هرچند دوره بیماری‌های زمستان و آلرژی فصل بهار روبه پایان است، احتمال دارد آبریزش بینی به قوت خودش باقی باشد. اگر داروهای آلرژی هم علاج این آبریزش مدوام نبودند، وقتش رسیده که بدانید احتمالا به عارضه‌ای متفاوت دچارید.

بیشتر بخوانید: آلرژی بهاری را چگونه شکست دهیم؟

دلیل آبریزش بینی ممکن است «التهاب سینوسی مزمن» (رینوسینوزیت، rhinosinusitis) باشد؛ بیماری التهابی مزمنی اگر بیش از سه ماه طول بکشد تورم سینوس‌ها را به‌دنبال خواهد داشت.

البته ممکن است همزمان دچار آلرژی و التهاب سینوسی مزمن باشید. از آنجایی که آبریزش بینی هم جزو علائم التهاب سینوسی مزمن و هم جزو علائم آلرژی‌های فصلی است، افراد معمولا فکر می‌کنند که دلیل اصلی آبریزش بینی آلرژی فصلی باشد. با وجود آنکه داروهای بدون نسخه ضدآلرژی در درمان آن موثر است، اما به افرادی که التهاب سینوسی مزمن دارند کمک چندانی نمی‌کنند.

علائمی که نشان می‌دهند دلیل آبریزش بینی آلرژی نیست

نشانه‌هایی وجود دارد که آلرژی‌زاهای (آلرژن‌ها) بهاری، که در محیط شناورند، شاید دلیل آبریزش بینی نباشند. برای مثال، اگر وضعیت آلرژی بیش از حد طول کشید یا اینکه داروهای بدون نسخه کارساز نبود، احتمالا پای بیماری زمینه‌ای در میان است.

جایانت پینتو، مدیر بخش راینولوژی (جراحی و درمان بیماری‌ها بینی) و آلرژی دانشگاه پزشکی شیکاگو، می‌گوید، وقتی با فردی مواجه می‌شویم که مدت‌زمان طولانی آبریزش بینی دارد به بیماری التهاب سینوسی مزمن مشکوک می‌شویم. افرادی که آنتی‌هیستامین، استروئیدهای داخل بینی یا اسپری بینی استفاده می‌کنند و همچنان آبریزش‌ بینی دارند، ممکن است به التهاب مزمن سینوس‌ مبتلا باشند که روش درمانی دیگری می‌طلبد.

بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که در چنین مواردی به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

درمان التهاب سینوسی مزمن

داروهای بدون نسخه برای تسکین علائم آلرژی کافی و مناسب‌اند اما معمولا به التهاب سینوسی مزمن کمکی نمی‌کنند. اما خبر خوب این است که اگر متخصص همه دلایل احتمالی را بررسی و موثرترین درمان را انتخاب کرده‌ باشد،‌ بیماری التهاب سینوسی مزمن درمان‌پذیر است.

روش‌های درمانی برای افراد مختلف متفاوت است، اما آنتی بیوتیک‌ها یا استروئیدها به‌همراه اسپری بینی و سینوس، از درمان‌های رایج التهاب سینوسی مزمن به‌شمار می‌روند. اگر این روش‌های درمانی کارساز نبود، جراحی سینوس راه دیگری است که متخصصان توصیه می‌کنند.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228753 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است