Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برنامه‌ عملیاتی این سازمان برای توسعه وافزایش چهار برابری کشت گیاهان دارویی در استان سمنان خبر داد.

لطف‌الله رضایی 6بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه گیاهان دارویی که می‌تواند به اقتصاد کشاورزان و بهره‌برداران کمک کند، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش چهار برابری آن ،باهدف بهره‌وری اقتصادی بیشتر و مصرف آب کمتر در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار دارد.

وی افزود: افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی دراستان عمدتاً مربوط به مراتع و اراضی دیمی است که اکثرا در مناطق پر بارش استان هستند و از این‌رو باید گفت نه‌تنها در سال‌های اخیر افزایش سطح زیر کشت در کشاورزی استان صورت نگرفته بلکه شاهد کاهش در بخش زراعت نیز بوده‌ایم.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از کاهش ۷۰ درصدی سطح جالیزهای استان سمنان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: امروزه اراضی زیر کشت نباتات علوفه‌ای عمدتاً به باغاتی تغییر کاربری پیدا کرده که آبیاری قطره‌ای دارند .

وی با ابراز خرسندی از توسعه باغات کم‌آب‌بر تصریح کرد: بخش عمده‌ای از اراضی که پیشتر تحت کشت جالیز بود امروزه به باغات کم‌آبر و از جمله پسته تغییر کاربری دادند که در کنار بهره‌وری بالا، آب بسیار اندکی نیز مصرف می‌کند و در نتیجه آن شاهد کاهش مصرف آب در سطح کشاورزی استان بوده‌ایم.

رضایی افزود: استان سمنان در زمره استان‌های برتر کشور در نصب کنتورهای هوشمند در سال‌های اخیر بوده است و بدون شک این امر میزان مصرف آب کشاورزی در این استان کویری را کاهش داده است.

 وی با اشاره جدی بودن کمبود منابع آبی در این استان به بر ضرورت بهره‌وری بهتر از منابع در دسترس تاکید و اضافه کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از قلع‌وقمع ۳ هکتار از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهر بسطام از توابع این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر حجی اظهار کرد: این مهم در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و باغی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ الحاقی قانون حفظ کاربری اراضی برخورد قاطع با کاربران غیرمجاز انجام‌شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کشت گیاهان دارویی کشاورزی استان جهاد کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان