Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال آتی اظهار داشت: برای سال 1400 به هیچ‌وجه نباید نرخ حامل‌های انرژی را تغییر داد چرا که این کار بسیار خطرناک است، البته زمزمه‌هایی درباره افزایش نرخ گازوئیل وجود دارد که من معتقدم این موضوع می‌تواند جرقه‌ای برای جهش قیمت‌ها شود و از نمایندگان می‌خواهم که به این موضوع رأی ندهند چرا که شوک جدیدی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: من در مورد افزایش نرخ حامل‌های انرژی به ویژه گازوئیل معتقد به افزایش پلکانی قیمت‌ها هستم این درحالی است که نقد تعدادی از کارشناسان به افزایش قیمت بنزین همین موضوع بود. افزایش قیمت گازوئیل می‌تواند به دلیل تأثیر زیاد این موضوع به نرخ تمام شده کالاها هزینه‌های پیمایش خودروهای سنگین، شوک قیمتی به بازار ایجاد کند. 

نماینده سبزوار در مجلس گفت: صحبت‌هایی در مورد افزایش قیمت گازوئیل برای 1400 وجود دارد البته بعید می‌دانم که نهایی شود چرا که نسبت به افزایش قیمت سوخت حساسیت‌هایی در جامعه وجود دارد. این در حالی است که چون عرضه نفت و میعانات گازی بیشتر در داخل کشور صورت می‌گیرد، دلیلی ندارد که شاهد افزایش قیمت باشیم؛ درآمد حاصله از صادرات بنزین هم به دلیل کم شدن مصرف بنزین مردم در ایام کرونا بوده است. ضمن اینکه محدودیت‌هایی کرونایی هم در این موضوع تأثیرگذار بود.

وی همچنین درباره اقدامات مجلس درباره یارانه‌ها در سال 1400 گفت: به هیچ وجه درست نیست که به 80 میلیون ایرانی یارانه بدهیم، این در حالی است که براساس قانون سه دهک انتها یعنی پردرآمدها از دریافت یارانه حذف می‌شدند و به سه دهک پایانی و کم‌درآمده داده می‌شد اما متأسفانه این قانون عملیاتی نشده است. 

محبی نجم آبادی افزود: در کمیسیون تلفیق این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یارانه دهک‌های انتهایی یعنی پردرآمدها را کم کنند، اما من معتقدم یارانه آنها بایستی حذف شود و درآمد استحصاله از این موضوع را به دهک‌های کم‌درآمد جامعه تخصیص دهند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: پردرآمدهای جامعه اصلا متوجه نمی‌شود که مبلغی به عنوان یارانه به حساب آنها واریز شده است، آنا می‌گویند که 45 هزار تومان هر ماه به حسابمان می‌آید و اصلا برای آنها این ارقام مهم نیست ولی اگر این مصوبه کمیسیون تلفیق به صحن علنی مجلس بیاید، قطعا نمایندگان در این باره بحث و بررسی‌های متعددی کرده و تلاش می‌ک نیم یارانه دهک‌های انتهایی یعنی پردرآمدها را حذف کنیم.

نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: 20 درصد دهک‌های پردرآمد یارانه‌بگیر را باید حذف کنیم که حدود 16 میلیون ایرانی می‌شود و این کار جابجایی منابع درآمدی است و هیچ هزینه‌ای هم برای دولت ندارد. 

پربیننده ترین نفتکش ایرانی توسط اندونزی توقیف شد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تحریم‌ها را بی‌اثر کرد/ افزایش ۴برابری صادرات فرآورده‌های نفتی هند بزرگترین مرکز تولید فراورده‌های پتروشیمی در جهان می‌شود؟ اعتیاد سیاست‌گذاری اقتصاد ایران! بازار متشکل انرژی چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گازوئیل افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

کد خبر 6089250 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است