Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@21:37:57 GMT

تاثیر اقتصاد سیاسی بر وضعیت بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۱۷۷۸

تاثیر اقتصاد سیاسی بر وضعیت بازار سرمایه

امیر سیدی با بیان اینکه بازار سرمایه از دو سال گذشته و ابتدای سال ٩٧ وارد مدار صعودی شد، افزود: در نیمه نخست سال ٩٩ روند  صعودی بازار شتاب بیشتری به خود گرفت و به صعود استثنایی در طول تاریخ بازار سرمایه دست پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از رشدی که شاخص بورس تجربه کرد، شاهد ورود یک موج نزولی به معاملات این بازار بودیم، گفت: این موضوع ناشی از عوامل  و دلایلی متعدد بود اما همیشه زمانی که بازار به روند صعودی پرشتابی دست پیدا می کند اصلاحی که بعد از آن در معاملات بازار ایجاد می شود، طبیعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی اظهار داشت: بازار در چند وقت اخیر در سهام بسیاری از شرکت ها اصلاح خوبی را تجربه کرده و در وضعیت فعلی به قیمتی جذاب در خرید و معاملات رسیده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به طور معمول همیشه بازار سرمایه به صورت کلاسیک قبل از شروع سال جدید تا خرداد ماه سال بعد که فصل مجامع شرکت ها است و سودی را بین سهامداران تقسیم می کند روند صعودی را تجربه خواهد کرد.

 وی تاکید کرد: امسال موقعیت بازار به دلیل انتخابات متفاوت است و زمینه ایجاد تلاطم در بازار ممکن است افزایش یابد، صحبت های انجام شده در زمینه اقتصاد سیاسی می تواند به صورت کوتاه مدت بر روند بازار تاثیرگذار باشند.

سیدی اظهار داشت: برای افرادی که قادر به شناسایی سهام خوب شرکت ها باشند بازار به نسبت متعادل و رو به مثبتی را می توان در برخی از صنایع و از ماه بهمن تا خرداد ماه که آغاز انتخابات ریاست جمهوری است را انتظار داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران نباید در بازار در انتظار روند صعودی یا نزولی شاخص بورس به صورت مداوم باشند اما از این به بعد در برخی از صنایع چنین توجیهی وجود دارد که بازار را به مدار صعودی بازگردانند.

وی به سهامداران توصیه کرد و افزود: اکنون توصیه  ما به سهامداران خرد این است تا منابعی را که قرار است در بورس سرمایه گذاری کنند به طور حتم از طریق  صندوق های سرمایه گذاری وارد این بازار کنند، زیرا این صندوق ها به واسطه مدیران صندوق ها نسبت به وضعیت بازار آگاهی دارند و می توانند سهامی را که دارای موقعیت مناسب برای سرمایه گذاری و مستعد رشد هستند را انتخاب کنند.

سیدی تاکید کرد: سهامداران نباید مانند گذشته به سمت سهامی پیش روند که دارای صف خرید می شوند این اقدام اشتباه است و به هیچ عنوان در وضعیت فعلی چنین توصیه ای را به سهامداران نخواهیم کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص بورس از بهمن تا خرداد ماه دارای فراز و نشیبی است که برآیند کلی آن  مثبت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شاخص کل در بازار بورس روز گذشته (یکشنبه) ۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.

223224

کد خبر 1479712

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بورس بورس کالا بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در آخرین روز معاملاتی پیش از تعطیلات آخر هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت اندک ۰.۱۷ درصدی، معادل سه هزار و ۹۳۱ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۳۱ واحدی قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد محدود ۰.۰۱ درصدی (معادل ۳۸ واحد) در پله ۷۵۰ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز چهارشنبه، دو هزار و ۸۰۸ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز چهارشنبه را ۶.۴ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. 

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس از خروج ۲۱۴.۲ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاخص کل بازار سرمایه در نزدیکی مقاومت کوتاه‌مدت خود قرار گرفته است. تکنیکالیست‌های بازار معتقدند اگر این محدوده مقاومتی شکسته نشود، روند کوتاه‌مدت آن نزولی خواهد شد. از این رو جریان دادوستد‌های بازار در روز‌های ابتدایی هفته پیش رو، برای سهامداران حائز اهمیت است. شایان ذکر است این وضعیت (نزدیک بودن به محدوده مقاومتی) عیناً در نمودار شاخص کل هم‌وزن نیز تکرار شده است. 

طی هفته معاملاتی گذشته، برآیند دادوستد‌ها، خروج نقدینگی حقیقی‌ها به میزان ۶۰۱ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. در مقابل، بررسی معاملات صندوق‌های درآمد ثابت حاکی از ورود هزار و ۶۳۳ میلیارد تومانی پول حقیقی به این صندوق‌ها و همچنین نوار طویل هشت روزه مثبت ماندن جریان ورود پول به آنهاست.

این موضوع نشان می‌دهد خوشبینی سرمایه‌گذاران و اهالی تالار شیشه‌ای به چشم‌انداز بازار در هفته پیش رو کاهش یافته است. افراد منتظر تحول بازار با چرخش سنتیمنت یا تزریق اخبار مثبت به جریان معاملات سهام هستند.

خبر بازگشت سیاست اعطای تسهیلات و اعتبار به کارگزاری‌ها به روال قبلی خود، خبری بود که جو معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته را کمی متفاوت‌تر کرده بود. با وجود این، بازار همچنان چشم‌انتظار تعدیل نرخ نیمایی دلار است. در صورتی که سیاست‌گذار فنر فشرده‌شده دلار نیما را آزاد کند، سود نشسته در صورت‌های مالی بسیاری از شرکت‌ها جهش مثبتی پیدا خواهد کرد. 

در راستای پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، کارشناسان معتقدند روند معاملات در فضای تعادلی دنبال خواهد شد و در این میان برخی از تک‌سهم‌ها که گزارش‌های بهتری منتشر کرده‌اند، مجالی برای تنفس پیدا خواهند کرد. 

منبع: تجارت نیوز

tags # بورس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است