Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:44:38 GMT

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال زکات طی ۱۰ ماه

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۱۸۸۲

پرداخت ۱۱ هزار میلیارد ریال زکات طی ۱۰ ماه

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، سی‌ونهمین جلسه شورای عالی ذکات کشور با حضور آیت‌الله سیدرضا تقوی رئیس شورای عالی ذکات، آیت‌الله عالمی رئیس سابق شورا، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای عالی ذکات، حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما و نمایندگان نهادهای مختلف عضو شورا صبح امروز دوشنبه ششم بهمن‌ماه در سالن جلسات مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سیدرضا تقوی رئیس شورای عالی زکات در این جلسه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های حاکم اسلامی برای کمک به معیشت مستضعفین و محرومین ذکات است، اظهار داشت: مسئولیت ذکات با حاکمیت اسلامی است که امیرالمؤمنین در نامه ۵٣ نهج‌البلاغه به مالک اشتر می‌فرماید: به مستضعفین برس، یعنی حاکمیت باید به فکر نیازمندان باشد.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه ذکات مأموران حاکم اسلامی هستند، تصریح کرد: تولیت ذکات برعهده مقام معظم رهبری است و ما وظیفه داریم ذکات مردم را جمع کنیم که متولی این امر نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) است تا بتوانیم از این طریق بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم.

بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای عالی ذکات در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه از سوی سازمان برنامه و بودجه ١٣ میلیارد تومان بودجه برای شورای ذکات مصوب شد که تاکنون ٨ میلیارد تومان اختصاص یافته و هزینه شده است، افزود: در جلسه پایانی شورا در اسفندماه پیرامون روند مالی گزارش کاملی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح جامع رسانه‌ای ذکات نهایی شد و در جلسه با رئیس سازمان صدا و سیما هم تصویب شد اما اجرایی نشده است در صورتی که هر چه ذکات فعال‌تر باشد برکاتش وارد زندگی مردم خواهد شد.

در ادامه جلسه مصوبات جلسات گذشته شورای عالی ذکات بررسی و روند اجرای آنها بحث شد. سپس حجت‌الاسلام موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در حوزه ذکات گفت: ٣۴٨ برنامه در معاونت صدا و ٨۶۵ دقیقه در قالب ١٠٩ برنامه در معاونت سیما درخصوص ذکات برنامه داشتیم و در شبکه‌های استانی نیز ٩٨۵ ساعت برنامه داشتیم.

وی افزود: در برنامه‌های مختلف نیز با حضور کارشناسانی از جمله حجج اسلام قرائتی، ماندگاری، فلاح زاده، خاکی و ... در برنامه‌های مختلف از ذکات گفته شد.

عسگریان معاون مشارکت مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این جلسه با اشاره به اینکه در ١٠ ماهه اول سال ٩٩ مردم ١١ هزار میلیارد ریال زکات دادند، اظهار داشت: این رقم رشد ١٠۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد که از آن ٩/۵ هزار میلیارد هزینه شده است.

وی گفت: در این مدت ١٠ ماهه ۵ هزار میلیارد ریال برای امور معیشت محرومان، ٧۶٠ هزار میلیون ریال صرف مسکن محرومین، ٢۵٠ هزار میلیون ریال صرف جهیزیه، ٢۶٣ هزار میلیون ریال صرف امور درمانی، ٢٩٩ هزار میلیون صرف امور تحصیلی، ٢٣ هزار میلیون صرف آزادی زندانیان شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی هزینه شده است، گفت: این مبالغ در زمینه کمک به احداث و مرمت مساجد، حسینیه‌ها، خانه عالم، حوزه علمیه و غسالخانه کمک شده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام مهری رئیس شورای ذکات شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان مدیرکل اجرایی شورای عالی ذکات منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام خمینی مسجد صدا و سیما کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی هزار میلیارد ریال هزار میلیون حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۱۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی