Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@05:23:56 GMT

ساماندهی افراد بی‌سرپناه در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۲۲۶۱

ساماندهی افراد بی‌سرپناه در استان سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: این اداره کل برای کمک به افراد دارای سرپرست غیرمؤثر و بی‌سرپناه که در معرض آسیب و سرمازدگی هستند، در آماده‌باش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علیرضا ایزدپور اظهار کرد: بخشنامه آمادگی بهزیستی استان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های سازمانی برای کمک به افراد در معرض آسیب و سرمازدگی به استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: در این بخشنامه که به ادارات بهزیستی استان‌ها ابلاغ شده، بر آمادگی کامل به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و استفاده از ظرفیت‌های سازمان و دستگاه‌های مسؤول در استان تأکید شده است.

وی متن بخشنامه ابلاغی رئیس سازمان بهزیستی را به مدیران کل بهزیستی استان‌ها این‌گونه بیان کرد: بـا توجه به برودت ناگهانی و افت شدید دمای هوا و نظر به تأکید مقام عالی وزارت مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت آماده‌باش مراکز بهزیستی و ساماندهی اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌ویژه افراد بی‌خانمان و در راستای وظایف ذاتی سازمان در حمایت از گروه‌های هدف، مقتضی است، دستور فرمایید در اسرع وقت نسبت به مواردی نظیر تشکیل کارگروه ویژه جهت اقدام لازم و آماده‌سازی کلیه مراکز تحت نظارت سازمان برای پذیرش فوری و اولیه و ارائه خدمات به گروه‌های هدف با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های مرتبط با کرونا، پیش‌بینی قرنطینه در حوزه‌های مرتبط اقدام شود.

ایزدپور عنوان کرد: باید تعاملات لازم برون‌سازمانی با دستگاه‌های استانی مرتبط با امر ساماندهی افراد بی‌سرپناه و بی‌خانمان به‌ویژه شهرداری و اسـتانداری بـا تأکید بر فوریت موضوع و تسـریع در امر اسکان و تأمین غذا برای این قشر در گرم‌خانه‌ها و شلترهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی بهزیستی استان انجام شود.

وی بیان کرد: لازم است متناسب با گروه‌های هـدف هر حوزه (توان‌بخشی، اجتماعی و پیشـگیری) هماهنگی‌های لازم بـا مراکز تابعه ازجمله مراکز دولتی و غیردولتی، انجمن‌ها و مؤسسات خیریه و ...جهت پـذیرش فوری و ارائه خدمات به گروه‌های هدف با قید فوریت صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در کلیه مراکز نگهداری سازمان و کنترل وسایل گرمایشی مدنظر قرار گیرد و تمام اقدامات انجام شده با رعایت اصل رازداری حرفه‌ای مستندسازی شود.

ایزدپور اظهار کرد: پس از دریافت بخشنامه و در اسرع وقت بخشنامه به اعضای شورای اداری ارسال و تأکیدات لازم به‌منظور اجرای شدن آن انجام شده است تا بتوان در ایام سرد سال خدمات لازم به اقشار آسیب‌پذیر و در معرض سرمازدگی ارائه شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی استان استان سمنان استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران