Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:33:05 GMT

تلاش های امام جمعه دهدشت برای حل مشکل مسکن

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۲۳۷۰

تلاش های امام جمعه دهدشت برای حل مشکل مسکن

مردم دهدشت سالهای زیادی است که با مشکل مسکن دست به گریبان هستند و امام جمعه این شهر تلاش های بسیاری را برای حل این مسئله انجام داده و مشکلات مردم را به مسئولان مربوطه منتقل کرده است.

خبرگزاری شبستان_اقتصاد مقاومتی_ فرزانه تهجا: مسکن بعنوان دغدغه اصلی مردم است که اقشار مختلف جامعه همواره برای حل این مشکل از طریق وام و اقساط مختلف بانکی ، پیش فروش مسکن برای آن اقدام  می کنند تا بتوانند از این راه مشکلات افزایش اجاره بها و نقل و انتقال و جابجایی را برای همیشه از زندگی خود حذف کنند اما خرید خانه برای جمع کثیری از مردم   بعنوان یک رویای شیرین و دست نیافتنی باقی مانده و همچنان مردم با مشکلات افزایش اجاره بها و نقل و انتقال محل سکونت دست به گریبان هستند  مسکن مهر بعنوان یکی از پیشنهاد های دولت برای حل این مسئله در غالب پروژه های مسکن مهر از سالها قبل آغاز شد و این پروژه ها نیز تا رسیدن به دست مردم با موانع  زیادی مواجه  بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شهر دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد نیز مشکلاتی جدی در حوزه مسکن دارند. حجت الاسلام «علی وحدانی فر» که 9 ماهی است به امامت جمعه این شهر منصوب شده و به طور جدی بدنبال رفع این مشکل مردم کارهای قابل توجهی را انجام داده است. در همین راستا پای صحبتهای امام جمعه دهدشت نشسته ایم که مشروح این گفتگو را در متن زیر می خوانیم :

 

به نظر شما ریشه مشکل مسکن مردم دهدشت چیست؟

یکی از مشکلات شهر دهدشت وضعیت مسکن مردم است. طرح تفصیلی شهر دهدشت حدود 3 دوره ده ساله است که تصویب نشده و طبق بررسی های میدانی این شهر یکی از شهرهایی است که مردمش کمبود بسیار زیادی در این حوزه دارند. مردم دهدشت بدلیل نداشتن مسکن مناسب مجبورند به شهرها و روستاهای اطراف مهاجرت کنند. اجاره بهای مسکن نیز بسیار برای مردم سنگین است. قیمت اجاره بهای مسکن به حدی زیاد است که هزینه اجاره بها در برخی از محله های دهدشت از برخی از محله های خوب شهرستان یاسوج که مرکز استان هم هست بالاتر است. به همین علت برای مردم مشکلات زیادی بوجود آمده است.

 

آیا برای حل مشکل مسکن مردم دهدشت پروژه های مسکن مهر در این شهر پیاده شد؟

برای حل این مشکل که سابقه زیادی هم دارد، مسکن مهر در سال 86 در دولت نهم مصوب شد. در سال 87 مسکن مهر در دهدشت کلنگ زنی شد. مجموعا 912 واحد برای یاسوج، گچساران و دهدشت مصوب شد که 150 واحد در سال 92 تحویل متقاضیان شد. از سال 92 هم حدود 70 واحد تکمیل شده و به مردم تحویل داده شده است. در برخی از پروژه ها خدا را شکر آسفالت، محوطه سازی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری نیز انجام شده است.

 

آیا مسکن مهر مشکل مسکم مردم دهدشت را حل کرد؟

 اگر همه این تعداد واحدها یعنی 912 واحد به مردم تحویل داده می شد مشکل زیادی از مردم شهر حل می شد. ولی به نظر می رسد اهتمام جدی برای به پایان رساندن پروژه ها وجود ندارد. طولانی شدن این پروژه، گذشت حدود 2 دهه از شروع آن و نواقصی که در واحدهای تحویل شده موجود است باعث شده روزانه مردم زیادی به دفتر امام جمعه مراجعه کنند. این عزیزان به ما به عنوان صدای جامعه مراجعه می کنند و از بی مهری ها و بی توجهی ها گلایه می کنند.

 

  آیا با مسئولین مربوطه  در مورد مشکل مسکن مردم صحبت کرده اید؟

بلی؛ ما با مسئولین امر در جلسات خصوصی صحبت کردیم و در بازدیدهای مختلف مشکلات را متوجه شده ایم و به آنان نیز منتقل کردیم. از مسئولین مربوطه، چه مدیران شهرستانی و چه مدیران استانی خواسته ایم تا مشکلات را بررسی نموده و قدمی برای حل نمودن آن ها انجام دهند، متأسفانه اتفاقی نیفتاد. البته گفته می شد در برخی مواقع پیمانکار پای کار نیست، اداره راه و شهرسازی پای کار نیست و گاهی گفته می شد که مردم واحدها را تحویل نمی گیرند. در بازدیدهای میدانی و بررسی هایی که صورت گرفت مشخص شد هر سه علتی که بیان می شود درست است. با توجه به وضعیت نگران کننده چندبار با مسئولین صحبت کردیم و نکات و توصیه های لازم را برای رفع نواقص بیان کردیم. اما متأسفانه نارضایتی های ساکنان نه تنها کم نمی شد، بلکه بیشتر هم می شد. این افراد سال هاست که منتظر تحویل گرفتن کلید واحد خود هستند. مسکن در حال گران شدن است، غالب این افراد مستأجر هستند و کیفیت این ساختمان ها نیز کیفیت مطلوبی نیست. گاهی مردم حاضرند ساختمان خود را با وضعیت موجود تحویل بگیرند ولی از اجاره نشینی در دهدشت نجات پیدا کنند.

 

  مردم مشکل  مسکن مهر را در دهدشت چه چیزی بیان می کنند؟

 طبق گزارش های مردمی مشخص شده که واحدهای تحویل داده شده شرایط اسکان را ندارد و مشکلاتی مثل چکه کردن آب، ترک برداشتن دیوارها، ترکیدگی لوله ها، نبود آسانسور، فاضلاب نامناسب، نبود فضای تفریح ورزش خصوصا برای کودکان و.... مردم را معترض کرده است. از طرف دیگر سهم آورده با توجه به شرایط تورم، متقاضیان را در موضوع پرداخت اقساط دچار سردرگمی و سختی کرده است. برخی مسئولین اظهار کردند که به طور کل جانمایی پروژه شهری اشتباه بوده که ما در پاسخ گفتیم حالا کار به جایی رسیده باید پایان یابد. سهل انگاری در نظارت پیمانکاران نیز یکی از مشکلات دیگر بوده که در نهایت با وضع موجود مجبور شدیم.

 

 اقدام شما برای حل مشکل مسکن مردم چه بود؟

ما در خطبه های نماز جمعه در مورد این موضوع صحبت کنیم. پس از صحبت ما در خطبه های نماز جمعه گذشته، نماینده محترم ولی فقیه در استان روز شنبه در اولین فرصت به دهدشت آمدند و با مسئولین مربوطه و ساکنین این محله ها صحبت کردند. پیمانکاران و مدیرکل راه و شهرسازی و دیگر مسئولین مباحثی را مطرح نمودند. نتایجی از این صحبت ها حاصل شد که امیدواریم مصوبات جلسه عملی شود. حل مشکل سختگیری بانک ها برای دادن ضمانت، حل مشکل آورده های مردم، حل مشکلات پیمانکاران و.... از جمله قول هایی بود که مسئولین برای حل مشکل مردم دادند.

 

عکس العمل مردم نسبت به این اتفاقات چه بود؟

مردم عکس العمل های خوبی داشتند. این روزها در مسجد، محله، خیابان و... مردم و مسئولین امیدواری خود را ابراز می کنند. همچنین پیام های زیادی را مردم به خود بنده ارسال کردند یا به صورت تلفنی تشکر کردند. رسانه ها نیز این اتفاقات را پوشش دادند. خدا را شکر فضای مطالبه گری خوبی در این حوزه ایجاد شده است. قبلا نیز مردم مشکلاتی داشتند که بنده پیگیری کردم. ما در این مدت مشکلات جاده های روستایی که حدود 11 سال بود کلنگ زنی شده بودند و مشکلاتی داشت را حل کردیم. در مناطق عشایری نیز جاده ها وضعیت خوبی نداشت که با پیگیری ها مقدار زیادی از آن بازگشایی شد.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهدشت امام جمعه مسکن مهر مسکن مشکل مسکن مردم برای حل مشکل برای حل مردم دهدشت امام جمعه مسکن مهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بلوک جیرفت روز گذشته در سانحه تصادف جان باخت. لحظات این تصادف که با خروج یک خودرو از فرعی به اتوبان و وقوع برخورد شدید رخ داد را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟
  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است