Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های رسانه‌ای و مطالبه‌گری از مسئولان شرکت نفت منطقه کرمان و سازمان صمت کرمان، مشکل کمبود سیلندر گاز در جنوب استان تا حد زیادی برطرف شده و صف‌های طولانی دریافت گاز در این مناطق به صورت محسوسی کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، چندی پیش پایگاه خبری راه آرمان اخبار متعددی مبنی بر کمبود سیلندرهای گاز در جنوب کرمان دریافت کرد و در گزارشی دلایل این کمبود و ارگان هایی که در رفع این نیاز کم کاری کرده بودند، را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه سرمای بی سابقه هوا در جنوب کرمان یکی از دلایل تشدید کمبود سیلندر گاز در این منطقه است اما سوء مدیریت این کمبود را پر رنگ تر کرده و جالب است که مسئولان به جای پذیرفتن اشتباه خود، ایراد را از دیگری می دانند.

پیش از این سید باقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ابراز کرد: در ۲ ماه اخیر علی رغم آنکه گاز رسانی شده این سهمیه به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته، از تاریخ ۱ فروردین ۹۹ تا تاریخ ۲۵ دی ماه سال جاری بیش از ۲۴ درصد میزان توزیع سیلندر گاز مایع در ۷ شهرستان جنوبی افزایش یافته است.

وی افزود: به عبارت دیگر خروجی شرکت جیرفت گاز از انبارهای پالایشگاهی ۲۴ درصد رشد یافته، وظیفه شرکت ملی نفت تامین گاز شرکت های مولد درب پالایشگاه ها است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان تاکید کرد: این سهمیه درب پالایشگاه ها به ناوگان شرکت های حمل و نقل که زیر نظر سازمان صمت فعالیت می کنند،  تحویل داده می شود و تمامی شرکت های موزع گاز مایع از جمله شرکت جیرفت گاز ذیل نظر جیرفت گاز فعالیت می کنند.

نورالدینی ابراز کرد: مشخصا مسئولان در سازمان صمت شمال و جنوب استان باید بر نحوه توزیع و قیمت گذاری گاز مایع نظارت داشته باشند.

مسئولان به جای انداختن مشکلات بر گردن یک دیگر چاره ای برای حل مشکل مردم بیاندیشند

اما مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان مشکل کمبود سیلندرهای گاز را عدم هماهنگی برای بارگیری گاز مایع از پالایشگاه بندرعباس عنوان کرد و به خبرنگار ما گفت: وظیفه سازمان صمت نظارت بر توزیع است، مشکل کنونی کمبود سیلندر این است که سهمیه شرکت نفت کم شده بود و از سوی دیگر سهمیه ای که از پالایشگاه تخصیص داده شده به موقع بارگیری نشده است.

وی افزود: شرکت نفت این سهمیه را تخصیص داده اما از پالایشگاه برای توزیع بارگیری نشده و به دست مصرف کنندگان نرسیده است، پیگیری این مشکل توسط شرکت نفت قابل پیگیری است.

سازمان صمت جنوب استان کرمان گفت: افزایش مصرف و ظرفیت محدود پالایشگاه در هرمزگان سبب کمبود سیلندر شده است در این مدت گاهی روزانه ۷ کامیون حمل گاز مایع در پالایشگاه هرمزگان منتظر بارگیری و انتقال به جیرفت بودند.

مروجی فرد تصریح کرد: پالایشگاه هرمزگان در ابتدا بارگیری را برای استان خود انجام می داد و به همین دلیل بارگیری های جنوب کرمان دیرتر انجام می شد و به دنبال آن سیلندرها دیر به دست مردم می رسید.

با قول مساعد مروجی قرار شد مشکل کمبود سیلندر گاز در مناطق جنوبی طی هفته جاری حل شود از این در تماسی دیگر با این مسئول جویای قول داده شده و حل مشکل مردم این منطقه شدیم.

افزایش سهمیه گاز مایع راهکار پایان دادن به صفوف طولانی اهالی جنوب کرمان

مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: روز گذشته کارگروهی برای رفع این مشکل با حضور مسئولان سازمان صمت جنوب، شرکت نفت منطقه کرمان و شرکت جیرفت گاز برگزار شد و ایراداتی که در زمینه تامین و توزیع وارد آمده، بررسی شد.

وی افزود: در این جلسه شرکت جیرفت گاز از کم شدن سهمیه خود گلایه کرد و شرکت نفت این سهمیه را افزایش داد، از سوی دیگر مشکلاتی در توزیع وجود دارد که با تمهیدات اندیشه حل می شود.

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان تاکید کرد: در چند روز گذشته به دلیل تامین کافی سیلندر گاز شرایط تا حدودی عادی شد، در جلسه روز گذشته شرکت نفت موظف به تامین گاز مایع مورد نیاز منطقه و شرکت جیرفت گاز به عنوان سرمایه گذار به موقع سیلندرهای گاز را آماده کند و عاملین توزیع با قیمت مصوب این سیلندرها را در اختیار مردم قرار دهند.

مروجی فرد بیان کرد: از سوی دیگر مشکل بارگیری از پالایشگاه بندرعباس هم با رایزنی مسئولان برطرف شد و امیدواریم روزهای آرامی پیش روی اهالی جنوب کرمان باشد.

به گزارش راه آرمان، با پیگیری های خبرنگار راه آرمان و مطالبه گری از مسئولان شرکت نفت منطقه کرمان و سازمان صمت کرمان این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و صف های طولانی دریافت گاز در این مناطق تا حد زیادی کاهش یافته اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت جیرفت گاز کمبود سیلندر منطقه کرمان جنوب کرمان سیلندر گاز مروجی فرد راه آرمان شرکت نفت گاز مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.
انصاری افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.
وی درباره پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده ضمن ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

 

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان