Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  پایگاه الحدث، وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه قرار است درباره پرونده هسته‌ای ایران به رایزنی و گفتگو بپردازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزرای خارجه اتحادیه اروپا علاوه بر بررسی پرونده هسته‌ای ایران، موضوع روابط با ترکیه را نیز در دستور کار دارند.

یک دیپلمات اروپایی که نخواست نامش فاش شود از ایران خواست تا بدون قید و شرط به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای ایران تنها چارچوب مذاکره برای توافق طرفین است گفت کشور‌های اتحادیه امیدوارند که آمریکا و دولت جدید آن به برجام بازگردند.

دولت دونالد ترامپ در مه‌ سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به بهانه‌های واهی نقض آن از سوی ایران زیر پا گذاشت. پس از آن کمپین غیرانسانی فشار حداکثری را با محوریت تروریسم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخت تا از این روزنه بساط مذاکرات نمایشی را در جهت حصول نیات خود فراهم کند؛ تیری که برغم تشدید تحریم‌ها به سنگ خورد.

حال با تغییر دولت در واشنگتن همگان به نظاره نشسته‌اند تا ببینند سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دوره جو بایدن که مدعی بازگشت به برجام و مذاکره با ایران بود، چه خواهد شد. صهیونیست‌ها نگرانی بسیاری از بابت بازگشت آمریکا به برجام دارند.

پربیننده ترین چین اولین هشدار را از دولت بایدن گرفت نفتکش ایرانی توسط اندونزی توقیف شد گفت‌وگوی بایدن با ماکرون درباره ایران وساطت قطر را نمی‌پذیریم اولویت‌های دولت بایدن/ بایدن برای رفع جنگ تجاری با چین عجله‌ای ندارد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: توافق هسته ای توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی، ظهر امروز در دومین روز کنفرانس هسته‌ای اظهار کرد: ایران همواره به عنوان تولیدکننده و صادرکننده و منتشرکننده، مهد علم در طول تاریخ بوده است؛ شایستگی‌های این ملت هر زمان که شرایط اداره کشور به گونه‌ای بوده که مردم مجال و فرصت نقش آفرینی داشتند، در دنیا تاثیرگذار بوده است و پس از انقلاب اسلامی این موضوع به بهترین شکل فراهم شده است.

وی با اشاره به صنعت هسته‌ای کشور افزود: صنعت هسته‌ای در داخل کشور برای مردم اطمینان بخش بوده و مردم از آن به عنوان، عزت و اقتدار یاد می‌کنند. در جریان بیرونی هم برخی جریانات با القائات خود، سعی در مخدوش کردن ماهیت صنعت هسته‌ای ایران داشته‌اند.

اسلامی گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران، علوم و فنون هسته‌ای در دانشگاه‌های مختلف کشور دارای ظرفیت علمی و پژوهشی است و در تعامل با سازمان انرژی اتمی، فرصت‌آفرین شده تا جوانان بتوانند بیشتر ورود و برای پیشرفت برنامه‌ها به صورت درون زا، نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های صنعت هسته‌ای کشور افزود: سایر صنایع می‌توانند در نظام لجستیکی، نیازهای خود را خریداری کنند اما این موضوع برای صنعت هسته‌ای، امکان پذیر نیست؛ امروز صنعت هسته‌ای کشور دارد بر اساس دستاوردهای بومی حرکت می‌کند. نظام متخاصم این موضوع را از ما برنمی تابد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه چارچوب حرکت ما، نظام تعریف شده در آژانس است گفت: ما در قالب این چارچوب خود را ملزم میدانیم. تعامل‌های ما با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی برخی جریان‌هایی باشد که می‌خواهند این تعامل را مخدوش کنند.

کد خبر 6099370

دیگر خبرها

  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد