Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:52:13 GMT

۱۵۳روستای استان زنجان بر روی گسل قرار دارند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۲۷۴۷

۱۵۳روستای استان زنجان بر روی گسل قرار دارند

رضا خواجه ای روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در محدوده گسل زنجان نیازمند اعتبارات لازم است و طی مکاتبات انجام گرفته با استانداری اعتبار ویژه ای برای این منظور درخواست شده است، افزود: حدود ۶ هزار واحد مسکونی در روستاهای واقع بر روی گسل مقاوم سازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: وقتی تسهیلاتی در قالب طرح ویژه بهسازی، مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی به این استان ابلاغ می شود، بانک ها توان پرداخت اعتبار برای بیش از پنج هزار واحد را ندارند، به دلیل آنکه این اعتبارات باید به بخش ها و حوزه های دیگری نیز پرداخت شود.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس از مجموع ۹۲ هزار و ۶۵۷ واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم استان تا کنون ۵۰ هزار واحد مقاوم سازی شده و به این معنی است که از سال ۸۴ بحث طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی واحدها اعلام شد این مهم پیشرفت خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: برای ۱۵۳ روستای واقع در محدوده گسل استان تلاش می شود اعتبارات ویژه ای جهت مقاوم سازی واحدهای مسکونی جذب شود و این آمادگی کامل نیز برای انجام اقدامات و خدمات لازم جنبی دیگری نیز از قبیل سیمان رایگان و هزینه تمام شده ساختمان وجود دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در این راستا تلاش می شود از منابع مربوط به طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی برای منازل روستاهایی محدوده گسل در معرض خطر هزینه شود تا بخش های دیگری مقاوم شوند.

وی با بیان اینکه این استان رتبه برتر کشوری در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی را بخود اختصاص داده است، اظهار داشت: بنیاد مسکن استان به دنبال جذب اعتبارات بیشتری برای پیشبرد برنامه های ترسیم شده خود به ویژه مقاوم سازی واحدهای روستایی است که این مهم با مشارکت مردم امکان پذیر خواهد بود و در صورت استقبال نکردن گروه‌های هدف به جایی نخواهد رسید.

خواجه ای افزود: بر این مبنا متقاضیان روستایی باید در امر مقاوم سازی واحد خود مشارکت فعالانه ای داشته باشند و از طرفی اعطای تسهیلات نیز نسبت به گذشته تسهیل شده است و با کارمزد پنج درصدی به افراد پرداخت می شود که در این میان فرهنگ سازی و اطلاع رسانی رسانه های گروهی در پیشبرد برنامه ها بسیار اثرگذار است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی در این استان بر ساخت و سازهای روستایی نظارت می‌کنند که در این راستا ۱۵ دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

این مسوول ادامه داد: نظام فنی روستایی در سال ۸۲ با هدف نظارت بر ساخت و سازهای روستایی بصورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی تشکیل شده است.

به گفته خواجه ای، هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونت‌گاه‌های روستایی براساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی با نظارت دقیق و مطابق با مقررات ملی ساختمان، از جمله اهداف طرح نظام فنی روستایی است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، به کارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی متعهد در فن ساختمان سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران با آموزش علمی و عملی مستمر آنان از دیگر اهداف اجرای این طرح در روستاها است.

برچسب‌ها روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی گسل اعتبارات زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی گسل روستائیان بنياد مسكن انقلاب اسلامی گسل اعتبارات زنجان اخبار کنکور سازی واحدهای مسکونی مقاوم سازی واحدهای مقاوم سازی واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است