Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-26@20:50:43 GMT

با عقد قراردادهای نجومی به سینما لطمه زدند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۴۱۰۰

تعداد معدودی تهیه‌کننده با بی‌اعتنایی به واقعیت‌های موجود و عقد قراردادهای نجومی به سینمای نحیف ایران در حوزه تولید لطمه زدند، دستمزدها را بی‌رویه بالا بردند و به خواسته‌های زیاده‌خواهان تن دادند. به گزارش جنوب نیوز، اتحادیه تهیه‌کنندگان از تهیه‌کنندگان سینمایی خواست برای کنترل دستمزدها از قرارداد تیپ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه طی نامه‌ای به تهیه‌کنندگان سینمای ایران از آنان خواست برای کنترل دستمزدها از قراردادهای تیپ استفاده کنند. 

متن نامه خطاب به تهیه‌کنندگان به شرح زیر است:  «پس از عرض سلام. سینمای ایران همواره و در هر شرایطی با همت هنرمندان این عرصه تلاش کرده در کنار مردم بماند. به‌طوری که حتی در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا تولید ادامه یافته تا سرگرمی سینما، قرنطینه را برای مردم قابل تحمل‌تر کند. ابتلا و در نتیجه آن از دست رفتن برخی از اهالی سینما گواهی بر این مدعا است.

  در چنین شرایطی که سینمای ایران مانند دیگر هنرها به سختی ادامه حیات می‌دهد، تنها همدلی اهالی سینما، گذر از این دوران را تحمل‌پذیر می‌کند. در این میان تصمیمات سنجیده و منطقی تهیه‌کنندگان سینما، راه عبور از این گردنه پرخطر را هموار می‌کند.  در شرایطی که تعداد معدودی تهیه‌کننده با بی‌اعتنایی به واقعیت‌های موجود و عقد قراردادهای نجومی به سینمای نحیف ایران در حوزه تولید لطمه زدند، دستمزدها را بی‌رویه بالا بردند و به خواسته‌های زیاده‌خواهان تن دادند، تدابیر صنفی موثر می‌تواند تعادل را به این هنر صنعت بازگرداند. یکی از راهکارهای صنفی که در کوتاه مدت می‌تواند در ساماندهی تولید راهگشا باشد، پایبندی به پیش‌نویس قراردادهایی است که از صافی کارشناسی صنف عبور کرده است.

 در این متون حقوقی که اصطلاحاً از آن با عنوان «قراردادهای تیپ» یاد می‌کنیم، نفع دو طرف (تهیه‌کننده به عنوان کارفرما و اعضای دیگر صنوف به عنوان کارگزار) در نظر گرفته شده است. تکیه بر قراردادهای تیپ مورد تایید اتحادیه تهیه کنندگان می‌تواند یکی از ابزارهای کنترل افزون طلبی زیاده خواهان باشد. این قراردادها اینک در کانال واتساپی اتحادیه در اختیار همکاران عزیز قرار گرفته است. به امید رفع کامل ویروس کرونا و ازدحام مخاطبان در سالن‌های سینمای کشور.   اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران.»

منبع: سینما پرس

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: تهیه کنندگان سینما سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی محمود اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور، به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت «پاناما» Panama Horror Film Festival راه یافت.

این جشنواره از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنرهای معاصر پاناما برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین‌المللی این فستیوال در روز جمعه ۲۸ آوریل برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره‌ای بین‌المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار در پاناما برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند.

«سول مورنو» دبیر فستیوال درباره این جشنواره می‌گوید: این جشنواره محلی برای نمایش آثار جدید از فیلم‌های کالت، وحشتناک و دلهره‌آور است. مخاطبان ما تشنه روایت‌هایی متفاوت از زندگی معمولی هستند، آن‌ها به دنبال داستان‌هایی خلاق و ترسناک هستند، البته لذت بردن از صحنه‌های وحشتناک کمیک را نیز بسیار دوست دارند. این جشنواره جایی است برای عاشقان سینمای کالت و دوستداران سینمای وحشت از سراسر جهان. فیلم کوتاه لان- The SUNK در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است.

در خلاصه داستان این فیلم این‌طور آمده است: هر چیزی آن‌طوری که فکر می‌کنید نخواهد بود! باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولاً در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

پیش از این فیلم کوتاه «لان» برگزیده فستیوال فیلم «تری‌فاینگ» تایلند، برنده جایزه ویژه هیأت داوران فستیوال فیلم‌های ترسناک هالیوود ایالات متحده، برگزیده فستیوال فیلم کوتاه ایدفا و برگزیده فستیوال فیلم کوتاه تایگا در روسیه شده بود.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمود اریب، تهیه‌کننده: «مهیار قاسمی‌پور»، مدیر فیلمبرداری: «حسین بدر طالعی»، مدیر تولید و صحنه: «فاطمه مهدی‌پور»، تدوین: «حامد اریب»، دستیار کارگردان: «مجتبی راسخ نژاد»، دستیار تهیه: «پرهام کاظمی»، صدابردار: «احمدرضا محمدی»، روابط عمومی: «نینا پنجه‌ای»، طراح لوگو: «بابک عاطفی»، لوگوموشن: «مبین آویژگان»، بازیگر:» «قاسم دباغچیان»، پخش بین‌الملل: «سیکا فیلم»

گفتنی است؛ این فیلم کوتاه در ژانر هیجانی-ترسناک تولید شده و مدت زمان این فیلم ۵ دقیقه است.

کد خبر 6087331

دیگر خبرها

  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد