Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی نشان دست خلاق جشنواره بین المللی صنایع دستی اصفهان را به اسکار صنایع دستی تشبیه و از احتمال برگزاری تورهای گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر مونسان در حاشیه نشست رونمایی از برنامه‌های جشنواره بین المللی صنایع دستی اصفهان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح تجاری سازی صنایع دستی در دولت دوازدهم شروع شد و اجزای مختلفی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح روی بسته بندی و طراحی‌های مبتنی بر سلیقه بازار کار شد که یکی از اجزای مهم برند سازی و حفظ هنر بزرگ ایرانی بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: دغدغه‌هایی نظیر اینکه چرا کشورهای دیگر صنایع دستی ایران را به نام خود به بازار منتقل می‌کنند و نقش ایران در آنها نادیده گرفته می‌شود، وجود داشت. به همین منظور اقدام به شناسنامه‌دار کردن محصولات صنایع دستی انجام شد. زمانی که مشتری محصولی را خرید می‌کند، بهتر است بداند مشخصات آن چیست و توسط کدام استادکار تولید شده و مربوط به کدام شهر است. این اتفاق مهمی بود که در عرصه تولیدات صنایع دستی اتفاق افتاد. امروز این شناسنامه به صورت رسمی اجرایی می‌شود و از ین پس همه آثار مهم صنایع دستی کشور دارای کد و شناسنامه می‌شوند. با این کار، قابلیت رهگیری و ارائه اطلاعات آن در همه جای دنیا وجود دارد و اگر به نقطه دیگری منتقل شود، مشخص است که این محصول مربوط به هنر ایرانی است و کدام استادکار آن را تولید کرده است. با این کار، هم برند سازی محقق می‌شود و هم هنر ایرانی در همه جای دنیا حفظ می‌شود.

نشان دست خلاق، اسکار صنایع دستی

وی درباره جشنواره بین المللی صنایع دستی اصفهان، گفت: به دنبال آن هستیم تا این جشنواره را به جشنواره‌ای بین‌المللی تبدیل کنیم و این جشنواره مانند اسکار در صنایع دستی شود. می‌خواهیم بالاترین نشان صنایع دستی دنیا، در جمهوری اسلامی ایران اهدا شود. نشان دست خلاق که طراحی بسیار زیبایی دارد، کمک می‌کند جایگاه هنرمندان و هنر ایرانی را در دنیا حفظ شود و به بازاریابی بیشتر در عرصه بین‌الملل کمک بسیاری خواهد کرد.

مونسان با اشاره به نشان دست خلاق، توضیح داد: جایزه‌ای را طراحی کرده‌ایم که قرار است در سطح بین‌المللی اجرایی شود و امید است با توجه به نقش ایران در سازمان جهانی صنایع دستی این نشان را در دنیا جا بیندازیم. بر اساس این طرح، نشان دست خلاق، بالاترین نشان کشور در حوزه صنایع دستی خواهد بود.

افزایش حجم بازار صنایع دستی با کاربردی کردن محصولات

وزیر میراث فرهنگی درباره طرح تجاری سازی محصولات صنایع دستی، تصریح کرد: در طرح تجاری سازی تلاش کردیم دو بخش مجزا داشته باشیم؛ یکی آثار فاخر صنایع دستی که خریداران بابت کارهای تزئینی در خانه از آن استفاده می‌کنند و به عنوان یک آثار مهم فرهنگی و هنری محسوب می‌شود و بخش دوم، کاربردی کردن این محصولات. در بخش کاربردی کردن علاوه بر اینکه آثار از تزئینی و دکوری بودن خارج می‌شود و خریدار می‌تواند در خانه و کارش از آن استفاده کند، قیمت تمام شده‌ها متناسب با شرایط بازار خواهد بود که خوشبختانه با این کار، حجم بازار افزایش خواهد یافت. امیدوارم بتوانیم با اقداماتی که در زمینه برند سازی انجام می‌دهیم، بتوانیم سهم خوبی از بازارهای جهانی را به دست آوریم.

هیچ مورد ابتلاء به کرونا در اقامتگاه‌ها ثبت نشده است

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت گردشگری در همه‌گیری ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، ضربات بسیار مهلکی به بخش گردشگری وارد شده است، اما به دلیل حفظ سلامت و جان مردم، همکاری کاملی با وزارت بهداشت داشتیم و حتی به این وزارت خانه در انجام مأموریت‌هایش کمک کردیم.

مونسان افزود: در اختیار قرار دادن هتل‌ها و اماکن به بیماران، بخشی از همکاری‌های ما با وزارت بهداشت بوده است. باید از همه فعالان گردشگری که داوطلبانه در این راه به ما کمک کردند، تشکر کنم. بخش گردشگری بالاترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشت. اگر به هتل‌ها و مکان‌های بوم گردی بروید، می‌بینید که پروتکل‌های بهداشتی در آنها با دقت رعایت می‌شود. بر اساس آماری که به دست ما رسیده، هیچ مبتلای کرونایی در هتل‌ها وجود نداشته که این موضوع بسیار حائز اهمیت است و وزارت بهداشت هم آن را تأیید می‌کند.

احتمال برگزاری تورهای گردشگری در نوروز ۱۴۰۰

وزیر میراث فرهنگی درباره وضعیت تورهای گردشگری در نوروز ۱۴۰۰ گفت: دغدغه وزارت بهداشت، سفرهای انبوه بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم موافق برگزاری چنین سفرهایی نیست. اینگونه سفرها نه تنها درآمدی ایجاد نمی‌کند، بلکه خارج از چرخه پول گردانی ما است. همکارانمان در وزارت بهداشت بدانند همه حوزه گردشگری امیدشان به ایام نوروز بوده و هر سال بخش مهمی از درآمد آنها، در این ایام تأمین می‌شود. امیدوارم با پیگیری، تعامل و همکاری که با وزارت بهداشت داریم، تورهای گردشگری با رعایت کامل پروتکل‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ تمام سیستم حمل و نقل و اقامت تورهای ما با رعایت کامل پروتکل‌ها و طبق نظارت‌های وزارت بهداشت است.

کد خبر 470718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علی اصغر مونسان شهر خلاق صنایع دستی شهر خلاق شبکه شهر خلاق شاخص های شهر خلاق وزير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق وزیر میراث فرهنگی تورهای گردشگری نشان دست خلاق وزارت بهداشت صنایع دستی بین المللی پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز