Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اقدام کمیسیون تلفیق در تک نرخی کردن ارز اقدامی قابل تقدیر است و گامی بلند در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق نرخی برای قیمت ارز مشخص نکرده و آن را بسته به شرایط بازار در اختیار دولت گذاشته و تنها کاری که کرده حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده که پیش از این برای تامین کالاهای اساسی در اختیار عده‌ای خاص قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی که معادل ریالی آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است در اختیار ۳۰۰ نفر قرار می‌گرفت و با مصوبه کمیسیون تلفیق این ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار تمام مصرف‌کنندگان این کالاهای اساسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اقدام کمیسیون تلفیق در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تخصیص این بخش از درآمدها به حوزه یارانه‌ها اقدامی موثر در جهت جلوگیری از فساد و رانت به شمار می‌رود.

وی افزود: از این گذشته با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی ما شاهد بودیم که به دلیل وجود فساد در زنجیره توزیع کالا در کشور کالا با قیمتی حتی گرانتر از قیمت آزاد به دست مصرف‌کنندگان اصلی می رسید.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این مشاهده می‌شد واردکنندگان پس از دریافت ارز دولتی به جای واردات کالاهای اساسی با این ارز اقدام به واردات کالاهای لوکس می‌کردند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ولی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی تک نرخی کردن ارز کمیسیون تلفیق کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیأت وزیران برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی اضافه شد.

در فهرست قبلی دانه‌های روغنی مَشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی بود اما روغن خام در این لیست قرار نداشت که با اصلاحیه صورت گرفته به همراه برنج به این لیست اضافه شد.

کد خبر 6097903

دیگر خبرها

  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد