Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه اعتراضات کنونی کشاورزان هندی در مرزهای پایتخت، تدابیر امنیتی در آستانه روز جمهوری در سراسر هند افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای پلیس و نیروهای شبه‌نظامی در محل مستقر شده‌اند تا کشاورزان نتوانند به منطقه "لاتی‌ینز" دهلی‌نو که قرار است رژه‌ای به مناسبت روز جمهوری در آنجا برگزار شود، وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه پلیس و کشاورزان در خصوص راهپیمایی تراکتوری پیشنهادی‌شان با یکدیگر اختلاف دارند، پلیس همه گزینه‌ها را برای جلوگیری از نزدیک شدن کشاورزان به این منطقه انجام می‌دهد.

یکی از افسران ارشد پلیس دهلی‌نو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بیش از ۶۵ هزار پرسنل پلیس به همراه نیروهای شبه‌نظامی قرار است امنیت پایتخت را تامین کنند.

وی افزود: حصارهای محکمی در بسیاری از تقاطع‌های دهلی‌نو تعبیه شده و ایست‌های بازرسی نیز با موانع آهنین در مرزها ایجاد شده‌اند. ردیاب‌های فلزی در امتداد منطقه "راجپت"، جایی که این رژه برگزار می‌شود و بنای یادبود "دروازه هند" که رژه روز جمهوری از آن عبور می‌کند، در سراسر این منطقه کار گذاشته شده‌اند.

"ایش سینگال"، سخنگوی پلیس دهلی‌نو توضیح داد: تدابیر امنیتی این منطقه که در آن رژه برگزار خواهد شد، در چندین لایه تعبیه شده است "محدوده بیرونی، میانی و داخلی".

وی افزود: ما تحت یک نظارت دقیق از طریق ایست‌های بازرسی که تعبیه خواهد شد، به مردم اجازه عبور از محدوده بیرونی را خواهیم داد. در محدوده بیرونی مردم برای بررسی‌های رندومی متوقف خواهند شد. تنها افرادی که بلیت روز جمهوری را در اختیار دارند یا افرادی که از محدوده بیرونی عبور کرده‌اند اجازه خواهند داشت وارد محدوده داخلی شوند.

پیش‌تر پلیس دهلی‌نو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هرگونه عملیات هوایی غیرمتعارف از جمله پرواز پهپادها، پاراگلایدرها و بالن‌ها در پایتخت را به مدت ۲۷ روز یعنی از ۲۰ ژانویه تا ۱۵ فوریه ممنوع کرده است.

پلیس دهلی‌نو هفته گذشته جلسه هماهنگی را با هدف تشریک اطلاعات و آمادگی‌ها برای هرگونه تهدید احتمالی از سوی جنبش کشاورزان عصبانی برگزار کرد.

سینگال گفت: در این نشست اطلاعات مربوط به گروه‌های خلافکاری که در داخل و پیرامون دهلی‌نو فعالیت می‌کنند، به اشتراک گذاشته شد.  

پلیس دهلی‌نو علاوه بر این دورنمای امنیتی، با یک مساله نظم و قانون نیز به خاطر راهپیمایی تراکتوری پیشنهادی توسط کشاورزان نگران و عصبانی مواجه است؛ کشاورزانی که در مرزهای پایتخت هند دست به اعتراضات زده‌اند.

از ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ کشاورزان خواستار لغو کامل سه قانون کشاورزی هستند که اخیرا توسط دولت نارندرا مودی تصویب شده است.

پیش‌تر پلیس دهلی‌نو از کشاورزان خواسته بود تا به دلایل امنیتی راهپیمایی تراکتوری خود را در خارج از دهلی‌نو برگزار کنند. با این حال، پلیس روز شنبه به این کشاورزان اجازه داد تا راهپیمایی تراکتوری خود را در روز جمهوری در داخل پایتخت برگزار کنند.

پلیس از وزارت امور داخلی نیز خواستار ارسال نیروی انسانی بیشتر شده است.

آژانس‌های اطلاعاتی به نیروهای پلیس نسبت به احتمال یک حمله تروریستی در آستانه یا در روز جمهوری هشدار داده‌اند.

هند ۲۶ ژانویه مراسمی را به مناسبت روز جمهوری‌اش برگزار می‌کند. هند امسال هفتاد و دومین سالروز روز جمهوری را جشن خواهد گرفت. هر ساله رژه‌ای به مناسبت روز جمهوری برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های نظامی این کشور، میراث فرهنگی غنی و تنوع در آن را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراض کشاورزان هندی پلیس دهلی نو روز جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان

حیدر آسیابی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد، گفت: بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی، همه دادستان‌های استان از بین جوانان توانمند و انقلابی انتخاب شده اند که با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه‌های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.

او افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.

وی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات ایشان امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.

آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.

وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.

جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴