Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری بر جلوگیری از رانت‌های ناشی از قرعه‌کشی خودرو تاکید کرد و گفت: روش‌های فروش خودرو در چارچوب منطقی و با رعایت حقوق تولید کننده و مصرف کننده انجام شود نه به صورت قرعه کشی.

به گزارش برنا، اسحاق جهانگیری در نشست رفع موانع جهش تولید با موضوع بسته سیاستی جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو، گفت: یکی از مصادیق جهش تولید که در سخنان رهبر معظم انقلاب به طور خاص به آن اشاره شد، موضوع جهش تولید در صنعت خودرو بود، صنعتی که نقش پیشران در راه اندازی صدها بنگاه اقتصادی و صنعتی را در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اشتغال صدها هزار نفر در حوزه‌های طراحی، قطعه‌سازی و خدمات پس از فروش، اظهار داشت: براساس گزارشات حدود ۹۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو و رشته‌های وابسته اشتغال دارند و باید تلاش کنیم تا با جهش تولید در این بخش، موجب امیدواری و ایجاد آینده‌ای روشن برای صدها واحد تولیدی شویم که سهم مهمی در اشتغال و تولید کشور دارند.

جهانگیری با اشاره به برخی اشکالات در قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی و موضوعاتی مانند زیان‌دهی دو خودرو ساز بزرگ کشور، گفت: در کنار این مسائل، حرکت صنعت خودرو کشور رو به رشد است و اگر با دیده انصاف نگریسته شود، تولیدکنندگان خودرو توانسته‌اند بخش زیادی از نیاز داخلی کشور را در شرایط دشوار تحریم برآورده کنند.

وی با تجلیل از قطعه‌سازان کشور که تعدادی از آنها توانسته‌اند تولیداتی متنوع و منطبق با استانداردهای روز دنیا تولید کنند، گفت: باید برنامه‌ریزی ما در جهتی باشد که شرکت‌های قطعه ساز که عموماً در سال‌های اخیر و با مدیریت افراد تحصیلکرده شکل گرفته بیش از پیش تقویت و به شبکه های جهانی متصل شوند که به‌طور روشن یکی از زمینه‌های مهم صادراتی کشور است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین بر برنامه‌ریزی برای مسدود کردن رانت‌های ناشی از فروش خودرو به صورت قرعه کشی، اظهار امیدواری کرد با تدوین راهکارهای مناسب مطالبات تولید کننده و مصرف کننده خودرو برآورده شود که خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد و تولید کننده دچار زیان هنگفت نشود و دست رانت جویان کوتاه شود.

براساس این گزارش در این جلسه که علاوه بر نمایندگان قوای مقننه و قضاییه، وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز حضور داشتند، صالحی نیا رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گزارشی از فروش سالانه میزان تولید خودرو در سال ۱۳۹۹، تعداد شاغلان مستقیم و غیرمستقیم این صنعت و چالش‌ها و راهکارهای مطرح برای جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو ارایه کرد.

همچنین پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعاتی نظیر قیمت‌گذاری دستوری، رشد نهاده‌های تولید، کمبود نقدینگی و کاهش وابستگی و افزایش صادرات مقرر شد با تشکیل کارگروهی تا پایان بهمن ماه سال جاری بسته کامل راهکارهای جهش تولید در زنجیره صنعت خودرو ارائه شود که در آن علاوه بر تامین نظر خودرو سازان، شورای رقابت و نهادهای موثر، منافع مصرف کنندگان نیز در نظر گرفته شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری جهش تولید صنعت خودرو قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده +جدول

متقاضیان مالک خودروهای فرسوده در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ۲۲ اردیبهشت ماه می توانند از طریق پورتال جامع ایرانی کار نسبت به ثبت نام اقدام کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیرو تبصره 5 قانون اصلاح ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو در خصوص عرضه خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده به اطلاع می‌رساند، امکان پیش ثبت نام یکدستگاه از محصول ریسپکت 2، برای متقاضیان مالک خودروهای فرسوده مفاد ماده 2 آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو و مشمول و حائز شرایط مندرج در این آیین نامه، در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح روز شنبه مورخ 1403/02/22 لغایت ساعت 24 روز دوشنبه مورخ 1403/02/24 از طریق پورتال جماع ایرانی کار به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده و ظرفیت محدود فراهم گردیده است.

لذا متقاضیان و حائز شرایط آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو، میتوانند در مهلت مقرر اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود به همراه ثبت مشخصات خودرو فرسوده تحت تملک خود در سایت فروش این شرکت اقدام نمایند.

شرایط فروش:

 

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مونتاژکاران؛ وارثان بیشتر ارز کشور!
  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده +جدول
  • خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • وارث بیشتر ارز کشور؛ مونتاژکاران/ خودروسازان چینی ارز دولتی را بلعیده‌اند
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است