Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین کشور در اردن ناآرامی های عراق را از نوع داعش و در ادامه اغتشاشات خیابانی دانست تا موجب روی کار آمدن نخست وزیری آمریکایی در عراق شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصطفی مصلح زاده در مصاحبه با برنامه «رویداد» در رابطه با هدف امریکا برای احیای تروریست ها در عراق به رادیو گفت‌وگو، گفت: پرده اول این نمایش به دوره اول بوش باز می گردد که عراق را اشغال کرد و حکومتی امریکایی در عراق مسلط شد ولی مبارزین عراقی اجازه ندادند این حکومت پا بر جا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به توصیه مرجعیت، عراقی ها پایداری کردند تا حکومت کشورشان مجدد به آن ها بازگشت، ادامه داد: امریکا تلاش کرد حکومت مورد نظر را تثبیت کند و این مقاومت ادامه یافت تا حکومت مردمی عراق بر سر کار آمد.

مصلح زاده پرده دوم را مختص دوره اوباما دانست که امریکا تلاش کرد داعش را در حکومت عراق ورود دهد و اضافه کرد: در اینجا هم مردم عراق مبارزه با شروع کردند و حشدالشعبی عامل شکست داعش بود.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا پرده سوم را مختص در دست گرفتن حکومت عراق توسط ترامپ دانست و افزود: در این زمان حکومت عراق بدست مردم این کشور و داعش خارج شده بود و لذا تلاش کرد اغتشاشاتی در عراق ایجاد شود که رنگ و بوی سیاسی داشت.

مصلح زاده با بیان اینکه این اغتشاشات خیابانی تلاش داشت گروه های مقاومت در عراق را با نقص روبرو سازد، تصریح کرد: امریکا تا قدری در این حوزه موفق بود و حکومت قبلی عراق را تغییر داد و نخست وزیری بر سر کار آمد که امریکایی ها توان کار کردن را با او داشتند.

وی افزود: امروز با روی کار آمدن بایدن وارد پرده چهارم ترامپ می شویم و قرار است نخست وزیر کنونی عراق تغییر کند و لذا امریکایی ها احتمال می دهند نخست وزیری که تا درصد مورد تایید آن هاست، دیگر در عراق اسکان نداشته باشند و باید به یک بازی جدید روی بیاورند.

مصلح زاده این روند را ناظر بر اغتشاشات خیابانی یا بازگشت دوباره داعش دانست و افزود: هر دوی این ها در برنامه امریکا هست و انفجارهای داعشی دوباره شروع شده و طبیعتا اغتشاشات خیابانی هم آغاز می گردد.

سفیر پیشین ایران در اردن در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه اغتشاشات خیابانی کنونی و انفجارهای داعشی پیامی را برای دولت عراق درپی دارد که اوضاع را به ناآرامی می کشاند، گفت: امریکا قصد دارد نخست وزیری روی کار بیاید که شبیه نمونه کنونی باشد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: گروه ترویستی داعش داعش اغتشاشات خیابانی نخست وزیری مصلح زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی در خصوص اعتراضات ضد صهیونیستی و اغتشاشات در ایران!
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • عکس | خانم ژیلا صادقی، سفر به آمریکای لعنتی، نوش جونت! صفا باشه
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در تبریز
  • ببینید | تغییر شیفت خیابانی
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • عجیب‌ترین حیوانات آمریکای جنوبی + فیلم