Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@00:28:24 GMT

یادواره ۲۶ شهید زن استان یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۵۲۴۰

یادواره ۲۶ شهید زن استان یزد برگزار می‌شود

گروه استان‌ها - دبیر کمیته بانوان دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد گفت: یزد ۲۶ شهیده و ۱۸ جانباز زن در دوران انقلاب دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سپیده رضایی در نشست با خبرنگاران استان یزد به منظور تشریح برنامه کمیته امور بانوان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد اظهار داشت: اقداماتی تاکنون انجام شده و بخشی هم تا زمان کنگره انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس همایش زن الگوی تاریخ ساز در قلعه خیرآباد که در زمان جنگ محل پشتیبانی جبهه‌ها بوده است برگزار شد و از 40 زن شاخص تجلیل شد.

دبیر کمیته امور بانوان با بیان اینکه در استان یزد 26 شهیده و بیش از 20 جانباز دارد ادامه داد: هشتم بهمن ماه یادواره شهدای زن در استان برگزار می‌شود.

رضایی افزود: از اقدامات انجام شده تهیه مستندات گوناگون بوده از جمله تهیه مستند مادر شهید کوروش‌فر است، این بانو هم فرزند خود را تقدیم انقلاب و منزل خود را در زمان دفاع مقدس و هم در شرایط کنونی به عنوان قرارگاه فرهنگی در اختیار بانوان قرار داد.

رئیس بسیج جامعه زنان استان یزد گفت: فضاسازی میدان بانوی شهیده محله آزادشهر یزد فضاسازی در دستور کار است و المان مناسبی طراحی شده که نشان از از نقش مهم و ایثارگری زنان دارد.

«خاطرات ایران» از حضور زنان در جبههپروانه معصومی: انتقاد دارم که بازیگران زنِ میانسال را نمی‌بینند/ واقعاً خیلی‌ها از نقشِ زنان در جبهه بی‌اطلاع‌اندنیروهای زیادی در جبهه مقاومت به دنبال انتقام سردار سلیمانی هستند

رضایی تصریح کرد: نقش زنان را می‌توان در عرصه‌های مختلف به صورت واضح مشاهده کرد، در مناسبت‌های مختلف از بانوان ایثارگر و جانباز استان تجلیل و تقدیر شده است.

وی بیان کرد: تهیه مستند همسران سرداران شهید استان یزد از دیگر فعالیت‌های کمیته بانوان است و این بانوان دعوت شدند و توانستیم مستند "ماه نشان" را از این زنان تهیه کنیم.

دبیر کمیته بانوان دومین کنگره ملی 4000 شهید استان دارالعباده و دارالعم یزد گفت: زنان همواره بالندگی و سرزندگی جامعه را حفظ کردند، به جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و شهدایی 28 نشست ویژه بانوان برگزار شده است.

رضایی عنوان کرد: 26 نهال به نام 26 شهید زن استان یزد کاشته می‌شود، همچنین به دلیل شیوع کرونا بخشی از فعالیت‌ها در فضای مجازی صورت می‌گیرد و مستند ده دقیقه از خواهران شهدا، چله زیارت عاشورا و موارد دیگر در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی گفت: سه هزار و 850 بسته معیشتی و لوازم‌التحریر با همت خیرین و مردم نوع دوست بین محرومان و نیازمندان توزیع شده و در طرح به رسم ایثار قرار ما بر این بود که تا زمان اجلاسیه 4000 بانو اهدای خون داشته باشند که این تعداد با عنایت شهدا تا 25 دی ماه محقق شد.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم تقدیر از مدال‌آوران ورزش کشور گفت: الحمدلله امروز جلسه بسیار خوبی برای مدال‌آوران داریم که بخشی از دستورات مقام معظم رهبری در راستای ورزش قوی برای ایران قوی است. فوتبال در حال حاضر حال خوبی دارد. جای تیم ملی فوتبال ایران هم در این مراسم خالی است. اگر بازی با قطر را می‌بردیم امروز تیم ملی بزرگسالان هم اینجا بود. به هر حال فوتبال ساحلی و فوتسال قهرمان آسیا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران افزود: ضمن اینکه فوتبال ساحلی هم سوم جهان شد و در رنکینگی که در فوتسال اعلام شد برای اولین بار چهارم جهان شدیم. بانوان هم مورد انتقاد و فشار بودیم که به آنها نمی‌رسیم اما اکنون هشتم دنیا هستیم که اعتبار خیلی مهمی است. هشتم دنیا در مقابل با کشورهایی نظیر عربستان، ژاپن، قطر، برزیل و فرانسه که سرمایه گذاری خیلی زیادی می‌کنند اعتبار بسیار قابل توجهی برای ما هست.

او با اشاره به نتیجه این تیم‌ها ادامه داد: ما بهترین نتیجه را در بین بازی‌های گروهی و دسته جمعی داشتیم که سوم دنیا شدیم. چنین موضوعی را مدیون وزیر ورزش هستیم که فوتبال ساحلی هم جزو مدال‌آوران بیاید. قبلا اینگونه نبود اما حالا فوتبال ساحلی هم مورد تقدیر قرار گرفت. البته قبلا هم تجلی شده بود اما این برای نخستین بار است که به صورت رسمی مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

تاج درباره پاسخ به درخواست کیومرث هاشمی مبنی بر تخلف صورت گرفته علیه بانوان جحاضر در استادیوم گفت: آقای وزیر نامه‌ای به ما زدند که ما جواب دادیم چون نگران وضعیت فرهنگی باشگاه‌ها بود. ما به دستور ایشان اقدامات مؤثری انجام دادیم. ۷-۸ جلسه مخالف با مدیران هلدینگ خلیج فارس و سپس مدیران بانک‌ها نشست‌هایی را داشتیم. امروز هم بار دیگر با خلیج فارس جلسه داشتیم. با بقیه باشگاه‌ها هم جلسه داشتیم و به همه اعلام کردیم اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند ممکن است ورود آنها را منع کنیم. لیگ برتر آینده را با چهار مشخصه برگزار می‌کنیم. اول اینکه حتما باید بلیت الکترونیک وجود داشته باشد. هرکس روی صندلی خودش بنشیند. شرکت ثبت احوال هم همکاری لازم را انجام می‌دهد که از آ نها تشکر می‌کنم. مجموعه کانون هواداران باید در هر باشگاهی باید فعال شود. بخش‌های فوق‌العاده مهم دیگری هم در فوتبال داریم که باید با وزیر صحبت کنیم.

تاج با اعلام نامه نگاری جدید AFC مبنی بر نحوه باشگاه داری در فوتبال تصریح کرد: اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است هر باشگاهی فقط باید رشته فوتبال داشته باشد. اگر می‌خواهد رشته‌های دیگر داشته باشد باید مجموعه‌های دیگری تأسیس کند. این مشکل جدی برای بعضی از باشگاه‌های ما است.

او در خصوص امکان منع ورود بانوان یادآور شد: اصلا ورود بانوان منع نمی‌شود. چیزی نیست که بخواهیم منع شود. باید ضابطه مند باشد و باشگاه مسئولیت آن را بپذیرد. باید بانوان خودش را به ورزشگاه بیاورد و سپس با خوبی و خوشی آنها را بدرقه کنند که از ورزشگاه بروند. به هر قیمتی ورود بانوان عملی نیست.

تاج در خصوص عدم همکاری شرکت توسعه و تجهیز برای پرداخت پول گمرک دستگاه‌های VAR گفت: فعلا گفتند موانع آن رفع شده است. ما VAR را حدود یکی دو ماه در گمرک است. دولت پولی را تنظیم کرده که بابیت آن پرداخت شود. این ورزشگاه‌ها برای دولت است. ورزشگاه‌های نقش جهان، آزادی تهران ، غیر اهواز و تراکتور برای شرکت تجهیز و توسعه است. اینها باید پولش را بدهند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر واکنش به رفتارهای هنجارشکنانه برخی مردان گفت: او را ۱۰ سال محروم کردیم. جریمه‌های اینچنینی خیلی جدی است. ارکان قضائی هم جدی تصمیم می‌گیرند. هرکس از آقایان و بانوان باید رعایت شئونات انجام شود. در فصل آینده می‌دانیم کدام تماشاگر روی کدام صندلی نشسته و خطا کرده است تا دیگر او را به ورزشگاه‌ها راه ندهیم. آنچه در این دنیا در حال انجام است باید انجام دهیم.

تاج تاکید کرد: درفصل آینده LOC باید صد درصد اجرایی شود. فرمانده میدان، ناظر بازی می‌شود. این را هم به وزیر ورزش اعلام کردیم. یگان ویژه و تمام این موارد باید در اختیار LOC باشد که طبق قانون است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نحوه رسیدگی به جریمه‌های انضباطی در نظر گرفته شده تصریح کرد: جریمه‌های انضباطی قطعی و قانونی است. من امروز به کمیته انضباطی ابلاغ کردم و بنا شد این جریمه‌ها را کمیته انضباطی لحاظ کند.

کد خبر 6098988 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در دشت ذهاب
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در یادمان این شهید
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بوده است
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد