Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با تاکید بر این که وضعیت فعلی تهران زرد متمایل به نارنجی است از پیشنهاد ستاد مقابله با کرونای استان تهران به ستاد ملی برای اعمال محدودیت های تردد به استانهای شمالی در تعطیلات پیش رو خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان تهران، ضمن قدردانی از همه کسانی که تلاش کردند که بیماری کرونا در استان تهران کنترل شود، گفت: آنچه که امروز با آن مواجه هستیم این است که از ۱۵ آبان با تشکیل قرارگاه و اجرای مدیریت هوشمند محدودیت ها و همچنین اعمال محدودیت های تردد و جلوگیری از اجتماعات، شرایط خوبی با همت همه دستگاهها و از سوی دیگر اجرای طرح محله ای شهید سلیمانی، برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در شرایطی است که در تمام کشورهای دنیا روند افزایشی بستری و مرگ را مشاهده می کنیم، اما در کشور ما روند کنترلی محقق شده و البته حفظ آن بسیار مشکل است.

وی افزود: روزانه در شرایطی حدود ۱۲۰ تا ۹۹ فوتی قطعی داشتیم اما امروز و ظرف هفته های اخیر به زیر ۲۰ نفر رسیده است و این اقدامی ارزشمند است که پیشانی این اقدامات سربازان نظام سلامت بوده اند و در تحقق آن همه دستگاهها کمک و همکاری کردند.

به گفته بندپی، بر اساس گزارشات درکشور  و استان تهران روند رو به افزایش کم کم مشاهده می شود به شکلی که امروز بیش از ۶ هزار و سیصد ابتلا و ۹۸ فوتی در کشور داشته ایم. به این ترتیب اگر پروتکل ها و نظارت ها ساده و عادی تلقی شوند با مشکلات بسیاری مواجه می شویم. پرهیز از عادی سازی در همه موارد باید مورد توجه قرار گیرد و شعار ستاد درتهران پرهیز از عادی سازی در همه موارد بوده و نباید به گونه ای عمل کنیم که عقب ماندگی غیر قابل جبران اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: نباید این موضوع را صنفی قلمداد کنیم و فردی تصور کند که اگر برای دستگاه خود مجوزی دریافت کند این یک موفقیت است. قطعا این گونه نیست متاسفانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ده روز گذشته ۷۸ درصد بوده و امروز به ۷۴  و ۹ دهم درصد رسیده است این یعنی شیب مراجعان سرپایی  و بستری افزایش پیدا می کند.

وی تاکیدکرد: شهرداری تهران مکلف است همانند روزهای اوج بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری کند . همچنین در مورد نانوایی ها باید نظارت بر رعایت کامل پروتکل ها اعمال شود. بی تردید جرایم ناقضین قانون یکی از عوامل موفقیت در کاهش آمار بود که با برخوردهای منطقی که گزارشات آن ارائه شده، محقق شده است. هنچنین باید به اتحادیه های نانوایی تذکرات لازم داده شود.

استاندار تهران در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز گفت: اگر با همین وضعیت موجود پیش برویم ترجیح این است که جشنواره به صورت مجازی برگزار شود، اما در صورت عدم تحقق این موضوع باید با حداقل حضور افراد تداوم پیدا کند.

بندپی تاکید کرد: سرعت بخشی به طرح شهید سلیمانی باید مورد توجه قرار گیرد تا اهداف طرح اجرایی شود. شناسایی و رهگیری، قرنطینه و حمایت اجتماعی که آغاز شده و خوب پیش رفته باید در ادامه نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما در ابتدا با ستاد ملی کرونا در خصوص رنگ بندی شهرها موافق نبودیم و تهران به دلیل تراکم جمعیت، شلوغی حمل و نقل عمومی، همیشه باید یک رنگ بالاتر اعلام شود. قطعا در حال حاضر تهران آبی نیست و  زرد متمایل به نارنجی است. لذا پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که در ۲۲ بهمن و تعطیلات پیش رو برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای استانهای شمالی و در برگشت مسافران برای تهران محدودیت های تردد در این تعطیلات اعمال شود.

وی تاکید کرد: باید تقویت طرح شهید سلیمانی با تدبیر در حوزه منابع مالی و نیروی انسانی با همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات لازم در کل کشور و من جمله استان تهران به گونه ای باشد که این طرح تقویت شود.

استاندار تهران بار دیگر با تاکید بر این که روند پذیرش بیماران نسبت به هفته های گذشته ۶ درصد افزایش یافته است، افزود: می طلبد تا اماکنی که فعالیت های اقتصادی دارند همچون اصناف ، نظارت ها بر آنها مورد توجه قرار گیرد. بر اساس آمار منتشر شده پلیس نظارت خود را اعمال می کند، به گونه ای که۲ میلیون و ۲۰۰ هزار جریمه" ۲۰۰ هزار تومانی" و ۵۵۰ هزار جریمه در شهرهای قرمز و نارنجی تاکنون صادر شده اما برخی از نقاط سیستم دوربین در آنها فعال نیست که فرمانداری ها در شهرستانها به کمک شهرداری ها نسبت به نصب دوربین ها اقدام کردند و این روند ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر برخی از افراد که الزام فعالیت در شیفت شب را دارند، مستثنی شدند، اما بی تردید اعمال نظارت و جریمه برای افراد متخلف انجام می شود.

وی تاکید کرد: نقاط بحرانی همچون نانوایی ها و پلیس های + ۱۰ و دفاتر پیشخوان که شناسایی شدند مورد توجه نظارتهای ویژه قرار گرفتند و با آنها بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار تهران کروناویروس محدودیت تردد ستاد ملی کرونا مورد توجه قرار گیرد استان تهران محدودیت ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره اینکه در پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تکلیف صاحبان مجوزهای قدیمی چه می‌شود گفت: برخی از دستگاه‌ها از بستر فناوری مطلوبی برخوردار نیستند و محدودیت‌ها به تدریج اعمال و از این دستگاه ها آغاز نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که کمتر از ۲۰ روز تا پایان مهلت قانونی برای تبدیل مجوزهای کسب و کار قدیمی(کاغذی) به الکترونیکی (تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت) باقی مانده است، برخی از دستگاه‌ها در این راستا نهایت همکاری خود را برای اجرای قانون به عمل آورده‌اند. با این حال برخی دیگر از دستگاه‌ها تا امروز در فرایند تبدیل مجوزهای زیرمجموعه خود به الکترونیکی و شناسه یکتا همکاری مناسبی نداشته‌اند.

در این زمینه، می‌توان به برخی دلایل از جمله سرعت نامطلوب برخی از دستگاه‌ها برای تبدیل مجوزها، نبود قوانین یا وجود قوانین دست و پا گیر و پیچیده و یا نبود زیرساخت و بستر مناسب فناوری اطلاعات در دستگاه برای اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار اشاره داشت.

سید امیر سیاح – رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح برخی شبهات پیش آمده در رابطه با کوتاهی این دستگاه‌ها در زمینه صدور و تبدیل مجوز الکترونیکی و ایجاد محدودیت‌ها و محرومیت از خدمات دولتی در پایان مهلت قانونی تبدیل مجوزها، می‌گوید: بی شک، محدودیت‌های دولتی برای کسانی که مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا ندارند به تدریج شروع می‌شود و قطعا اعمال محدودیت ها از مجوزهایی که دستگاه‌های مربوطه آن‌ها در زمینه تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا کم کاری کرده‌اند، آغاز نمی‌شود.

سیاح افزود: محدودیت برای افرادی که دستگاه مربوطه وی وظایف خود را به درستی انجام نداده و صاحب مجوز نتوانسته شناسه یکتای دریافت کند، اعمال نمی شود، بلکه دستگاه مربوطه را مکلف می کنیم تا هرچه زودتر به وظایف خود عمل کند.

نبود شرایط مشخص صدور مجوز در برخی از دستگاه‌ها

وی در ادامه با تشریح علت کم کاری برخی از دستگاه‌ها در زمینه تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا گفت: این مسئله دستگاه به دستگاه متفاوت است. برخی از دستگاه‌ها قوانین دقیقی برای صدور مجوز الکترونیکی نداشته و یا قوانین آن‌ها ناقص است. برای مثال میراث فرهنگی و گردشگری از بعد قوانین ضعیف است. به عنوان نمونه، در این دستگاه شرایط صدور مجوز هتل آپارتمان ندارد زیرا قوانینی مربوطه در این دستگاه وجود نداشته و تا امروز وضع نشده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب افزود: در مورد دیگر، مجوزی تحت عنوان محوطه گردشگری وجود دارد اما تا امروز شرایط صدور این مجوز به صورت مشخص اعلام نشده و برخی مجوزها بدون مشخص بودن شرایط قانونی صدور آنها به صورت سلیقه‌ای و موردی، صادر می‌شوند.

وجود قوانین پیچیده در برخی دستگاه‌ها

سیاح گفت:‌ البته برخی از دستگاه‌ها ذاتا عملکرد مناسب و بسیار خوبی دارند. یعنی داده‌های آنها شفاف است و از زیرساخت فناوری اطلاعات قوی برخوردار هستند که وزارت نیرو و نظام پزشکی کشور از این قبیل دستگاه‌ها محسوب می‌شوند.

وی افزود:‌ با این حال، برخی دیگر از دستگاه‌ها مثل وزارت صمت هستند که عملکرد مناسبی داشته اما به دلیل اختلالات سیستمی که ایجاد شد در حال حاضر با برخی مشکلات دست به گریبان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود برخی قوانین پیچیده برای دریافت مجوزها در برخی از دستگاه‌ها اظهار کرد: برخی دیگر از دستگاه‌ها هستند که مجوزهای آنها پیچیده است و مراحل و ضوابط زیادی برای صدور و تغییر مجوز دارند. مجوزهای تغییر کاربری زمین، مجوزهای زمین پایه مثل صنایع معدنی و معادن و مجوزهای بیمارستان‌ها از این دست هستند.

نبود زیرساخت‌های فناوری در برخی از دستگاه‌ها

سیاح خاطرنشان کرد: برخی دیگر از دستگاه‌ها هستند که در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های فناوری در آنها کوتاهی صورت گرفته و بخش فناوری اطلاعات آنها حتی بودجه هم نداشته تا بتوانند زیرساخت فناوری اطلاعات مناسبی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: البته باید اشاره داشت که مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب وکار، در این موارد به بسیاری از دستگاه‌ها کمک کرده تا بتوانند بستر فناوری اطلاعات خود را هرچه سریع‌تر توسعه دهند و مشکل آنها برطرف شود تا بتوانند به درگاه ملی مجوزها ملحق شوند.

کنار زدن بروکراسی با شناسه یکتا

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با بیان اینکه برخورداری از شناسه یکتا میتواند از جهات زیادی به صاحبان مجوزها کمک کند، گفت: صاحبان مجوزها با برخورداری از شناسه یکتا می‌توانند از خدمات بهتر، سریع‌تر، غیر حضوری، رایگان و حتی شبانه روزی برخوردار شوند. با سیستمی و الکترونیک شدن خدمات دولتی، ارائه خدمات و پاسخ‌دهی به متقاضیان به صورت سیستمی انجام می‌شود و دیگر لازم نیست صاحبان مجوز برای دریافت خدمات دولتی مورد تقاضا پشت در ادارات منتظر پاسخگویی باشند.

سیاح افزود:‌ فعال اقتصادی به راحتی می‌تواند در صورت داشتن شناسه یکتا به صورت غیر حضوری از دولت و حکومت خدمات بگیرد و این موضوع خود یکی از بهترین مزیت‌هایی است که صاحبان مجوزها می‌توانند از آن برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: امروز از همه کسانی که رسانه و تریبون در اختیار دارند خواستاریم تا مردم و جامعه را مطلع کنند که باید مجوزها الکترونیکی شوند زیرا لازم است تا صاحبان مجوزهایی که دسترسی به رسانه و تکنولوژی کمتری دارند از این موضوع آگاه شوند که اگر مجوز کاغذی دارند تبدیل آن به شناسه یکتا بسیار آسان است و حتی اگر مجوز نداشته و در تلاش برای دریافت مجوز هستند نیز مطلع شوند که اخذ مجوز با قانون بهبود محیط کسب و کار، بسیار آسان‌تر از گذشته شده است.

پیش به سوی الکترونیکی شدن خدمات دولتی

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: خدمات دولتی به تدریج غیر حضوری می‌شود و فعالان اقتصادی در نهایت نیازمند داشتن شناسه یکتا هستند. علاوه بر این بر اساس قانون، دولت باید مطلع باشد که هر فعال اقتصادی با چه هویتی و در کجا مشغول به فعالیت است. در این صورت، می‌توان فعالان اقتصادی زیر زمینی که در حال تولید کالای غیر استاندارد و بی کیفیت هستند، شناسایی و از خدمات دولتی محروم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران