Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@03:42:01 GMT

بنزین و خودرو تنها عامل آلودگی هوا نیستند!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۶۹۳۲

بنزین و خودرو تنها عامل آلودگی هوا نیستند!

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در کنار پدیده وارونگی هوا، منابع ثابت یعنی نیروگاه‌ها به دلیل استفاده از مازوت و همچنین موتورخانه‌ها را عامل تشدید آلودگی هوا در زمستان عنوان کرد و از تدوین پیش نویس استاندارد یورو ۵ بنزین خبر داد و گفت که گازوئیل هنوز مطابق استاندارد نیست.

وحید مرندی مقدم در نشستی خبری با بیان اینکه در حال حاضر بنزین تولیدی کشور مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۴ است، گفت: پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ تهیه و تدوین شده و در آینده نزدیک استاندارد بنزین کشور به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز گازوئیل تولیدی کشور مطابق استاندارد ملی نیست، تصریح کرد: در قانون هوای پاک تا ابتدای شهریورماه امسال به وزارت نفت مهلت داده شده بود تا بنزین و گازوئیل تولیدی مطابق استاندارد ملی باشد و ماده ۱۸ این قانون، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیراستاندارد را بر عهده این سازمان قرار داده است که البته با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، واردات بنزین نداریم.

مرندی مقدم با اشاره به پایان مهلت وزارت نفت برای استاندارد گازوئیل و مازوت، گفت: در حال نمونه گیری برای مشخص کردن استاندارد آلایندگی محصولات هستیم.

وی در درباره استاندارد خودروهای جدید ایران خودرو و سایپا، نیز گفت: مدارک مربوط به دو خودروی شاهین و تارا در دست بررسی است و با توجه به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه توسط خودروهای دیگر این خودروسازان، به احتمال زیاد این دو خودرو به روز، استانداردهای یاد شده را پاس خواهند کرد.

اذعان مسئولان به مصرف مازوت!

این مقام مسئول در ادامه یکی از دلایل تشدید آلودگی هوا در زمستان را منابع ثابت آلودگی در کنار وارونگی هوا عنوان کرد و گفت: فقط خودرو و بنزین عامل آلودگی هوا نیستند، بلکه در زمستان منابع ثابت شامل نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و منازل به منابع متحرک مثل خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده اضافه می‌شوند. همچنین برخی از نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها به دلیل کمبود گاز در فصل زمستان ناچار به استفاده از مازوت می‌شوند که حجم آلودگی آن با خودرو قابل قیاس نیست.

 

برچسب هاآلودگی هوا استاندارد ایران ایران خودرو بنزین یورو 4 سایپا دیزل

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلودگی هوا استاندارد ایران ایران خودرو بنزین یورو 4 سایپا دیزل آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مطابق استاندارد آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، سخنگوی صنعت برق گفت: در مصرف برق صرفه‌جویی کنید، خودرو و لوازم خانگی جایزه بگیرید.
مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان بخش خانگی در صورت صرفه‌جویی کردن، می‌توانند علاوه بر دریافت قبض رایگان، در قرعه‌کشی جوایز غیر نقدی هم شرکت کنند.
وی در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.
حمید رضا کریمی فرد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم مهر ماه پارسال اعلام کرد: در بازه زمانی اول خرداد تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ،  ۲۸۹ هزار و ۸۲۲ قبض مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند و ۵۰ میلیاردتومان پاداش صرفه جویی دریافت کردند. 

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)