Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نقش کارخانه کویرتایر را در اقتصاد و اشتغال خراسان جنوبی بسیار مهم دانست و گفت: کویرتایر به عنوان یک واحد موفق، الگوی کشور است . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حاتم شاکرمی ظهر امروز در بازدید از خط تولید کارخانه کویرتایر اظهارکرد: درکارخانه کویرتایر خودباوری که در مقابله و مبارزه با جنگ اقتصادی وجود دارد به خوبی قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این کارخانه به نیروی انسانی توجه کامل شده و این توجه همچنان ملموس است، گفت: به نیروی انسانی در این کارخانه به عنوان یک اولویت نگاه می‌شود و تمام مزایایی که یک کارگر باید دریافت کند مورد توجه قرار گرفته است‌.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هم واحد خوشنام است و هم نیروها، بیان کرد: نقش این کارخانه در رابطه با بحث پویایی اقتصاد و اشتغال در استان بسیار ارزشمند است.

شاکرمی ادامه داد: این نقش پویایی هم در حوزه اقتصاد و هم در اشتغال می‌تواند ترویج کننده فرهنگ کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت در استان باشد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی یک استان بسیار غنی است، ادامه داد: این استان سرشار از معادن غنی است و حقیقتش این است که صنعت تایر نیز آن را غنی تر کرده و به صنعت استان اعتبار ویژه‌ای بخشیده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه این صنعت هم برای استان و هم در کشور مهم است، افزود: لاستیک هم در استفاده در حمل و نقل و هم استفاده شهری از نیازهای ضروری ما است و این کارخانه توانسته در سایز‌های 16تا 20 نیز کشور را بی نیاز کند که کار بسیار ارزشمندی است.

شاکرمی با بیان اینکه کویرتایر به عنوان یک واحد موفق، الگوی کشور است، یادآور شد: امید است با این کارخانه کشور از لاستیک بی نیاز شود.

16 درصد اشتغال بخش صنعت خراسان جنوبی متعلق به کویر تایر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی نیز در این بازدید، اظهار داشت: این چنین فعالیت‌هایی مروجی است برای توجه به تولید و صنایعی که ظرفیت آن بر مبنای توانمندی نیروی انسانی این منطقه است باید مورد توجه قرار گیرد.

ناصر خوش  خبر بیان کرد: دانش، تعهد، خودباوری و پشتکار سبب شده امروز شاهد این شکوفایی و توفیق باشیم و در کنار آن صمیمیت، ایمان و اعتقادی که در دل مردم استان باعث موفق بودن این صنعت شده است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: عدم ترس از کار و در کنار هم بودن و اتحاد سبب می‌شود این گونه صنعت‌ موفق را شاهد باشیم و باید رمز و راز این توفیق را در نیروی انسانی و ایجاد فضای یکرنگی و همدلی جست‌وجو کرد.

وی یادآور شد: امید است روز به روز این مجموعه شکوفاتر در راستای ایجاد اشتعال و تامین معیشیت مردم این منطقه به توفیق برسد.

16درصداشتغال بخش صنعت خراسان جنوبی متعلق به کویرتایر است

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: 16درصد شاغلان بخش صنعت استان و 34درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان شهرستان بیرجند در این مجموعه مشغول به کار هستند.

سیدمحمدحسین زینلی در حاشیه بازدید شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و خوش خبرمعاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان جنوبی  ضمن خیرمقدم در گزارشی اظهار داشت: سهم کویرتایر در ارزش افزوده بخش صنعت استان در سال 30 درصداست.

وی همچنین بیان کرد: ارزش فروش محصولات شرکت کویرتایرمعادل 90 درصد ارزش فروش سه محصول استراتژیک استان (زعفران،زرشک، عناب) است

مدیرعامل شرکت کویرتایر سهم این مجموعه را در اشتغال صنعتی استان خراسان جنوبی مهم خواند و اظهار کرد: در حال حاضر اشتغال مستقیم این کارخانه 1272  نفر و اشتغال غیرمستقیم آن 4664 نفر است.

وی سهم تولیدکویرتایردرصنعت تایر ایران در نه ماهه اول امسال را 19درصدتولید تایرسواری و17درصد از کل تولید تایرکشور ذکرکرد وگفت: این مجموعه با 7 رکورد ملی وانحصاری منحصر به فرد، دستاوردهای ماندگار در 22 سال فعالیت پرافتخار خود کسب کرده است.

 زینلی سال  99 را اوج ثمردهی برنامه‌ریزی‌ها در این شرکت خواند و گفت: انتخاب واحد نمونه کارگری در سطح ملی، تقدیر ریاست جمهوری با عنوان مدیر واحد نمونه ملی، کسب لوح زرین و گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و انتخاب به عنوان واحد نمونه استاندارد در سطح ملی از جمله افتخارات حاصل شده در سال جاری بوده است .

وی آموزش در شرکت کویرتایر را جزء لاینفک کار در این مجموعه خواند و گفت: اخذ مجوز ایجاد دپارتمان ملی صنعت تایر ایران و تعامل با سازمان آموزش فنی حرفه ای در راستای آموزش‌های مهارتی بدو استخدام (8 ماه)، آموزش از طریق مرکز آموزش بین کارگاهی و استقبال کارکنان صنایع استان از مرکز آموزش بین کارگاهی از جمله دستاوردهای محقق شده در این بخش اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر به صرفه جوئی 91 میلیارد تومانی برای 9 طرح ساخت (بر اساس نرخ زمان ساخت) و ارتقاء ماشین آلات که بر اساس قیمتهای سال جاری به چند صد میلیون تومان بالغ می‌گردد در این کارخانه اشاره کرد و اظهار داشت: تحکیم و ارتقاء زیرساخت‌ها، ساخت وارتقاء ماشین آلات (اقدامات اداره تعمیرونگهداری)، طراحی و ساخت تایر(اقدامات اداره تکنولوژی) و تاثیر اقدامات فناورانه در سود ناخالص شرکت از جمله اقدامات انجام شده درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت کویرتایر بوده است.

زینلی به فرهنگ توسعه وتکاپوی نوآوری در قالب نظام پیشنهادات در این شرکت اشاره کرد و افزود: احصاء 38 مشکل قابل بهبود در خط تولید، ارائه 63 طرح بهبود و 20 طرح قابل اجرا از جمله دستاوردهای تاسیس کمیته نوآوری با نیروهای جوان در کویرتایر بوده است.

وی با اشاره به وضعیت تولید تایر در سطح جهان و کشور بر لزوم اجرای طرح توسعه کویرتایر تاکید قرارداد و گفت: در این راستا تصمیم به هنگام، پیگیری اجرای طرح های توسعه است که در گام نخست افزایش 50 درصد به ظرفیت تولید فعلی (رادیال سواری )در گام بعدی 50 هزار تن تایر رادیال باری و راهسازی معدنی برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/253/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون روابط کار وزارت تعاون شرکت کویرتایر خراسان جنوبی نیروی انسانی عنوان یک بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد

تفاهم نامه همکاری فناورانه و دانش بنیان در صنعت روانکار بین مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و رئیس دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید. - اخبار بازار -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت ایرانول، در جلسه امضا این تفاهم نامه که با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شریف، معاون پژوهشی و برخی اعضای هیات علمی دانشگاه از یکسو و مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و جمعی از معاونین و مدیران از سوی دیگر برگزار شد، دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه شریف گفت:شرکت نفت ایرانول یکی از بزرگترین شرکت های فعال در صنعت روانکار است و با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه های مختلف فناورانه و دانش بنیان، در بومی سازی ملزومات وارداتی، ارتقا کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی و تحولات آینده نزدیک باتوجه به تغییر روندهای جهانی در فراگیری خودروهای الکتریکی، گام اساسی در پیشرفت راهبردی این صنعت داشته باشیم.

وی افزود: «با توجه به اینکه صنعت روانکار فقط اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا میکند، امیدواریم با برنامه هایی که در زمینه داخلی سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازارهای داخل و خارج از کشور همکاری داشته باشیم.

در  این جلسه مهندس اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت های دانش بنیان دارد. ما بدنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه هایی در زمینه توسعه و ارتقا کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودروهای برقی در سال های آینده باید از هم اکنون تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه مانند انواع روغنهای دارای عمر روانکاری بالا و گریسهای خاص را شروع کنیم.

در این جلسه دکتر حدادپور معاون پژوهش و فناری دانشگاه، دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر جمشیدی رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت و دکتر عینی معاون پژوهشی دانشکده در خصوص ظرفیتهای همکاری و سوابق همکاری های موثر دانشگاه با سایر صنایع صحبت کردند.

همینطور در این جلسه جناب آقای تولیت معاون مالی و اقتصادی، جناب آقای دکتر کامیار معاون و جناب آقای تدین مدیر طرح و توسعه(R&D) و جناب آقای صدقی مدیر کنترل کیفی شرکت نفت ایرانول، به بیان دیدگاه ها و نقاط مشترک همکاری موثر با دانشگاه پرداختند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه توسط مهندس عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول و دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید. پس از تبادل تفاهم نامه مقرر شد طی جلسات مشترک ماهانه در خصوص پیشرفت مفاد تفاهم نامه، اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد