Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه بخش عمده ای از فرآیندهای سازمانها به تبادل اطلاعات و داده ها وابسته می باشد و بخش عمده ای از این تبادل اطلاعات بر بستر شبکه های محلی و شهری صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مسترشبکه، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر دنیا، بسیاری از کسب و کارها به دورکاری و یا رعایت فاصله اجتماعی در محل کار روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع موجب افزایش تقاضا برای برقراری ارتباط بر بستر شبکه و همچنین افزایش نیاز به واردات تجهیزات شبکه شده است. زیرا تنها روش برای برقراری روابط کاری از راه دور ایجاد یک زیر ساخت شبکه مطمئن است.

حال ایجاد و راه اندازی شبکه نیازمند یک سری اقدامات است که شامل:

ـ بررسی زیرساخت شبکه

ـ تجهیزات موجود شبکه و یا تجهیزات مورد نیاز

ـ بررسی ابعاد شبکه

ـ طراحی پلن مناسب

ـ بررسی هزینه های مربوطه

ـ زمان مورد نیاز برای انجام کلیه اقدامات

ـ آینده نگری

ـ نگهداری بستر راه اندازی

حال چگونه می توان با حداقل هزینه بهترین زیر ساخت شبکه را ایجاد نمود:

بیشتر فعالیتهای راه اندازی شبکه مربوط به زیرساخت آن است. مثلاً در نظر گرفتن ابعاد شبکه از لحاظ تعداد شعب، تعداد واحدهای کاری و تعداد کاربران شبکه، طراحی و انتخاب بهترین نحوه ارتباط بین شعب، بررسی و انتخاب مناسب ترین تجهیزات شبکه برای استفاده بخشی از فعالیت های مربوط، به زیر ساخت شبکه بستگی دارد.

 طراحی پلن و راه اندازی شبکه برای شبکه های بزرگ نیازمند تشکیل یک گروه متشکل از تخصصهای مختلف است. نتیجه این هم فکری و آنالیز مناسب، می تواند ایجاد یک شبکه کامپیوتری ایده آل را رقم بزند.

هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری از یک مورد به مورد دیگر متفاوت است. در کل عوامل موثر بر هزینه نصب و راه اندازی شبکه از حجم و گستردگی کار و اینکه تعداد کاربران شبکه و نودهای لازم آن چقدر است گرفته، تا تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز جهت راه‌اندازی مثل نوع سوئیچ شبکه و روتر به کار رفته در شبکه و سیستم مانیتورینگ و نرم‌افزارهای امنیتی و هشداردهنده برای آن، متغیر هستند. در این میان شرکت ها با توجه به نیاز و اهداف سازمان مربوطه می توانند اقدام به خرید تجهیزات نو، دسته دوم یا ریفر کنند.

برای مثال شاید خرید سرور HP جدید برای شرکتی با نیازهای کم کار منطقی نباشد. حال شما می توانید با خرید سرور ریفر و یا دست دوم هم نیازهای شبکه ای خود را بر طرف نمایید و هم هزینه را کاهش دهید. نکته ای که در این بین باید به آن توجه کرد این است که اگر این محصولات با کیفیت پایین و بدون خدمات پس از فروش و یا با خدمات ضعیف عرضه شوند، نه تنها سبب کاهش هزینه ها نمی شود بلکه هزینه های زیادتری را به شما تحمیل می کند.

همانطور که گفته شد خرید تجهیزات دست دوم و ریفر می تواند تا حدود زیادی هزینه های خرید تجهیزات شبکه را کاهش دهد، اما به این نکته توجه کنید اگر قیمت دستگاهی که به آن نیاز دارید از حد معمول پایین تر است، مطمئنا یا از کیفیت پایینی برخودار است و یا دارای خدمات پس از فروش نمی باشد.

 پس توصیه ما به شما این هست حتی اگر به جای تجهیزات نو ، می خواهید تجهیزات دست دوم و یا حتی ریفر را خریداری نمایید، حتما توجه کنید، آنها را از شرکت های مطمئنی خریداری نمایید. زیرا این تجهیزات حتی اگر به صورت دست دوم و یا حتی ریفر نیز خریداری شوند، قیمت بالایی داشته و در صورت مشکل می تواند علاوه بر ایجاد بار هزینه ای مجدد، در کار یک شرکت نیز اختلال ایجاد نماید.

فروشگاه اینترنتی مسترشبکه به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در ایران کلیه محصولات خود را با کیفیت بالا و بهترین خدمات پس از فروش ارائه می نماید. پس شما می توانید حس خوب خریدی مطمئن را در این فروشگاه تجربه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مستر شبکه راه اندازی شبکه تجهیزات شبکه دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی

وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: مازندران به عنوان نگین سرسبز ایران از مزیت‌های ویژه‌ای در تولید و تامین محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد به نحوی که رتبه اول در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و برخورداری از موهبت دریا و بنادر مستعد و قابل توسعه منطقه ویژه اقتصادی و قرار گرفتن در جایگاه منطقه آزاد تجاری، فرصت‌های بسیار مناسبی را در تامین امنیت غذایی و کالا‌ها و محصولات مورد نیاز کشور دارد که توجه مسئولین بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آن یک امر ضروری می‌باشد.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت رشد و توسعه فعالیت‌های تجاری با کشور‌های حوزه خزر شکل گرفته است، افزود: برخورداری و مزیت‌های حوزه خزر از جهت توسعه صادرات، خصوصا محصولات کشاورزی و نیز تامین کالا‌های مورد نیاز کشور از جمله روغن خام، گندم، دانه‌های روغنی، خوراک دام و ... همچنین ورود موقت کالا و ترانزیت و سوآپ آن می‌تواند منجر به توسعه چندوجهی استان و رشد اقتصاد دریاپایه گردد.

وفائی نژاد تسریع در توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله توسعه فعالیت‌های حمل و نقل ریلی و ایجاد شرکت‌های حمل و نقل سراسری و بین المللی و توسعه راه‌ها و ایجاد سیلو‌ها و مخازن را از ضروریات توسعه فعالیت‌های تجاری بر شمرد و گفت: این امر می‌تواند در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و خلق موقعیت‌های جدید برای توسعه استان گردد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ضرورت توجه به سرمایه گذاری پایدار برای ذخیره استراتژیک کالا از جمله ایجاد سیلو و مخازن روغن خام در استان را فرصتی مناسب برای دور زدن تحریم‌ها و پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدات برشمرد و افزود: پروژه ساخت ۲۵ هزار تن مخازن روغن نکا و ضرورت تسریع در مصوبات دولت در این خصوص موجب رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

وفائی نژاد در پایان به مزیت‌های تامین کالا‌های اساسی از جمله واردات ۸۰۰ هزار تن گندم و روغن خام که در دولت سیزدهم از مسیر بنادر استان مازندران صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: بهره برداری از ظرفیت بنادر شمالی می‌تواند فرصت مناسبی برای افزایش تراز تجاری و رونق اقتصادی و توسعه مبادلات تجاری با کشور‌های حاشیه خزر، تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و کالا‌های اساسی و استراتژیک کشور و دور زدن تحریم ها، کاهش هزینه‌های تمام شده واردات کالا‌های اساسی و صرفه جویی در منابع را فراهم نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن