Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:43:54 GMT

اوقاف ۲۱۵ واحد مسکونی برای نیازمندان می‌سازد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۴۸۶

اوقاف ۲۱۵ واحد مسکونی برای نیازمندان می‌سازد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره اوقاف زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی گفت: قرار است در قیدار ۲۱۵ واحد مسکونی و ۷۰ یا ۸۰ مغازه تجاری ساخته می‌شود که کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن انجام شده است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای بهره‌گیری بیشتر از عواید موقوفات پروژه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف اجرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موقوفات فرصتی برای هدایت درآمد سرمایه‌گذاران به سمت جاودانگی است، گفت: از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم، بیایند در این کار خیر شریک شوند.

کرمی با بیان اینکه در بخش بهره‌وری موقوفات یکی از برنامه‌های اوقاف ایجاد درآمد برای درصد بالایی از رقبات و موقوفات بوده است، تصریح کرد: احیا و فعالسازی ظرفیت‌های بالقوه رقبات و موقوفات متصرفی با توجه به طرح جامع راهبردی و شناسایی مزیت‌های نسبی و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان از دیگر اقداماتی است که در این بخش انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از راه‌اندازی معاونت اقتصادی و بهره‌وری در اوقاف خبر داد و گفت: این معاونت طی چند سال گذشته آغاز به فعالیت کرده، ولی کارهای بزرگی برای اجرا دارد.

کرمی با اشاره به اینکه در گذشته به بحث سرمایه‌گذاری از محل موقوفات توجه چندانی نشده است، گفت: در واقع سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار محدود بوده است و شامل تالار احسان قیدار، موقوفه هوشمند، چند سرمایه‌گذاری جزئی در ابهر است و از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری اوقاف که اخیراً انجام شده پروژه پیامبر اعظم (ص) ۲، پروژه پیامبر اعظم (ص) یک با ایجاد ۱۰ باب مغازه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این قرار است در قیدار ۲۱۵ واحد مسکونی و ۷۰ یا ۸۰ مغازه تجاری ساخته می‌شود که کارهای مطالعاتی و کارشناسی آن انجام شده است و محل استقرار این واحد در بافت فرسوده شهر بوده تا مشکل اقشار آسیب‌پذیر برطرف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: یک طرح سرمایه‌گذاری دیگر بحث کاشت زیتون در طارم است که شامل ۲۸۰ هکتار است که از سال قبل کلید خورده و عن قریب آغاز خواهد شد و ۶ کیلومتر لوله‌گذاری، حفر ۵ حلقه چاه و جانمایی استخر و … از جمله اقداماتی است که اوقاف در حوزه سرمایه‌گذاری انجام داده است، موضوعی که باعث اشتغالزایی ۱۰۰ نفر خواهد شد.

کد خبر 5130780

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل اوقاف زنجان اشتغال ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه دهه فجر آمار کرونا گرگان بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا شیراز قوه قضاییه شهرکرد شهرستان کرج دادگستری استان سمنان اوقاف و امور خیریه استان زنجان سرمایه گذاری انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، ضمن اظهار خرسندی از همزمانی جشن ۳۴ سالگی شرکت با آغاز مدیریت وی، هلدینگ ثمسکن را تولیدکننده اصلی‌ترین محصول مورد نیاز مردم دانست و گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری‌ای مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت یکصد هزار واحد مسکونی با نگاه به ظرفیت و توان مجموعه اشاره کرد و گفت: این پروژه با سبدی تحت سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

جعفری گفت: همگی باید تلاش کنیم تا برند ثمسکن به برترین برند کشور در حوزه تخصصی خود مبدل شود و بتواند علاوه بر بازار داخلی در خارج از کشور نیز به خوشنامی فعالیت کند. چه بسا این امکان با توجه به ظرفیت‌های مهندسی و سرمایه‌گذاری شرکت وجود دارد.

وی افزود: هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک معظّم مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم.

دیگر خبرها

  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود