Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@00:04:30 GMT

یوآن به اصلی‌ترین ارز مبادلاتی جهان تبدیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۷۶۴۳

یوآن به اصلی‌ترین ارز مبادلاتی جهان تبدیل می‌شود

یک کارشناس اقتصادی بر این باور است که چین به زودی و به خاطر عملکرد خوبی که در دوران کرونا داشته آمریکا را از جایگاه اقتصاد برتر جهان پایین خواهد کشید.

به گزارش مشرق، جرالد سلنته، کارشناس اقتصادی و ناشر ژورنال ترندز، می‌گوید: چین تنها اقتصادی بود زمانی که شیوع ویروس کرونا کمر اقتصاد جهانی را خم کرده بود، توانست سرپا بایستد و پیش‌بینی می‌شود، به زودی جایگاه آمریکا به عنوان قدرت برتر اقتصادی را تصاحب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چین طی سال جاری هم مرکز توجهات خواهد بود و چشم‌انداز آینده حاکی از آن است که همانگونه که آمریکا در جنگ جهانی دوم جایگاه برتر را داشت، چین هم در قرن ۲۱ جایگاه برتر را داشته باشد و به زودی جایگزین آمریکا در اقتصاد جهانی شود.

سلنته گفت: قرن ۲۰ قرن آمریکا بود اما قرن ۲۱ متعلق به چینی‌ها خواهد بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تمرکز واشنگتن روی به راه انداختن جنگ است، اما چین روی فعالیت‌های اقتصادی‌اش تمرکز کرده است.

سلنته در پیش‌بینی‌های خود حتی پا را فراتر گذاشت و عنوان کرد: آمریکا در حال حاضر همان جایگاهی را دارد که انگلیس پس از جنگ جهانی اول داشت و در آن زمان دلار جای پوند انگلیس به عنوان ارز غالب جهانی را گرفت.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: من پیش‌بینی می‌کنم که طی چند سال پیش‌رو یوآن چین به اصلی‌ترین ارز مبادلاتی در جهان تبدیل شود و دلار آمریکا شبیه آنچه برای پوند انگلیس اتفاق افتاد، جایگاه خود را از دست داده و پایین کشیده شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی چین امریکا یوآن چین دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • جنایات رژیم صهیونیستی به مساله اول رسانه‌های جهانی تبدیل شده است
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی