Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله نورمفیدی گفت: با بهره گیری از جشنواره اقوام ایران زمین باید شرایطی برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی های گلستان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» عصر امروز در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان گلستان اظهار کرد: دیوار دفاعی گرگان و شهر قدیمی جرجان برای استان بسیار حائز اهمیت است و باعث می شود که گردشگر با تاریخ و تمدن این منطقه آشنا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: دیوار دفاعی گرگان پس از دیوار چین بزرگترین دیوار آجری جهان به شمار می رود و متاسفانه بر اثر غفلت و عدم توجه به این  دیوار  دفاعی باعث شده که بخش عمده ای از این دیوار تخریب شود.

 

آیت الله نورمفیدی متذکر شد: اگر بتوانیم دیوار دفاعی گرگان را احیاء کنیم قطعا این منطقه جاذبه جهانی پیدا می کند و بسیار حائز اهمیت است که به این موضوع بپردازیم.

 

وی یادآور شد: شهر قدیمی جرجان، جزیره آشوراده و دیوار دفاعی گرگان موضوعاتی است که به آن تاکید دارم و باید همه به این موضوعات توجه کنند و قطعا این آثار تاریخی می تواند به گردشگری کمک کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران موضوع بسیار مهمی است و آثار خوبی برای استان گلستان به همراه داشته است.

 

آیت الله نورمفیدی بابیان اینکه این جشنواره باعث آشنایی اقوام ملی می شود، یادآور شد: مردم پیش از کرونا از این جشنواره استقبال خوبی داشتند و باید در این جشنواره به آشنایی فرهنگ ها و صنایع دستی و غیره اهتمام شود.

 

وی افزود: باید با بهره گیری از جشنواره اقوام شرایطی را برای معرفی هرچه بیشتر توانمندی های گردشگری گلستان به دیگر استان های کشور به وجود بیاوریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره امسال به صورت مجازی برگزار می شود باید با کمیت و کیفیت بیشتری برگزار شود و باید جاذبه لازم برای این جشنواره در فضای مجازی در نظر گرفته شود.

 

آیت الله نورمفیدی به جزیره آشوراده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این جزیره و توسعه گردشگری آن برای استان بسیار حائز اهمیت است.

 

وی افزود: استان گلستان یک استان صنعتی نیست و اقتصاد آن برپایه کشاورزی است و حوزه گردشگری می تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بابیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد، یادآور شد: میراث جهانی قابوس یک بنای شاخص و منحصربه ‌فرد برای استان و کشور است و باید به موضوعات مرمت و حفاظت این اثر منحصر به ‌فرد جهانی توجه ویژه داشت.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره اقوام ایران زمین گلستان جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان جشنواره اقوام ایرانی جشنواره اقوام آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه دیوار دفاعی گرگان آیت الله نورمفیدی برای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود

ایسنا/قم ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در حالی آغاز شده است که قم در این نمایشگاه غرفه داشته و به معرفی ظرفیت‌های صادراتی استان می‌پردازد.

 این نمایشگاه از صبح امروز هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

قم جزء ۳۱ استانی است که در این نمایشگاه به معرفی توانمندی‌های صادراتی خود در حوزه‌های مختلف همچون صنعت، کشاورزی و صنایع دستی پرداخته است.

محصولاتی همچون انگشتر، پسته، کفش، آرایشی و بهداشتی، سنگ‌های زینتی بخشی از کالاهای صادراتی قم هستند که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گذاشته شده است.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴  در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران برپا شده و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • مختومقلی فراغی از محور‌های وحدت در گلستان است
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک