Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین آزمایش انتقال امن کوانتومی فوتون‌ها از سازمان انرژی اتمی ایران تا برج میلاد با حضور با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح آغاز ‌شد.

خبرگزاری میزان - سومین آزمایش انتقال امن کوانتومی فوتون‌ها از سازمان انرژی اتمی ایران تا برج میلاد، با حضور علی اکبر صالحی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در آستانه دهه مبارک فجر روز دوشنبه ۶ بهمن‌ماه در محل برج میلاد رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش با تجهیزات پیشرفته و به همت متخصصان و پژوهشگران مرکز فناوری‌های کوانتومی سازمان انرژی اتمی ایران انجام می‌شود. در این روش انتقال با برقراری ارتباط کوانتومی مبتنی بر درهم‌تنیدگی، پیام‌ها به شیوه‌ای امن رمزگذاری و انتقال اطلاعات در مسیر مشخص‌شده بین دونقطه موردنظر انجام می‌شود.

سپس پیام موردنظر توسط کلید کوانتومی رمزگذاری، به مقصد ارسال و در آنجا مجدداً به کمک کلید کوانتومی که به دلیل بهره‌گیری از درهم‌تنیدگی کوانتومی قابل کپی‌برداری و هک نمی‌باشد، رمزگشایی می‌شود.   اخبار لحظه لحظه این مراسم را با میزان بخوانید:   آغاز مراسم رونمایی از دستاورد ارتباط کوانتومی فضای آزاد ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۲۰:۰۵ مراسم رونمایی از دستاورد ارتباط کوانتومی فضای آزاد با هزار و ۶۵۰ متر بین پردیس مرکزی سازمان انرژی اتمی و تراز ۳۰۰ متری برج میلاد آغاز شد.   از جمله برنامه‌های این مراسم عبارتند از:    توزیع کلید کوانتوم/ رمزنگاری کوانتومی مبتنی بر درهم تنیدگی کوانتومی در فضای آزاد   شروع پروژه ارتباط کوانتومی برج میلاد تا برج آزادی به مسافت حدود ۷ کیلومتر   به سوی لیدار/ رادار کوانتومی (شناسایی اهداف رادار گریز، تعیین جنس و فاصله)   به سوی ماهواره کوانتومی (پهپاد، بالن و در نهایت ماهواره)   شروع پروژه رمزنگاری کوانتومی در بستر فیبر از پردیس مرکزی سازمان انرژی اتمی تا سایت فردو   سنجه شناسی(مترولوژی) کوانتومی     انقلاب ارتباطات با صنعت هسته‌ای؛ افزایش سرعت، امنیت و ظرفیت انتقال داده‌ها ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۶:۱۲

در ارتباطات کوانتومی، اطلاعاتی که باید مخابره شود روی فوتون‌ها سوار می‌شود و سپس در فضای آزاد و یا فیبر نوری با ضریب اتلاف اطلاعات پایین، انتقال می‌یابد. در مخابرات کوانتومی از فوتون‌های درهم تنیده بهره گرفته می‌شود که منجر به افزایش سرعت، امنیت و ظرفیت انتقال داده‌ها می‌شود.

 

انقلاب ارتباطات با صنعت هسته‌ای؛ افزایش سرعت، امنیت و ظرفیت انتقال داده‌ها

کوانتوم چیست؟ / راهی برای حل معادلات پیچیده بشر ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۶:۱۰

رمزنگاری کوانتومی در فضای آزاد، رمزنگاری کوانتومی در بستر فیبر، مدارات مجتمع نوری، ناوبری کوانتومی، مترولوژی و رادار کوانتومی، ساعت اتمی، شبیه‌سازی کوانتومی و زیست‌شناسی کوانتومی از جمله پروژه‌های در دست اجرا توسط سازمان انرژی اتمی است.

کوانتوم چیست؟ / راهی برای حل معادلات پیچیده بشر

سومین آزمایش مهم انتقال اطلاعات به روش کوانتومی ۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۶:۰۸

سومین آزمایش انتقال امن کوانتومی فوتون‌ها از سازمان انرژی اتمی ایران تا برج میلاد با حضور جمعی از وزرا و معاونین رئیس جمهور در آستانه دهه فجر در برج میلاد برگزار می‌شود.

 سومین آزمایش مهم انتقال اطلاعات به روش کوانتومی برگزار می‌شود

  برچسب ها: کوانتوم هسته‌ای وزیر دفاع علی اکبر صالحی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کوانتوم هسته ای وزیر دفاع علی اکبر صالحی سازمان انرژی اتمی ایران رمزنگاری کوانتومی ارتباط کوانتومی ۱۳۹۹ ۱۱ ۰۶ برج میلاد فضای آزاد تا برج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای

راهکارهای تقویت همکاری‌ها و حمایت‌های سازمان ثبت در تثبیت مالکیت‌های مادی و معنوی سازمان انرژی اتمی در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای پیشانی اقتدار کشور است اظهار کرد: این حوزه در راه رسیدن به اهداف بزرگ خود شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است و باید با همه توان برای تسریع و تسهیل امور این سازمان و تلاشگران آن تلاش کنیم.

وی با اعلام آمادگی کامل سازمان ثبت برای تثبیت کامل مالکیت اراضی و املاک این سازمان و صدور اسناد آن‌ها گفت: آمادگی داریم با انعقاد تفاهم نامه جامع همکاری، خدمات مهمی را در حوزه املاک و کاداستر، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات، ثبت مالکیت‌های معنوی و شناسه ملی اشخاص حقوقی با تسهیل و تسریع و ایجاد مسیر ویژه برای این سازمان و شرکت‌های زیرمجموعه و همکار آن ارائه دهیم.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صیانت از اموال و دارایی‌های فکری این سازمان جهت توسعه و گسترش فعالیت‌ها بویژه در بخش نیاز شرکت‌های دانش بنیان و نوآور به خدمات حوزه طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و اختراعات و تثبیت مالکیت آن‌ها افزود: مرتفع کردن این نیازها مرهون مساعدت‌های سازمان ثبت است و با امضاء تفاهم نامه مشترک می‌توان گام‌های بزرگ و عملی برای حفظ و صیانت از این دارایی‌ها برداشت.

وی با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمنان برای ضربه زدن به دستاوردهای بزرگ هسته‌ای اظهار کرد: ۱۳ موسسه پژوهشی قدرتمند با منابع بسیار زیاد و برخورداری از ظرفیت رسانه‌ای و شبکه‌ای گسترده در غرب با رصد مستمر فعالیت‌های ما سعی در مخدوش کردن جریان اطلاع رسانی و اخبار پیرامون صنعت هسته‌ای کشور را دارند تا به جای خدمات گسترده این عرصه برای مردم و کشور، تصویری سیاسی و امنیتی از آن ارائه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق به شبکه تزریق کرده است و طی ۱۰ سال موجب صرفه جویی ۱۰۳ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی شده است.

در این دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و هیئت همراه از آزمایشگاه‌های تولید رادیو داروهای درمانی و مجموعه تولیدی کیت‌های رادیو دارویی این سازمان بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای