Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@17:25:03 GMT

توقیف ۴۵هزار ماینر غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۸۷۲۹

توقیف ۴۵هزار ماینر غیرمجاز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدحسن متولی زاده قائینی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در مراسم نشت مدیریت بار ضمن اشاره به خاموشی رخ داده اخیر گفت: این خاموشی تنها 1.5 درصد از انرژی تامین شده را در برگرفته و ما در آن مقطع زمانی 98.5 درصد از انرژی مورد نیاز را تامین کرده بودیم اما به دلیل وابستگی شدید زندگی مردم به برق تبعات گسترده‌ای به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به تلاش شبانه روزی صنعت برق در 10 روز گذشته به منظور تامین پایدار برق گفت: همکاری خوبی با صنایع شکل گرفت تا بدین وسیله بتوانیم زمینه مدیریت شرایط را مهیا کنیم.

*محدودیت تامین گاز عامل خاموشی احتمالی چهارشنبه

وی افزود: در شرایط کنونی محدودیت تامین گاز نیروگاه‌ها سبب شده تا بار دیگر نگران تامین برق پایدار شویم و از این  رو بار دیگر از مردم می‌خواهیم تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

این مقام مسئول در توضیح نقش مردم به منظور عبور از این شرایط گفت: 80 درصد از گاز طبیعی و 40 درصد از برق تولید شده در حال حاضر به استفاده مشترکان خانگی می‌رسد و همین امر خود به معنای نقش پررنگ مردم است.

*تامین روشنایی معابر بین شهری یک رویه غلط است

متولی زاده در بیان اینکه هیچ راهی وجود ندارد تا بدون کمک مردم بتوانیم به سلامت از این شرایط گذر کنیم، گفت: عبور بدون خاموشی از شرایط فعلی بدون همراهی مردم میسر نیست.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به اقدامات این شرکت به منظور صرفه جویی در مصرف برق به خاموشی معابر اشاره کرد و گفت: بر اساس یک رویه غلط، معابر بین شهری در طول شب با چراغ روشن می‌شود در حالیکه مطابق استانداردهای جهانی تنها معابری که عابر پیاده از آن گذر می‌کند نیاز به خاموشی دارد.

*هر چراغ برق، معادل 1000 لیتر سوخت مصرف می‌کند

وی در بیان اینکه هر پایه چراغ برق معادل یک واحد مسکونی برق مصرف می‌کند، گفت: اگر اصلاح روشنایی معابر صورت پذیرد شاهد صرفه جویی 1000 لیتری در مصرف سوخت و همچنین کاهش انتشار 3 تن دی اکسید کربن خواهیم بود.

متولی زاده با اشاره به تلاش شرکت توانیر به منظور اصلاح روشنایی معابر گفت: در حال حاضر با تلاش همکاران 720 هزار چراغ برق خاموش شده است.

*45 هزار ماینر غیرمجاز توقیف شد

این مقام مسئول در بیان اقدام توانیر در حوزه رمز ارزها گفت: تمامی مراکز مجاز استخراج رمز ارز طبق توافق نسبت به قطع برق خود اقدام کردند و 45 هزار ماینر غیر مجاز نیز توسط مردم و مسئولان شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به پویش انرژی همدلی گفت: این پویش به نحوی طراحی شد تا هزینه کاهش مصرف هر شهر با تعرفه صادراتی محاسبه و به منظور کار خیریه در اختیار نهاد هر شهر قرار گیرد.

متولی زاده در پایان ضمن ابراز امیدواری از همکاری مردم و مسئولان شهری و شرکت در چویش همدلی گفت: امیدواریم مردم و مسئولان شهری از این طرح استقبال کرده و زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی را مهیا کنند و به صورت فردی و احتماعی نسبت به شرکت در این چویش اقدام کنند.

پربیننده ترین چه کسانی به جای سهمیه بنزین، پول می‌گیرند؟ نفتکش ایرانی توسط اندونزی توقیف شد قطع برق از فردا شروع می‌شود؟ خانوارهای بدون خودرو یارانه بنزین می‌گیرند اقتصاد ایران در گذار از بحران (قسمت یازدهم)/ بازار متشکل انرژی جایگزین یارانه ظالمانه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر متولی زاده صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت‌های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 سیدصمد ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرماو گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند، گفت: با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مادر یک دهه اخیر و قبل از سال۱۴۰۱در مصرف کودهای فسفاته وپتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشوردچار کم‌مصرفی شده بودیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان طی سال های۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کودهای فسفاته پتاسه‌و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

این مقام مسئول از استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ضیائی با تاکید اینکه مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و۳۱۲ تن تامین شده است و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و ۵۹۰ تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و ۴۴۴ تن محقق شده است.

ضیائی در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • متخلفان استخراج غیرمجاز رمز ارز ١٠٠ برابر نرخ انرژی جریمه می شوند
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمز ارز
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم