Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:30:54 GMT

80 درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۹۹۳۴۷

80 درصد صادرات گیلان از گمرک آستارا انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، کاشفین ۳۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در گمرک این شهرستان امروز به مناسبت ۲۶ ژانویه مصادف با ۶ بهمن روز جهانی گمرک با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و ناظر گمرکات گیلان در محل فرمانداری موردتجلیل قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان امروز در جمع کاشفین  ۳۲۴ کیلوگرم هروئین در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان گیلان ۶ کمیته و یک کمیسیون تخصصی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اسماعیل حیدری آزاد تعداد شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر را به ترتیب سه‌هزار، ۸۰۰ و ۱۲هزار نفر دانست و گفت: همسایگی با بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده مواد مخدر یعنی افغانستان هزینه‌های زیادی را برای کشور به ارمغان آورده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان مواد مخدر را در دنیا چهارمین تجارت پرسود دانست و افزود: مافیای مواد مخدر جهان زیرکانه اقدام به تولید و توزیع انواع مختلف مواد مخدر می‌کنند و در این بین نوجوانان و جوانان بیش از دیگر افراد جامعه در خطر گرایش به مصرف مواد مخدر هستند.

حیدری آزاد با بیان اینکه گیلان یک استان گردشگرپذیر است، اما به لحاظ کشف مواد مخدر در سطح کشور در جایگاه سوم قرار دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های رشت، رودبار، آستانه‌اشرفیه و انزلی براساس پایش‌های صورت‌گرفته به لحاظ افزایش کشفیات مواد مخدر به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

استقرار ۲ دستگاه ایکس‌ری پرسرعت در گمرک آستارا

ناظر گمرکات استان گیلان نیز در جمع کاشفین ۳۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان آستارا اظهار کرد: دخالت دادن تمام امور کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک با هدف برون‌رفت از بیماری کرونا، شعار امسال ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک تعیین شده است.

ابوالقاسم یوسفی‌نژاد با بیان اینکه مراودات تجاری گمرک شهرستان آستارا در ایام کرونا با وجود قرمز بودن وضعیت این شهرستان، تداوم داشت، افزود: میزان صادرات و واردات کالا از گمرکات استان طی ۱۰ ماه گذشته به ترتیب ۴۶ و ۳۳ درصد افزایش داشته که بیشترین حجم صادرات به گمرک شهرستان آستارا تعلق دارد.

 ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به استقرار یک دستگاه ایکس‌ری کامیونی در گمرک شهرستان آستارا تصریح کرد: پس از اتمام پروژه به‌سازی محوطه اداره‌کل گمرک این شهرستان قرار است دو دستگاه ایکس‌ری پرسرعت نیز در محوطه اداره‌کل گمرک شهرستان آستارا مستقر شود.  

۸۰ درصد از صادرات گیلان از گمرک آستارا انجام می‌شود

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا نیز در جمع کاشفین ۳۲۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در محل سالن جلسات فرمانداری، گمرک شهرستان آستارا را نگین گمرکات جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: گمرک این شهرستان تنها گمرکی است که تمام رویه‌های گمرکی در آن اجرا می‌شود.

کریم رسولی با بیان اینکه ثبت ۶۰۰ میلیون دلار صادرات در سال، هدفی است که در سطح ملی برای گمرکات استان گیلان پیش‌بینی‌شده که از این مقدار، ۵۱۰ میلیون دلار آن تحقق یافته است، گفت: ۸۰ درصد از صادرات گمرکات استان گیلان به مرزهای دریایی، ریلی و زمینی شهرستان آستارا تعلق دارد.

وی مقدار کالا صادراتی از مرز زمینی این شهرستان را ۷۳ هزار تن به ارزش ۴۲۹ میلیون دلار و مقدار کالای وارداتی را ۲۱۱ هزار تن به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار دانست و بیان کرد: بااین‌که برای راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا کد گمرکی صادر نشده، ولی ۵۰ درصد از واردات کالا به گمرک ریلی تعلق دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر گمرک هروئین استان گیلان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گمرک شهرستان آستارا گمرکات استان گیلان میلیون دلار ۳۲۴ کیلوگرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۹۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان