Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی اولین جلسه کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی  برگزار شد.

امین رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان در این جلسه که با حضور مسئولان و نمایندگان دانشگاهها و نهادهای دانشگاهی استان برگزار شد با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد:دانشگاهها باید بعنوان مبدا همه تحولات، همانطور که نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند در ادامه راه انقلاب و گام دوم نیز حضور پرشور و تحول آفرین در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی اظهار کرد: اجرای برنامه های فرهنگی ویزه دانشجویان در خصوص گرامیداشت ایام دهه فجر باید با حساسیت و ظرافت خاصی صورت گیرد تا بر غنای فکری و اندیشه دانشجو در خصوص اهمیت شکل گیری و ادامه انقلاب و آرمانهای آن افزوده شود.

رستم زاده با تاکید بر لزوم اجرای کرسی های آزاد اندیشی در سطح دانشگاهها گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی همواره مورد تأیید و تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و متولیان فرهنگی در دانشگاهها نیز باید با رویکرد خلاقانه و متناسب با ذائقه دانشجویان نسبت به طراحی، تدوین و اجرای کرسی های آزاد اندیشی عمل کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به شخصیت متعالی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: باید با برنامه ریزی و کارهای پژوهشی علمی، الگو و ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی استخراج، مدل سازی به شکل یک فرهنگ ترویج و توسعه یابد و ایام الله دهه فجر می تواند بعنوان یکی از بهترین فرصتهای پرداختن به این موضوع باشد.

رئیس کارگروه دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر آذربایجان غربی با اشاره به شرایط کرونایی جامعه اظهار کرد: با توجه به محدودیتهای حاصل از شیوع بیماری کرونا در اجرای برنامه های فرهنگی، باید حضور در فضای مجازی بعنوان یک هدف راهبردی در اجرای رویدادهای فرهنگی مدنظر قرار گرفته و با مدل مهندسی شده و حرفه ای در این فضا حضور پررنگ و کیفی ایفاء شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن بعنوان یکی از منابع برنامه های دانشجویی مورد تاکید ویژه باشد، خاطرنشان کرد:هدف بیگانگان محدود و محصور ساختن خدا و دین در بین مردم خود و سایر کشورها می باشد بطوریکه در این کشورها خدا و دین را محدود به مکان خاص کلیسا و زمان خاص مثلا یکشنبه ها و ساعات خاص کرده اند لذا چنین برداشتی از دین و تسری فرهنگ سازی آن یکی از اولویت های اصلی بیگانگان می باشد و در حال حاضر در کشورها و خصوصا دانشگاهها باید از قرآن کریم بعنوان منبع عظیم تعالی بشری بطور کامل و حرفه ای و ظریفمندانه  بهره برده و در برنامه های دهه فجر به آموزه های آن به شکل خلاقانه و جذاب برای جوانان توجه بیشتری داشت.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، در ادامه حاضرین و نمایندگان دانشگاهها به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در جهت اجرای کیفی برنامه های بزرگداشت ایام الله دهه فجر در استان پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی کرسی آزاداندیشی آذربایجان غربی جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  با هدف بررسی، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای انجام پروازهای حج تمتع استان آذربایجان غربی، اولین جلسه هماهنگی این عملیات با حضور روسا و مسئولین واحدهای شعبه ارومیه برگزار شد.

حامد هیدجی رییس  هما  در   آذربایجان غربی در این جلسه گفت: برای ارائه خدمات شایسته در حج سال جاری، لازم است مشکلات و موانع حج ۱۴۰۲ بررسی و رفع آنها در اولویت قرار گیرد.

وی درباره آمادگی شعبه ارومیه برای عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: برای انجام این عملیات، جلسات هماهنگی با عوامل و سایر دست اندرکاران مرتبط برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • گزارش تمرین پرسپولیس؛ اجرای برنامه‌های ویرا بعد از جلسه فنی
  • اجرای برنامه های تاکتیکی پرسپولیس پس از جلسه اوسمار با بازیکنان
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی
  • هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی
  • جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی