Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-در حالی که کمتر از 6 ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده، تکاپوی گروه‌ها، جناح‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف هر روز برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری بیشتر می‌شود. این، حق آحاد مردم و گروه‌های سیاسی است که با توسل به ابزارهای قانونی برای رسیدن به قدرت مشروع بکوشند و از جایگاهی که به دست می‌آورند برای خدمت به کشور و مردم و پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این حق قانونی، حفاظت از اساس نظام، اصول و آرمان‌های انقلاب، مصالح عمومی و منافع ملی نیز حق دیگری است که باید قبل از هر چیز رعایت شود تا بستری باشد برای اینکه حقوق همگان بدون آنکه مورد تعرض قرار بگیرد قابل استیفا باشد. لازمه حفاظت از اساس نظام و مصالح عمومی و منافع ملی اینست که دست افراد و جریان‌های نامحرم از منابع قدرت کوتاه باشد تا نتوانند اصول و آرمان‌های انقلاب را به بیراهه بکشانند .


متأسفانه در دهه هشتاد زمام اجرائی کشور به دست نااهلان و نامحرمان افتاد. در آن دوران تلخ و تأسف‌بار، یک جریان خطرناک تشنه قدرت که به دروغ سنگ انقلاب و نظام و مردم را به سینه می‌زد، آرمان‌ها و اصول را به انزوا کشاند و دروغ و دزدی و دغل را در جامعه نهادینه کرد بطوری که هنوز با اینکه در اواخر دهه 90 قرار داریم جامعه ما نتوانسته از مفاسد پدید آمده در آن دوران رهائی پیدا کند.

تأسف‌ بالاتر اینکه عده‌ای از روحانیون شناخته شده بدون آنکه شناخت کافی از این جریان انحرافی داشته باشند، از آن حمایت کردند و آن را بر موج احساسات دینی مردم نشاندند و به قدرت رساندند. این حمایت‌ها تا آنجا اوج گرفت که گفته رئیس‌جمهور آن دوران را گفته خدا دانستند، امام زمان علیه‌السلام را برای او هزینه کردند و قداستی برایش جعل کردند که حتی بزرگ‌ترین عالمان دینی را یارای هماوردی با او و باطل‌السحر او شدن نبود...


خواست خدا این بود که عملکرد خود این جریان انحرافی، عامل رسوائی عناصر اصلی آن شود و کشور به شکل معجزه‌آسائی از این خطر بزرگ، موقتاً نجات پیدا کند. آنچه مایه نگرانی بود و اکنون نیز هست، اینست که این جریان انحرافی در زمان مقتضی ریشه‌کن نشد و حتی فضای مناسب برای ادامه فعالیت تعدادی از عناصری که در رأس آن قرار داشتند و اساس فتنه بودند همچنان در اختیارشان قرار داده شد.
نکته قابل تأمل اینست که جریان انحرافی باز هم از شگرد سال‌های اول شکل گرفتن خود در دهه 80 استفاده می‌کند و افراد معمم وابسته به آن در مساجد، در رسانه ملی و در سایر تریبون‌ها ابتدا زبان به انتقاد و اعتراض از وضع موجود می‌گشایند و سپس مخاطبان خود را به رأس این جریان به عنوان ناجی کشور ارجاع می‌دهند! عناصر وابسته به جریان انحرافی در مجلس هم حضور دارند و از آن طریق هم به زمینه‌سازی برای رسیدن رأس این جریان به رأس قوه مجریه تلاش می‌کنند. اطلاعات موجود نشان می‌دهد پول و امکانات کافی نیز در اختیار جریان انحرافی قرار دارد و این جریان می‌تواند در تبلیغات انتخاباتی دست بالا را نسبت به دیگران داشته باشد و در فریب دادن مردم موفقیت‌هائی به دست بیاورد.
راه صحیح اینست که شورای نگهبان هوشیاری نشان دهد و راه را بر ورود رأس این جریان به رقابت انتخاباتی ببندد. اگر تیغ شورای نگهبان تیز است، این تیزی باید برای جلوگیری از افتادن این انقلاب که خون‌بهای شهیدان است به دست نااهلان و نامحرمان بکار گرفته شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد جریان انحرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • واکنش ایران به ادعای مجدد کویت درباره میدان آرش
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا