Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@04:33:28 GMT

ازسرگیری حمل و نقل دریایی میان قطر و مصر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۴۶۲

ازسرگیری حمل و نقل دریایی میان قطر و مصر

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مصر پس از بهبود روابط با قطر، گام جدیدی را در راستای تقویت روابط میان دو کشور برداشت.

طبق این گزارش، وزارت حمل و نقل مصر اعلام کرد که فعالیت حمل و نقل دریایی و کشتیرانی میان مصر و قطر در سایه تعهدات متقابل میان دو کشور، از سرگرفته شده است.

در همین حال، رضا اسماعیل، رئیس بخش حمل و نقل دریایی مصر گفت که وزارت خارجه کشورش نیز با ازسرگیری فعالیت کشتیرانی میان بنادر دو کشور موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه مصر پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قاهره و دوحه دو یادداشت تفاهم در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک فیمابین امضا کردند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران با تلاش‌های کویت در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

310 310

کد خبر 1480000

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟