Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:38:50 GMT

سوز سرمای هوای زنجان فروکش می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۱۵۵۲

سوز سرمای هوای زنجان فروکش می‌کند

حسین سلطانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیش بینی می شود با روند افزایشی تدریجی هوا که تا اواخر هفته جاری ادامه خواهد داشت، میزان دمای کمینه این استان به مرز بالای صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه میزان دمای فعلی هوای شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد گرمتر شده است، اظهار داشت: طی ۲۴ گذشته فرودگاه و دانشگاه زنجان، خیرآباد و حلب با دمای ۱۲- درجه سانتیگراد و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان به ثبت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سلطانی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه شاهد استقرار شرایط جوی پایدار در استان بوده و آسمان نیز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، افزود: شرایط جوی پایدار می تواند موجب افزایش میزان آلاینده ها در مناطق صنعتی استان و کاهش کیفیت هوا را نیز در پی داشته باشد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از روز پنجشنبه با نفوذ سیستم ناپایدار جوی به منطقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید زنجان را تا روز جمعه درخواهد نوردید که سرعت آن به ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز می تواند برسد.

سلطانی با بیان اینکه احتمال بارش برف و باران در روز پنجشنبه نیز وجود دارد، افزود: عصر جمعه با استقرار کامل سامانه نفوذی به منطقه و استان، میزان بارش ها نیز افزایش خواهد یافت و مردم زنجان تا صبح شنبه شاهد این بارندگی ها خواهند بود.    

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان تغییرات آب و هوا بارندگی اداره کل هواشناسی زنجان زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد

ایسنا/آذربایجان غربی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ غربی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت با احتمال گرد و خاک از دوشنبه (۱۷ اردیبهشت ماه) همه مناطق استان را تا اواخر هفته دربر می‌گیرد. 

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت براثر تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست. 

کریمی نسبت به تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات هشدار داد.

این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان شوط با ۲۹ میلیمتر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است، افزود: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین و تخت سلیمان تکاب با ۵.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان گزارش شده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • پیش بینی جوی نسبتا آرام و پایدار بر آسمان کرمان
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • سامانه بارشی جدید در راه خوزستان
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد