Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آغاز همکاری این تشکل دانشجویی در طرح سراسری شهید حاج قاسم سلیمانی برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا خبر داد.

محمدرضا دهقان‌پور فراشاه، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از همکاری این تشکل دانشجویی در اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور بیماریابی و حمایت از بیماران کرونایی در مناطق محروم شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: باید با رویکردی جهادی، با همدلی و تدبیر به موضوع مقابله با ویروس کرونا نگریسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراشاه افزود: بسیج تمام امکانات و توان خود را در خدمت به مردم به میدان آورده است و همه تلاش‌ها در این جهت است تا با کمک کردن به کادر مدافع سلامت در پیشگیری از ویروس منحوس کرونا نقش‌آفرین باشیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی وظایف متعددی تبیین و تقسیم شده است، گفت: در این طرح هر کدام از متولیان حوزه سلامت از جمله بهداشت و بسیج در تلاش هستند تا علاوه بر کنترل بیماری و قطع زنجیره شیوع ویروس، رفاه نسبی خانوار‌ها را مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» عملیاتی شده که بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان یکی از مجریان این برنامه در محورهای: تقسیم بندی شهرستان جیرفت به بلوک بندی‌های چندگانه، اعلام ماموریت تیم‌های رصد و شناسایی هر بلوک و اتباط گیری از خانواده، پرسش و پاسخ و بررسی وجود یا عدم وجود علائم مربوط به بیماری کرونا در بین اعضای خانواده، آموزش‌های پیشگیری از بیماری کرونا به افراد در معرض خطر و دارای بیماری‌های زمینه ای، حضور دانشجویان جهادی در قالب تیم مراقبتی و درمانی، شناسایی خانواده‌های آسیب دیده از کرونا و برنامه ریزی جهت اهدای بسته‌های معیشتی و حمایتی به خانواده و همکاری در جهت نظارت بر امر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اصناف و اماکن شهرستان جیرفت همکاری خواهند کرد.

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در در تهران و سایر استان‌های کشور آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بسیج دانشجویی کرمان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد