Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@16:45:24 GMT

یزدی ها امسال ۱۳۸ درصد بیشتر زکات دادند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۹۲۲

یزدی ها امسال ۱۳۸ درصد بیشتر زکات دادند

مدیر کل کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی طی ۹ ماهه امسال ۲۶ میلیارد و ۹۲ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۱۳۸ درصدی داشته است.

به گزارش برنا؛ "محمد شجاعان" مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان این که در حال حاضر ۲۳ هزار و ۴۷۰ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۴۶ هزار و ۲۱۲ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند، اظهار کرد: زکات اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌ شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به این مطلب که ۸۳ درصد زکات در امور محرومان و ۱۷ درصد برای ساخت طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه مانند مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه طبق نیت زکات‌دهندگان هزینه شد، تصریح کرد: ۶۱ درصد زکات دریافتی برای معیشت محرومان، ۱۸ درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، ۱۱ درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، شش درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان و چهار درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

مدیر کمیته امداد استان ادامه داد: مردم خیراندیش استان یزد در سال جاری حدود دو میلیارد تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند که نیمی از آن فطریه عام و سادات و نیمی دیگر کفاره عمد و غیر عمد بوده است.

 شجاعان در پایان یادآور شد: نیکوکاران یزدی سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان استان ها کمیته امداد استان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک

صبح امروز مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک بازدید کرد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078485 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از آسایشگاه کهریزک
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز