Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@20:34:26 GMT

پژوهش آثار سینمایی را سنددار می کند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۳۹۵۹

پژوهش آثار سینمایی را سنددار می کند

نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینما معتقد است : تحقیق و پژوهش نیاز سینمای امروز است زیرا آثار را سنددار می کند و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش برنا، نوید محمودی کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران درباره اهمیت پژوهش در آثار سینمایی گفت: تحقیق و پژوهش در همه آثار فرهنگی و هنری لازم و ضروری است و درباره سینما این اهمیت بیشتر نیاز است زیرا در نهایت موضوعی را تبدیل به تصویر و اثر را ماندگار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر پژوهش صحیحی برای آثار انجام نشود ، ممکن است درباره موضوعی حرف بزنیم که بدون سند باشد و این سند به دلیل ماندگار بودن اگر فاقد ارزش و اعتبار باشد معنا ندارد به همین دلیل در هر حوزه ای نیاز به تحقیق و پژوهش است.

کارگردان فیلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» ادامه داد: اغلب فیلم هایی که ساختم همراه با پژوهش بوده است زیرا درباره موضوعاتی از زندگی مهاجرین و مشکلاتشان حرف می زنیم که در آینده نیز ممکن است درباره آن گفتگو می شود. درحال حاضر نیز وقتی درباره مهاجرین صحبت می شود افرادی هستند که دلسوزند و می‌خواهند موانع و مشکلات مرتفع شود بنابراین خوب است که برای آنها سند و مدرکی وجود داشته باشد.

وی یادآور شد:  با قاطعیت می توان گفت پژوهش در حوزه سینما برای فیلمسازی نیاز است زیرا اثر را به نوعی سنددار می کند.

گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره پژوهش سال سینمای ایران فروردین ماه 1400 برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما نوید محمودی پژوهش در سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ویژه آثار کوتاه میزبان سه فیلم ایرانی است.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده  و تا ششم می (۱۷ اردیبهشت) در کشور آلمان ادامه خواهد داشت، مستند کوتاه «به قید محرمانگی» به کارگردانی مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی و دو فیلم کوتاه داستانی «ریزو» ساخته آزاده ناوی و «کدام خانه، کدام دوست» به کارگردانی عباس طاهری در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره اوبرهاوزن که امسال هفتادمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین عکس باورنکردنی که از چالی چاپلین در سال ۱۹۷۷ گرفته شده را ببینید / خیلی پیر و روی ویلچر (عکس) فیلم کوتاه ؛ من تو هستم (فیلم) جشنواره فیلم مسکو میزبان آثار ایرانی می‌شود

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی