Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:00:31 GMT

موفقیت‌های انجمن سینمای جوان کرمانشاه چشمگیر است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۰۷۳۹

موفقیت‌های انجمن سینمای جوان کرمانشاه چشمگیر است

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام فاضلی زاد عصر روز دوشنبه در بازدید و دیدار با اعضای انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه ضمن تقدیر از زحمات رییس و اعضای این انجمن گفت: استان کرمانشاه باوجود پیشینه کهن فرهنگی و هنری، سال‌ها فاقد دانشکده هنری برای تربیت نیروی متخصص در رشته های هنری بود و امروز می‌توان از تجهیزات انجمن سینمای جوان و اساتید مجرب آن برای تربیت و رشد افراد مستعد استفاده کرد و به ‌یقین این انجمن قابلیت معرفی هنرمندان مطرح بیشتری را به جامعه هنری کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این انجمن در سطح کشور مطرح می باشد و در جشنواره های متعدد شاهد هنرنمایی اعضای توانمند آن بوده ایم که باعث افتخار استان است، افزود: این انجمن با توجه به این قابلیت ها، باید ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان‌های استان را ببیند و در آثار تولید شده و نیروی انسانی شاهد رویش و تولید روزافزون باشیم.

فاضلی زاد، لازمه قدرت و قوت انجمن سینمای جوان را بازکردن فضا برای همه علاقه مندان دانست و تاکید کرد: فعالیت همه اعضای این انجمن باید به گونه ای باشد تا در سال‌های آینده هنرجویان از آن به نیکی یاد کنند.

انجمن سینمای جوان کرمانشاه باید مطالبه گر باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به بودجه اندک حوزه فرهنگ و هنر در کشور گفت: متاسفانه بودجه فرهنگ و هنر کشور لاغر و نحیف است به طوریکه کل بودجه فرهنگ و هنر کشور کمتر از نیم درصد کل بودجه کشور است که ۱۶ دستگاه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن منتفع است.

این مدیر فرهنگی توزیع همین اعتبار محدود را هم بین انجمن ها ناعادلانه توصیف کرد و اظهارداشت: مدیران انجمن سینمای جوان در مرکز و استان باید مطالبه گر حق خود باشند تا برخی از انجمن ها بودجه های فراوان نگیرند و برخی مانند انجمن سینمای جوان بودجه ناچیزی بگیرند.

فاضلی زاد افزود: به زودی مبالغ دریافتی انجمن های مختلف را رسانه ای و سهم هر انجمن را مشخص می‌کنیم تا حقی از هیچ انجمنی ضایع نشود و همه انجمن ها از امکانات موجود نهایت استفاده را ببرند.

تملک ملک ۱۵ میلیاردی انجمن سینمای جوان که به تصرف غیردرآمده، تعیین تکلیف سهم انجمن سینمای جوان و سایر انجمن ها از بودجه اداره ارشاد، کمک به درآمدزایی انجمن سینمای جوان و در اختیار گذاشتن سالن ها و آمفی تئاترهای اداره ارشاد به انجمن سینمای جوان کرمانشاه برای برگزاری کلاس ها و برنامه های مختلف خود از جمله مواردی بود که آقای فاضلی زاد بر حل و پیگیری آنها تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه «کامران رضایی» به عنوان رییس این انجمن ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از نگاه ویژه و همکاری دوستانه بهرام فاضلی زاد از ابتدای مدیریت خود با انجمن ها و هنرمندان استان تقدیر و تشکر کرد.  

وی، انجمن سینمای جوان را بسیار پویا معرفی کرد و گفت: این انجمن با تلاش و ممارست، هنرمندان بزرگ و مطرحی همچون شهرام مکری، لقمان خالدی، تورج اصلانی، پیام عزیزی و آرش رضایی را تربیت کرده است و با دریافت جوایز جشنواره های مختلف ملی و بین الملی در این حوزه حرفی برای گفتن دارد و جزء دفاتر شاخص کشور محسوب می شود.
رضایی ادامه داد: در کرمانشاه نیز بعد از ۲۲ سال در سال ۹۶ با همت خود اعضای انجمن و کمک های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توانستیم جشنواره فیلم کوتاه «شبدیز» را برگزار کنیم و کیفیت کار به گونه ای بود که ترغیب شدیم برای سال بعد نیز این جشنواره را برگزار کنیم.
رییس انجمن سینمای جوان کرمانشاه گفت: باید اشاره کرد که شهرهای بزرگ کشور هر کدام دبیرخانه دایمی جشنواره فیلم دارند و با توجه به ظرفیت های خوب، تلاش نمودیم با همکاری مسئولان فرهنگی استان، زمینه های ایجاد این دبیرخانه را در کرمانشاه فراهم آوریم.
 در پایان این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تجهیزات، کارگاه ها و وضعیت فیزیکی کلاس ها بازدید کرد.
یادآوری می شود انجمن سینمای جوان کرمانشاه مدت ۲۵ سال متمادی است که دوره های فیلمسازی، کارگردانی، عکاسی، تدوین، فیلمنامه نویسی و صدابرداری را برای سنین مختلف برگزار می کند.

برچسب‌ها سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما کرمانشاه سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما کرمانشاه اخبار کنکور انجمن سینمای جوان کرمانشاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه فاضلی زاد انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینماها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

پردیس سینمایی «کورش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در فروردین ماه قرار گرفتند.

کد خبر 6087678

دیگر خبرها

  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد