Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری تهران نباید انجام وظایف ذاتی خود را به عنوان پروژه های کوچک مقیاس جا بزند.

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی، پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۲۰ شهرداری تهران با اشاره به برخی مشکلات موجود در این منطقه گفت: گاهی دیده می شود وظایف ذاتی شهرداری به عنوان پروژه های کوچک مقیاس در سطح محله تعریف می شود که انتظار ما این است در سال ۱۴۰۰ شهرداران مناطق توجه ویژه به چالش های تعریف شده شورایاران در هر محله و تعریف پروژه ها براساس حل این چالش ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه شورایاری ها علاوه بر رصد مشکلات به اولویت بندی این چالش ها برای حل آن می پردازند، گفت: شورایاران ناظران بیداری هستند که بدون توقع و چشمداشت، دلسوزانه برای معضلات شهری حرکت می کنند که بایستی قدر دانسته شوند. باید ارتباط دوستانه و محترمانه میان مدیریت منطقه و شورایاران وجود داشته باشد تا در مسیر تحقق انتظارات شورایاران به عنوان نخبگان محلات گام برداشت. متاسفانه در سطح بسیاری از مناطق پروژه های کوچک مقیاس تعریف شده که ارتباطی با چالش ها و معضلات محلات ندارد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در برخی مناطق دیده شده اجرای وظایف ذاتی شهرداری به عنوان پروژه های کوچک مقیاس در سطح محلات تعریف می شود که خواهش من این است که در سال ۱۴۰۰ شهرداران مناطق توجه ویژه به حل چالشهای تعریف شده برای هر محله کنند. در منطقه ۲۰ مجموعا ۱۹ محله داریم که فهرست پروژه های کوچک مقیاس محلی تعریف شده با چالش های تعریف شده شورایاران انطباق حداقلی دارند. از سوی دیگر توقع می رود شورایاران عزیز کمک کار مدیریت شهری باشند. حل برخی از چالش ها باید از طریق جذب سرمایه گذار و برخی نیز از طریق فعال کردن مسئولیت اجتماعی CSR حل شود. شورایاران خود را بازوی همکار مدیریت شهری بدانند و در این مسیر به مدیران کمک کنند

وی تاکید کرد: در خصوص ابر مسئله منطقه۲۰ هم عرض کنم که آلایندگی سیمان ری نقش عمده ای در آلودگی هوا دارد و در حال حاضر که هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است در منطقه ۲۰ برای همه گروه ها ناسالم گزارش شده است و روزهای گذشته که هوا سالم بود نیز هوای شهر ری همچنان ناسالم بود که سهم عمده آن به فعالیت صنایع آلاینده ای مانند پالایشگاه و سیمان ری باز می گردد و انتظار آن است که مسوولین ذیربط اقدام اساسی ‌و جدی در این خصوص انجام دهند.

در ادامه محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز خواستار حل مسائل و توجه به دغدغه های به حق شورایاران از سوی شهردارتهران، رییس شورای شهر و اعضای ستاد شورایاری ها شد و گفت: اتفاق خوبی است که شورای شهر تریبون را در اختیار منتقدین خود قرار می دهد و همانطور که اصل شفافیت را پیشه کرده ایم، انتقادها را نیز می شنویم، من نیز بسیاری از انتقادهای مطرح شده را می پذیرم.

وی خطاب به شهردار تهران، رییس شورای شهر و اعضای ستاد شورایاری ها گفت: وقتی ۳۰۰ دبیر شورایاری محلات به شما نامه می نویسند و درخواست خود را مطرح  می کنند اما شما و شهردار تهران مساله را تدبیر و حل نمی کنید، دامنه این موضوع گسترش پیدا می کند، درحالی که کلیت مدیریت شهری باید این مساله را حل کند. این روزها که در مناطق حضور پیدا میکنم، شاهد همین نگرانی و دلخوری در سایر محلات نیز هستم و در همانجا من به آن ها می گویم که تک تک همکاران من در شورا، باور و اعتقاد به مردم‌سالاری دارند، اما برخی از بی‌تدبیری ها موجب شده که امروز اینگونه تلقی شود که شورای پنجم با شورایاری‌ها مخالف است، در صورتی که واقعاً اینطور نبوده است.

وی ادامه داد: فلسفه ایجادی شورایاری‌ها به شورای اول و مبانی نظری جریان اصلاح طلبی در مشارکت دهی مردم و معتمدین در تصمیم‌گیری‌ها بر می گردد. آقای امان الهی اظهار کردند که بسیاری از جلسات مدیریت شهری با شورایاران به اتفاق خاصی نمی انجامد که این موضوع را در خصوص برخی جلسات می پذیرم اما در جلسه حدود یک سال پیش که من و آقای خلیل آبادی با شورایاری و شهرداری منطقه ۲۰ داشتیم و همکاران من نیز در شورا کمک کردند، طرح فداییان اسلام به وسعت ۵۵۰ هکتار که ۲۰۰ هکتار آن منطقه صنعتی ری است و ۳۰ سال بلاتکلیف بود، با پیگیری های کمیسیون شهرسازی و معماری و سایر همکارانم تعیین تکلیف شد.

وی افزود: محله نفرآباد به وسعت ۱۳ هکتار  در مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بعد از ۲۰ سال در این دوره با پیگیری ها و جلسات متعددی که با شهردار تهران و مشاور طرح داشتیم در کمیسیون ماده ۵، این محله که قرار بود تبدیل به گورباغ شود، تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در طرح تفصیلی در حق برخی محدوده‌ها و محلات  منطقه ۲۰ اجحاف شده بود، علیرغم اینکه رویکرد ما جلوگیری از شهر فروشی و الزام به رعایت ضوابط طرح تفصیلی است اما باز هم شورا و شهرداری منطقه پیگیری کردند و مشکل آن ها در یک جلسه کمیسیون ماده ۵ با رویکرد تحقق عدالت اجتماعی حل شد و این اقدامات بشدت برای شهروندان رضایتمندی ایجاد کرده است.

سالاری با اشاره به پروژه های توسعه محلی به عنوان یک رویکرد و مطالبه مشترک مورد قبول مدیریت شهری و شورایاری ها، گفت: امروز از ۱۸۰ میلیارد بودجه، ۱۴۰ میلیارد آن برای این پروژه ها تعریف شده است و در بازدید اخیری که از منطقه ۲۰ داشتم، مشاهده کردم  ۱۷ هکتار پارک درون شهری و ۶ هکتار هم پارک برون شهری در منطقه ایجاد شده است.

در ادامه احمد مسجدجامعی نیز در تذکری گفت: شهردار تهران در جلسه گذشته اعلام کردند که اولویت شهرداری فعالیت‌های اجتماعی کوچک مقیاس است، اما با این حال وقتی نوبت پروژه‌های کوچک مقیاس می‌شود آخرین اعتبارات به آن تعلق می‌گیرد.اگر اولویت شهرداری این موضوع است پس باید به این موضوع توجه کند.این فقط خواست منطقه ری نیست. شهرداری در حرف می‌گوید اولویت ما این کار است اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نفر آباد و هاشم آباد یکی از مسائل این منطقه بود، من  بارها بارها به این مناطق رفتم  و واقعا مشکل لاینحلی در آنجا وجود داشت که حل شد.در جوانمرد قصاب ۴۰ پلاک آزاد شد و این مساله ارزشمندی است.

وی افزود: ما با روابط بروکراتیک نمیتوانیم با نهادهای مردمی صحبت کنیم یا از طریق مکاتبه و بخشنامه آنها را ملزم کنیم. فضای گفت وگو خیلی مهم است و در این فرصت باقی مانده هم باید بیشتر گفت و گو کنیم. ما و شورایاری با هم همپوشانی داریم خواهش من این است که این جلسات را برقرار کند.

مسجدجامعی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع آلودگی ری اشاره کرد و افزود: مساله آلودگی ری خیلی مهم است چراکه آلوده‌ترین منطقه شهر تهران است. این آلودگی در شرایطی است که اطراف ری مزرعه‌های بسیاری وجود دارد و هیچ برج بلندی ندارد.ری مهمترین مقصد گردشگری مذهبی کلانشهر تهران است ولی ساخت و سازهایی که در این منطقه انجام می‌شود اکثرا شرایط میراثی را رعایت نمی‌کنند این نکته مهمی است و خواهش من این است که دوستان شورایاری به این موضوع توجه کنند.

وی ادامه داد: ما طرح خانه باغ را در نقاط مختلف تهران داشتیم اما با توجه به اراضی مزروعی وسیعی که در این منطقه وجود دارد فکر می‌کنم اگر مطالعاتی انجام شود که ما خانه- مزرعه را داشته باشیم، پدیده نویی است که می‌تواند به حل مشکلات منطقه کمک کند و نکته دیگر اینکه مسیری در این منطقه وجود دارد که حضرت عبدالعظیم زمانی که می‌خواستند از محل استقرار خود وارد ری شوند از آن مسیر که عبور می‌کردند به قبرستان و به زیارت امامزاده حمزه می‌رفتند.این مسیر شناسایی شده و بسیار مهم است و می‌تواند گردشگر مذهبی جذب کند و می‌توان به این مساله پرداخت.

این عضو شورای شهر تهران با تاکبد بر اینکه باید برای ری فکر ویژه‌ای کرد افزود: ری مهمترین منطقه گردشگری، صنعتی، مذهبی و طبیعی است و هیچ منطقه‌ای در تهران این ویژگی‌ها را توامان ندارد و باید نگاه جامعی به ری داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران شهر ری پروژه های عمرانی پروژه های کوچک مقیاس شورای شهر تهران شهردار تهران شورایاری ها مدیریت شهری وظایف ذاتی تعریف شده پروژه ها منطقه ۲۰ چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

ایسنا/همدان شهردار همدان اعلام کرد: برای نخستین‌بار در تاریخ شهرداری همدان پرواز هواپیما با هدف تصویربرداری هوایی و سه‌بُعدی با مقیاس ۱.۵۰۰ انجام می‌شود.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی افزود: این اقدام با دریافت مجوزهای لازم از ستاد کل نیروهای مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

حسینی اظهار کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

وی بیان کرد: در این پروژه از تکنولوژی‌های نوین دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی رقومی و متریک و همچنین لیزر اسکن(LIDAR) معابر شهر استفاده خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: پرواز هواپیمای دو موتوره سرنشین‌دار از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت و به مدت یک هفته در آسمان شهر همدان انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است