Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین اسماعیلی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه در دوره تحول هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام رسانی را مسدود نکرده و بدنبال مسدودسازی فضای مجازی نیست به فضا سازی‌ها در مورد احضار وزیر ارتباطات واکنش نشان داد و گفت: وظیفه دادگستری رسیدگی به اعمال مجرمانه و کوتاهی‌ها و ترک فعل‌ها برابر ضوابط قانونی است.

قدس آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌هایی که در سند تحول قضایی مورد تاکید قرار گرفته مردمی بودن انقلاب و مردمی شدن قوه قضائیه است، گفت: انقلاب اسلامی و قوه قضائیه تحولی یعنی خدمت با صداقت به مردم و مشارکت دادن مردم در امور حکمرانی حتی در قوه قضائیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مردم را صاحبان اصلی کشور و نظام می‌داند و تامین امنیت برای شهروندان و اجرای عدالت را وظیفه خود، افزود: در شرایط جنگ اقتصادی رونق کسب و کار نیازمند سلامت و امنیت است.

فضای مجزی نیازمند پالایش و بومی سازی است

غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: در این ارتباط لازم است اشاره کنم که فضای مجازی همانند فضای حقیقی در هر کشوری اولا متعلق به شهروندان آن جامعه است، ثانیا در زمره حقوق عامه به حساب میآید، ثالثا جزو محدوده حکمرانی کشور است و رابعا نیازمند ساماندهی مدیریت و بومی سازی است.

کما اینکه در اغلب کشورها و دولتها متناسب با فرهنگ،ارزشها و سیاستهای خودشان ضوابط و مقرراتی را برای استفاده از فضای مجازی وضع و اجرا کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این فضای مجازی باید برخوردار از سلامت و امنیت باشد و  نباید این فضا رها باشد و به جولانگاه مجرمان و مفسدان و تبهکاران بدل گردد.

قوه قضائیه به دنبال مسدود کردن هیچ پیام رسانی نیست

اسماعیلی با بیان اینکه قوه قضائیه در دوره تحول هیچ رسانه خبرگزاری و  پیام رسانی را مسدود نکرده است و به دنبال مسدود سازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام رسانها نیست، اظهار داشت: اما با توجه به احظار یکی از مسئولان این حوزه به دادسرا و فضا سازی رسانه‌ای لازم است توضیح دهم.

وی با بیان اینکه امروز ویروس‌هایی به مراتب بدتر از ویروس کرونا و مصادیق مجرمانه‌ای مثل خرید و فروش سلاح و مواد مخدر، کلاهبرداری‌های شبکه‌ای ،تبلیغ خودکشی در نسل جوان و نوجوان در این فضا بیداد می‌کند که به هیچ وجه قابل توجیه نیست، گفت:  اقدامات قضایی انجام شده و اظهارات مقامات قضایی همه‌ ناظر به ساماندهی مدیریت و پالایش این فضا از مصادیق مجرمانه است نه انسداد فضای مجازی،ضمن اینکه مواضع رسمی دستگاه قضا یا از سوی رئیس قوه بیان می شود یا توسط سخنگوی آن در تریبون رسمی .

مسئولان فضای مجازی باید نسبت به کوتاهی‌های خویش پاسخگو باشند

سخنگوی دستگاه قضا افزود: انتظار اینست که همانگونه که مسئولان بهداشت و درمان از روز اول برای مقابله به میدان آمدند و با اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش گردند و توفیقات خوبی بدست آوردند، مسئولان حوزه فضای مجازی هم نسبت به پالایش و بومی سازی این فضا اقدام و نسبت به کوتاهی‌های خویش در اجرای مقررات پاسخگو باشند.

وزیر ارتباطات پرونده‌های دیگری هم دارد

وی با یادآوری اینکه وظیفه دادگستری رسیدگی به اعمال مجرمانه و کوتاهی‌ها و ترک فعل ها برابر ضوابط قانونی است، گفت: در مورد شخص مورد نظر موارد دیگری نیز مطرح است که در ادامه وفق مقررات رسیدگی خواهد شد و نتیجه در پایان رسیدگی مشخص خواهد شد که آن فرد را مقصر و متخلف می‌دانیم یا نه.

اسماعیلی اظهار داشت: در خواست ما از سیاسیون اینست که فرافکنی نکنند و مقابله با تخلف را مقابله با مردم جلوه ندهند دوران وارونه نمایی گذشته است و مردم شاهد مردمی بودن قوه قضائیه در دوره تحول بوده‌اند و این رویکرد ادامه خواهد داشت.

محکومیت مهدی جهانگیری به حبس، رد مال و جزای نقدی

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه این جلسه از تایید و  نهایی شدن حکم مهدی جهانگیری یکی از متهمانشناخته شده چپرونده های مفاسد کلان اقتصادی و بانکی خبرداد و گفت: این پرونده در جلسات قبل مورد سوال بود و ادعا شده بود که حکم صادر شده ولی آن زمان حکم صادرنشده بود  ولی امروز می‌گویم حکم نهایی صادر شده و ابلاغ شده و برای اجرا ارسال شده است.

اسماعیلی اظهار داشت: مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای ارز به میزان  ۶۰۷ هزار و ۱۰۰ یورو و ۱۰۸ هزار دلار با ارزش ریالی ۲۶ میلیارد ریال و انتقال غیر قانونی ارز به تحمل دو سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و جزای نقدی ۴ برابر بهای ریالی ارز ریالی ۲۶ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی افوزد: علاوه بر این وی به جرم تحصیل مال نا مشروع به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شده است و در رابطه با خودداری از اطلاعات واقعی به بورس و تخلفات ارزی دو بار به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر یک مورد ان نقض و حکم شلاق دیگر نیز به جزای نقدی تبدیل شده است و عملاً منتفی است.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضاییه غلامحسین اسماعیلی احضار وزیر ارتباطات آذری جهرمی فضای مجازی پیام رسان ها مهدی جهانگیری مهدی جهانگیری قوه قضائیه پیام رسانی فضای مجازی کوتاهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان گفت: خبر انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد و با افرادی که در این خصوص در فضای مجازی نشر اکاذیب می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان با واکنش به انتشار خبر و حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی گفت: بررسی در این حوزه انجام شد و موضوعی با عنوان انفصال از خدمت شهردار گلستان وجود ندارد.

وی با بیان تاکید بر برخورد با افرادی که به دنبال برهم زدن نظم عمومی و روانی جامعه هستند، افزود: افرادی که در فضای مجازی بر علیه نهادهای حکومتی، دولتی و امنیتی نشر اکاذیب می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان شهرستان بهارستان با بیان اینکه در حکم مذکور هیچگونه محکومیت و انفصال از خدمات قید نشده است، تصریح کرد: پیگیری‌ها از نهادهای پاسخگو در رابطه با این حکم انجام گرفت که نهادهای مربوط محکومیت و انفصال از خدمت را تایید نکردند.

احمدی با بیان اینکه مسئله‌ای با عنوان انفصال شهردار گلستان وجود نداشته است گفت: افرادی با سوء نیت به دنبال درگیر کردن مردم در فضای روانی منفی هستند.

اختصاص 25 هزار میلیارد تومان برای پیشرفت گلستان

ادامه عبدالله نوحی؛ فرماندار بهارستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان در واکنش به خبر انتشار تصویر حکم انفصال از خدمت شهردار گلستان در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ‌گونه حکم و احکامی مبنی بر انفصال از خدمت شهردار گلستان از سوی نهادهای قضایی و دولتی به فرمانداری ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر