Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@07:43:11 GMT

محکومیت مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه‌ای

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۴۶۹۲

ساعت24-مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور به جرم قاچاق حرفه ای ارز به محکومیت سنگین محکوم شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری امروز خود از محکومیت سنگین مهدی جهانگیری خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده مهدی جهانگیری گفت: حکم نهایی این پرونده صادر و برای اجرا ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توضیح این حکم گفت: مهدی جهانگیری به جرم قاچاق حرفه ای ارز به مبلغ ۶۰۷ هزار و صد یورو، ۱۰۸ هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق شده محکوم شده است.

این مقام قضایی در ادامه گفت: وی در پرونده دیگری به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شده است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مهدی جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: بازرسان صمت استان گزارش پرونده مبل ساز متقلب را با شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی افزود: پرونده تخلف این مبل ساز پیرامون تقلب به ارزش ۱۴۷ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و علاوه بر جریمه ۱۴۷ میلیون ریالی در حق شاکی، متهم را برای تقلب به پرداخت یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مظفری در ادامه به محکومیت قاچاقچی مواد شوینده، اشاره کرد و گفت: شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان به پرونده قاچاق ۳۶۰ عدد شامپو به ارزش چهار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالا، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی زنجان محموله قاچاق را از یک سواری کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

مظفری با اشاره به بازدیدهای نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها در نوروز امسال، ادامه ادامه داد: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.


وی افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل
  • محکومیت مبل ساز متقلب در زنجان
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت