Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه گاردین چاپ لندن، اسپایک لی کارگردان مشهور آمریکایی در اظهاراتی جدید دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را به هیتلر تشبیه کرد و گفت همه دنیا دارد این روزها به آمریکا می‌خندد. 

این کارگردان و نویسنده برنده جایزه اسکار در سخنرانی خود به مناسبت دریافت جایزه ویژه حلقه منتقدان نیویورک برای فیلم کوتاه نیویورک، نیویورک در یک مراسم مجازی، از روز حمله افراط‌گرایان حامی ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا به عنوان روزی بسیار غم‌انگیز در تاریخ این کشور یاد کرد و گفت: ما در برهه‌ای خطیر از تاریخ آمریکا به سر می‌بریم که رئیس‌جمهوری کله‌نارنجی آن با افرادی امثال هیتلر به قعر تاریخ سقوط خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او و رفقایش همگی به سمت اشتباه تاریخ تعلق دارند.

لی در بخش دیگری از این اظهارات که بعد از یورش ۶ ژانویه (۱۷ دی ۹۹) شورشیان به کنگره ضبط و دیروز در این مراسم پخش شد، گفت: همه دنیا دارند به وضع آمریکای به‌اصطلاح مهد دموکراسی می‌خندند. ما هم اینک سر یک دوراهی هستیم و همه باید مراقب باشند چون مسئله شوخی بردار نیست، این افراد مسلح هستند و تیر و تفنگ در اختیار دارند. 

فیلم کوتاه نیویورک، نیویورک مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت- خرداد ۹۹) اکران شد و لی از آن به عنوان یک نامه عاشقانه به مردم این ایالت آمریکایی یاد کرد.

اسپایک لی همواره از منتقدان سفت و سخت سیاست‌های ترامپ و دولتش بود و سابقه‌ای بلند بالا در برخورد با سکاندار جمهوری‌خواه و سابق کاخ سفید دارد. واکنش ترامپ به اعتراضات سال ۲۰۱۷ شارلوتزویل که در آن یک کنشگر ۳۲ ساله به نام هدر هیر به دست جیمز فیلدز از گروه سفیدپوستان برتری‌طلب به قتل رسید، لی را تا مرز توهین لفظی به او پیش برد. علاوه بر آن، سخنرانی این کارگردان شناخته شده در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ آنقدر تند بود که ترامپ او را به حمله نژادپرستانه علیه شخص رئیس‌جمهور متهم کرد.

واکنش نامناسب به قتل جورج فلوید، شهروند رنگین‌پوست آمریکایی، به دست افسران نژادپرست پلیس این کشور و سوءمدیریت در کنترل بحران کرونا در یک سال گذشته نارضایتی و انتقادات چهره‌های مطرح هالیوودی از جیم کری گرفته تا رابرت دنیرو و برد پیت را به همراه داشت. هالیوود تبدیل شده بود به کانونی از نارضایتی از دولت واشنگتن که پس از حمله اخیر حامیان ترامپ به ساختمان کنگره بیش از پیش به تکاپو افتاد.

آرنولد شوارتزنگر، ترمیناتور هالیوود، در ویدئویی حمله خشونت‌بار به کنگره آمریکا که به کشته شدن دستکم چهار نفر انجامید را با ظهور آلمان نازی مقایسه کرد و گفت از دونالد ترامپ به عنوان بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ یاد خواهد شد.

جورج کلونی دیگر ستاره مشهور هالیوودی نیز از این حمله به تندی انتقاد کرد و گفت: شورش در کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و خاندانش را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ انداخت. اسم ترامپ دیگر برای همیشه با مفهوم شورش و طغیان گره خورد.

برچسب‌ها کنگره آمریکا هالیوود روزنامه گاردین آرنولد شوارتزنگر دونالد ترامپ آدولف هیتلر ایالات متحده آمریکا کاخ سفید فیلمساز سینمای جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا هالیوود روزنامه گاردین کنگره آمریکا هالیوود روزنامه گاردین آرنولد شوارتزنگر دونالد ترامپ آدولف هیتلر ایالات متحده آمریکا کاخ سفید فیلمساز سینمای جهان اخبار کنکور دونالد ترامپ رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدابراهیم پارسانژاد، در مورد علت تغییر تاریخ بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری، گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه ها قبل انجام شده بود اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکاردها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می کنند مسئولین سالن مجوز کار نمی دهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان می کنند.

وی افزود: موضوع با ریاست دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.

پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان های مختلف برای این کنگره بلیت رزرو کرده بودند، ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم با تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.

وی افزود: با توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران ما در سراسر کشور در جهت تهیه بلیت و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره، انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی گردید تا حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092740 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود