Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان که بعد از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی در آستانه افتتاح شدن است هنوز مشخص نیست از این استادیوم چه استفاده‌ کاربری خواهد شد و انتظار مردم این است که دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم در زمینه اسراف بیت‌المال ورود کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ورزشگاه 15هزار نفری زیتون زنجان که از سال 84 ساخت آن کلید خورده همچنان بلاتکلیف است و هیچکس جواب قطعی برای زمان افتتاح آن را ندارد، اگرچه دلیل اصلی این تاخیر در اجرای پروژه مسئله نبود "اعتبارات کافی" است و در سالیان گذشته با تورم و نوسانات نرخ ارز گره کار کورتر شده اما موضوع قابل تامل دیگر درباره این ورزشگاه برنامه مسئولان اداره ورزش برای بعد از افتتاح استادیوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه سال‌هاست وعده‌های ضد و نقیضی در زمینه این ورزشگاه داده می‌شوند اما به نظر می‌رسد که دیگر عزم مسئولان برای اتمام پروژه جزم شده و شاید تا سال 1400 طلسم این پروژه 15 ساله شکسته شود و رنگ افتتاح را به خود ببیند اما در حالی که سال‌هاست مسئولان استان لنگ تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه هستند به نظر می‌رسد مسئله نگهداری از ورزشگاه که برآورد شده است سالانه مبلغی بالاتر از 110 میلیون تومان نیاز دارد نیز با مشکل مواجه شود و معلوم نیست اداره‌کل ورزش استان این پول را از کجا تامین خواهد کرد.

علاوه بر موارد گفته شده با توجه به اینکه استان زنجان هیچ تیم فوتبالی حاضر در لیگ‌ دسته یک و دسته دو و همینطور لیگ برتر ندارد شائبه‌هایی در خصوص مسئله کاربری ورزشگاه مطرح است و معلوم نیست پس از افتتاح ورزشگاه، اداره‌کل ورزش از آن برای چه موضوعی استفاده خواهد کرد ولی آنچیز که مسلم است طبق گفته کارشناسان ساخت ورزشگاه برای استان زنجانی که هیچ گونه تیم فوتبالی ندارد در حال حاضر در این برهه زمانی نیاز نبود و فقط در این پروژه اسراف بیت‌المال انجام شده است و دستگاه قضایی می‌تواند به این موضوع ورود کند.

اگرچه کاربری ورزشگاه تنها برای بحث فوتبال نیست اما باید پشت ساخت و ساز نگاه اقتصادی در وهله نخست مطرح باشد. با توجه به اینکه بارها از سوی کارشناسان مسئله کارشناسی نبودن احداث ورزشگاه مطرح شده و مکان ورزشگاه نیز در جای مناسبی قرار ندارد و سالانه هزینه‌های گزافی برای تعمیرات لازم دارد از سویی دیگر میزان دما و وضعیت آب و هوایی آن منطقه نیز برای ورزش‌های در نظر گرفته شده مناسب نیست.

از تمام موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت که سال‌هاست سرمایه و انرژی که برای آن پروژه در حال صرف شدن است را می‌توان به هدر دادن بیت‌المال تفسیر کرد، پروژه‌ای که دیگر نه راه پس دارد و نه راه پیش و باید مسئولان استان در صدد بهره بردن مناسب از آن قرار گیرند و به فکر ترتیب دادن تیم‌هایی در سطح استان با توانایی بالا باشند.

‌‌انتقاد معاون اجرایی سپاه زنجان از مسئولان ماهنشان؛ نماد ایثار و مقاومت در این شهرستان دیده نمی‌شود + تصاویر‌تراژدی قاچاق چوب در ایران| قاچاق چوب به زنجان رسید / سودجویان طبیعت بکر و زیبای زنجان را قلع و قمع کردند + فیلمدستور وزیر ورزش برای پیگیری وضعیت مهرداد میناوند

حال سئوال اینجاست که ورزشگاه در حال حاضر چه مراحلی را طی می‌کند؟ کاربری ورزشگاه بعد از افتتاح چگونه خواهد بود؟ اصلا آیا اداره‌کل ورزش توانایی هزینه نگهداری 110 میلیون تومان در ماه را دارد؟

محمدعلی حمزه‌پور، معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: امیدوار هستیم که منابع اختصاص یافته برای استادیوم 15 هزارنفری در طول سال جاری و سال آینده پروژه را به اتمام برساند.

وی با اشاره به کاربری این استادیوم پس از افتتاح گفت: از این استادیوم پس از افتتاح می‌توانیم رقابت‌های کشوری و بین‌المللی دو و میدانی برگزار کنیم؛ همینطور این استادیوم قابلیت برگزاری تمرین‌های مسابقات فوتبال را دارد ولی آنچیز که مشخص و واضح است در حال حاضر ما تیمی در لیگ‌های دسته دو و سه نداریم.

معاون اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه تصریح کرد: اگر صنایع و کارخانجات فعال استان همانند استان‌های همجوار وارد میدان شوند و ما بتوانیم با پشتیبانی آن‌ها حداقل تیمی را در لیگ دسته دو  در استان داشته باشیم وضعیت بهتر می‌شود و اگر فوتبال استان یک نقطه اوجی داشته باشد فوتبالیست‌ها هم می‌توانند امیدی برای آینده داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه ادارات ورزشی نمی‌توانند اعتباری برای تیم‌ها در نظر بگیرند، گفت: ما توانایی تامین اعتبار برای تیم‌های لیگ‌های کشوری را نداریم و در نتیجه نیازمند کمک صنایع استان هستیم.

با این اوصاف سیاست‌های غلطی که سالیان سال در تمامی پروژه‌های عمرانی استان جاری بوده‌اند و طمع و خواست مدیران برای رنگین کردن کارنامه مدیریتی خود در حال حاضر حجم وسیعی از پروژه‌های ناتمام و بلا استفاده را در دامان مردم گذاشته است و در حالی که نه راه پس برای پروژه‌ها وجود دارد و نه راه پیش مشخص نیست که بعد از احداث پروژه چه کاربری در انتظار این استادیوم 15 هزار نفره زنجان خواهد بود.

به هرحال انتظار مردم استان این است که "دستگاه قضایی" می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم در زمینه اسراف هزینه‌های بیت‌المال ورود کند چرا که هنوز این استان هیچ تیم فوتبالی در لیگ‌های کشوری ندارد ولی 15 سال است که هزینه‌های هنگفت بیت‌المال به این پروژه تزریق شده است؛ نکته جالب موضوع اینجاست در این سال‌ها هیچ مسئول و هیچ مدیرکلی به فکرش خطور نکرده که برای تشکیل تیم فوتبال با حمایت صنعت و یا بخش خصوصی همت کند و فقط فکرشان این بود در راستای مانور تبلیغاتی استادیوم را افتتاح کنند.

یکی دیگر از مواردی که دستگاه قضایی می‌تواند به آن ورود کند، محل غلط قرارگیری این ورزشگاه است چرا که مشخص نیست محل احداث این پروژه بر اساس چه مطالعاتی صورت گرفته و بنا بر اذعان کارشناسان شرایط جوی که در آن منطقه حاکم است کاملا به تجهیزات و امکانات ورزشگاه صدمه وارد خواهد کرد.

هیمنطور هزینه‌های نگهداری این استادیوم پس از افتتاح، ماهانه بیش از 110 میلیون خواهد بود و معلوم نیست اداره‌کل ورزش و جوانان با این وضعیت بودجه دولتی چگونه هزینه‌های نگهداری استادیوم را رفع خواهد کرد؟ کاملا مشخص است با این وضعیت اعتبارات، اداره ورزش از پس تامین هزینه نگهداری برنیاید و این استادیوم به حال خود رها شود و داغ دیگری بر دل مردم گذاشته شود.

 

محیا همتی

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره کل ورزش دستگاه قضایی پس از افتتاح تیم فوتبالی استان زنجان حال حاضر تیم فوتبال بیت المال نه راه سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها

طرفداری | سردار احمد نورعلی، فرمانده تیپ ویژه تهران با محسن مزجی، رییس حراست کل وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

به نقل از ایسنا، فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت:

نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد:

همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی افزود:

امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد:

ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • شرط برگزاری پیکان - استقلال در ورزشگاه آزادی
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال