Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:14:03 GMT

بررسی دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۰۵۶۶۶

بررسی دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر

چنانچه به هنگام استفاده از مایکروفر خود متوجه شدید که سینی نمی چرخد، دلایلی را در بخش های قبل گفته شد چک کنید. با رفع این ایراد، دستگاه دوباره مثل قبل کار خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مایکروفرها جزء قطعات لوازم خانگی پرکاربرد در منازل هستند. این محصولات می توانند با قابلیت های متنوعی که دارند به شما این اجازه را بدهند تا غذایی با کیفیت عالی را در مدت زمان کم و با صرف انرژی کمتر، تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین ایراداتی که در کار با این محصول ممکن است با آن مواجه شوید نچرخیدن سینی آن است. این ایراد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید تک تک آنها را مورد بررسی قرار داده و دلیل اصلی این خرابی را متوجه شوید. به منظور آشنایی با دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر می توانید این مقاله را مطالعه کرده و نحوه رفع این ایراد را یاد بگیرید.

 

خرابی موتور مایکروفر

یکی از مهمترین قطعاتی که در مایکروفر وجود دارد موتور آن است. این قطعه، زیر سینی مایکروفر قرار گرفته و باعث حرکت سینی می شود. اگر موتور کار نکند قطعاً سینی دستگاه هم نخواهد چرخید. از این رو باید با استفاده از مولتی متر، وجود جریان در موتور را بررسی کنید. اگر موتور دستگاه دچار خرابی شده است باید برای تعمیر مایکروفر، آن را تعویض کنید.

ایراد در کوپلینگ سینی مایکروفر

ارتباط سینی و موتور به وسیله قطعه ای به نام کوپلینگ برقرار می شود. این قطعه باعث انتقال حرکت به سینی شده و آن را به گردش درمی آورد. در صورتی که کوپلینگ ایراد داشته باشد و یا شکسته باشد سینی نخواهد چرخید. این قطعه پلاستیکی را به راحتی می توان تعویض کرده و ایراد را برطرف نمود. برای این کار می توانید سینی را بردارید. در این حالت، کوپلینگ قابل مشاهده است. از ظاهر آن می توانید بفهمید که دچار شکستگی شده یا خیر. در صورت شکستن، آن را با یک کوپلینگ نو تعویض کنید.

ایراد در شفت مایکروفر

یکی دیگر از دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر این است که شفت دستگاه شکسته باشد. شفت در کنار موتور دستگاه قرار گرفته و با هماهنگی کوپلینگ، باعث چرخش سینی می شود. اگر این قطعه دچار شکستگی شود مانع از چرخش سینی شده و در نتیجه نمی توان توقع پخت غذا را داشت. برای این که ایراد به وجود آمده را رفع کنید می توانید شفت دستگاه را تعویض نمایید.

خرابی برد مایکروفر

برد مایکروفر را می توان یکی از قطعات مؤثر در نچرخیدن سینی آن دانست. البته لازم به ذکر است که احتمال بروز این ایراد بسیار کم است. به همین دلیل نیز به عنوان آخرین دلیل از آن یاد می شود؛ اما اگر متوجه شدید که برد دستگاه دچار ایراد شده است بهتر است برای تعمیر و یا تعویض آن با نمایندگی تعمیرات مایکروفر تماس بگیرید. این نمایندگی در اسرع وقت، تکنسین های خود را به محل شما اعزام می کند تا تعمیرات دستگاه را به صورت تخصصی انجام دهد. توصیه می شود در این شرایط، از دست کاری دستگاه خودداری نمایید تا گستره خرابی، وسیع تر نشود.

وجود چربی و مواد غذایی در مایکروفر

مایکروفر به دلیل این که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد باید به صورت منظم و دوره ای تمیز شود. چنانچه تمیز کردن قسمت داخلی مایکروفر را جدی نگیرید ممکن است با ایرادات مختلفی در آن مواجه شوید. یکی از این ایرادات، نچرخیدن سینی مایکروفر است. اگر چربی ها و مواد غذایی ریخته شده در محفظه دستگاه در قسمت زیرین سینی جمع شوند مانع از چرخش آن می شوند. در این حالت باید قسمت زیر سینی را چک کنید تا اگر خرده غذا و یا چربی زیر آن تجمع پیدا کرده است آنها را تمیز کنید. به این ترتیب ایراد به وجود آمده به راحتی قابل رفع است.

 

جای گیری اشتباه سینی مایکروفر

بعد از این که سینی را از جای خود درآورده و تمیز کردید آن را باید به صورت اصولی در جای خود قرار دهید. چنانچه سینی به صورت نامناسب در محل مورد نظر قرار داده شود علاوه بر آن که نمی چرخد، ممکن است به دلیل جای گیری نامناسب، شکسته شود. این موضوع ساده باعث می شود تا برای تعمیر دستگاه مجبور باشید هزینه زیادی خرج کنید. البته در این موارد می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات مایکروفر هزینه تعمیرات خود را کاهش دهید.

مشکل در غلتک های سینی مایکروفر

سینی دارای غلتک هایی است که در حرکت به آن کمک می کنند. این غلتک ها در قسمت زیر سینی تعبیه شده اند. اگر یکی از این غلتک ها بشکند و یا مشکلی برای آنها ایجاد شود سینی نخواهد چرخید. در این موارد باید برای تعمیر مایکروفر، این غلتک ها را چک کنید. برای چک کردن آنها باید دستگاه را باز کنید، غلتک های زیر سینی را درآورده و بررسی کنید. اگر ایرادی در آنها مشاهده کردید می توانید به راحتی آنها را تعویض کنید. برای تعویض آن، بهتر است از غلتک های باکیفیت استفاده کنید تا بعداً دوباره دچار ایراد نشوند.

بالا بودن حجم مواد غذایی داخل مایکروفر

یکی از دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر این است که مواد غذایی با حجم زیاد را در آن قرار می دهید. سینی دستگاه قادر است وزن معینی از مواد غذایی را بچرخاند. اگر حجم مواد زیاد باشد و یا از ظروف بزرگ و سنگین استفاده کنید احتمالاً سینی مایکروفر نخواهد چرخید؛ بنابراین توصیه می شود هیچ گاه از ظروف بزرگ در داخل دستگاه استفاده نکنید، زیرا این ظروف به دیوارها گیر کرده و مانع از چرخش می شوند. در ضمن قرار دادن حجم زیاد مواد غذایی را نیز فراموش کنید. می توانید آن را به دو قسمت تقسیم کنید تا هم گرم کردن و پختن آن سریع انجام شود و هم مشکلی در چرخش سینی به وجود نیاید.

لازم است بدانید سینی گردان مایکروفر سایز 28 به منظور تعویض با سینی گردان اصلی ماکروفر ساخته شده است. از این سینی گردان می توان برای استفاده در انواع مختلف مایکروفر بوش، فلر، ال جی، سامسونگ و … استفاده کرد.

کلام آخر

چنانچه به هنگام استفاده از مایکروفر خود متوجه شدید که سینی نمی چرخد، دلایلی را در بخش های قبل گفته شد چک کنید. با رفع این ایراد، دستگاه دوباره مثل قبل کار خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که در صورت نیاز به تعمیر، بهترین راه، استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات مایکروفر می باشد. با استفاده از این خدمات می توانید با هزینه بسیار کمی، مایکروفر خود را آن هم در محل و منزل خود، تعمیر کنید. خدمات این مراکز دارای ضمانت نامه می باشند. ضمانت یک ساله این خدمات، شما را از بابت نحوه تعمیر و کیفیت عملکرد دستگاه بعد از تعمیر آسوده خاطر می کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برای تعمیر مواد غذایی چک کنید غلتک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۰۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: علت رد صلاحیت روحانی چه بود؟

روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229085 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز